Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Men det finnes kvinner som lurer menn bare for at de skal ha en unge. Desperate kvinner. Så kanskje angrer de i ettertid å skylder på mannen. Jeg kjenner ei sånn. Hun lurte en rolig og snill gutt som jeg gikk på vgs med. Nå får han ikke se ungen mer.

Ja han kunne også si "vi bruker kondom, for sikkerhetskyld". Men dama har også ansvar under sex. Ikke bare mannen. Ville hun ikke bli gravid så kunne hun tvinge han til å bruke kondom, når mannen ikke hadde vett til det selv.

Så det er mer kvinnens feil, enn mannen, om ingen av dem har vett nok til å bruke kondom?

Tror det er best at menn slutter å ha sex før de ønsker seg barn, om dette er tilfellet.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men det finnes kvinner som lurer menn bare for at de skal ha en unge. Desperate kvinner. Så kanskje angrer de i ettertid å skylder på mannen. Jeg kjenner ei sånn. Hun lurte en rolig og snill gutt som jeg gikk på vgs med. Nå får han ikke se ungen mer.

Ja han kunne også si "vi bruker kondom, for sikkerhetskyld". Men dama har også ansvar under sex. Ikke bare mannen. Ville hun ikke bli gravid så kunne hun tvinge han til å bruke kondom, når mannen ikke hadde vett til det selv.

Finnes menn som torpederer prevensjonen til damene også.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men, hvordan har dere tenkt å ivareta de forskjellige barna oppi dette? Det er for så vidt mye mer interessant enn alt annet.

Det er et viktig spørsmål og god tanke. Det løser seg nok selv ettersom hans første barn allerede er godt ivaretatt av hennes mor og stefar. Hun er her egentlig 2 dag i uka og noe helg. Det vil vel bli tilsvarende med nr 2 som kommer til å bli oppdratt hovedsakelig av mor tenker jeg. Det har de ikke snakket om enda, men hun er snill og tålmodig med han virker det som. Så blir det oss tre her og håper vi klarer å være en god familie som kan ha samvær med de to andre etter avtale. Tror barna takler dette helt fint når de vokser opp slik så vet de ikke om annet. Min bror vokste opp uten far og han har klart seg kjempebra. 1/2 bror.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid mannen som må ta ansvaret ? Synes det er feil.

I slike situasjoner må stort sett kvinnen ta mesteparten av ansvaret. Det er hun som må følge opp barnet i det daglige og som mistet arbeidsmuligheter på grunn av det. Men mannen kan ikke stikke av fra ansvaret for et barn han har vært med å sette til verden. Hvis det er verdens undergang for deg om du må betale barnebidrag for et barn som du fikk untenfor forhold, så bruker du prevensjon.

Mannen må med andre ord ta LITT ansvar for det han har gjort.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner deg godt!!!!

Kjedelig situasjon. Men hadde jeg vært deg, hadde jeg fokusert på ditt forhold til mannen din og deres barn.

Det er viktig for deres barn at dere har det fint.

Forsøk å sette ting i perspektiv. Tenk så heldige dere er som ikke lever i flyktningleir. :) det du har er en moderne familie. :)

Ikke la dette ødelegge deres fine tid. !!

Det finnes så mange gale damer for lokker menn til farskap. Har hørt om altfor mange. Det burde vært straffbart og gjennomført svangerskap uten begges samtykke. !

Anonymous poster hash: 45116...901

Tusen tusen takk!

Dette var en god tilbakemelding som jeg kan ta til meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Så det er mer kvinnens feil, enn mannen, om ingen av dem har vett nok til å bruke kondom?

Tror det er best at menn slutter å ha sex før de ønsker seg barn, om dette er tilfellet.

Det er begge sin feil. Men den dama trengte ikke komme med "jeg tror ikke jeg kan få barn". Det var bare idiotisk sagt av dama. Det var hennes feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er begge sin feil. Men den dama trengte ikke komme med "jeg tror ikke jeg kan få barn". Det var bare idiotisk sagt av dama. Det var hennes feil.

Hva om hun oppriktig trodde det da, men ble gravid likevel. Slike ting kan skje.

Begge var med på å ha sex, begge bør og må ta ansvar.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begge sin feil. Men den dama trengte ikke komme med "jeg tror ikke jeg kan få barn". Det var bare idiotisk sagt av dama. Det var hennes feil.

Det kan da være helt reelt å tro at man ikke kan få barn. Om man feks i mange år har hatt ubeskyttet sex og ikke blitt gravid, da er det ikke rart man tror det. Det er jo ingen unnskyldning for mannen å ikke bruke kondom.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I slike situasjoner må stort sett kvinnen ta mesteparten av ansvaret. Det er hun som må følge opp barnet i det daglige og som mistet arbeidsmuligheter på grunn av det. Men mannen kan ikke stikke av fra ansvaret for et barn han har vært med å sette til verden. Hvis det er verdens undergang for deg om du må betale barnebidrag for et barn som du fikk untenfor forhold, så bruker du prevensjon.

Mannen må med andre ord ta LITT ansvar for det han har gjort.

Selvfølgelig! Men det er så altfor enkelt for en kvinne å skaffe seg barn og mannen/ elskeren må betale. Synes det er diskriminerende overfor mennene at de ikke har noe de skulle ha sagt. Det er feil. Det burde vært en slags høring i slike situasjoner hvor begge fikk komme med sitt budskap for så å lomme til en rettferdig enighet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er begge sin feil. Men den dama trengte ikke komme med "jeg tror ikke jeg kan få barn". Det var bare idiotisk sagt av dama. Det var hennes feil.

Hun trengte ikke si det, men dersom du ikke vil gjøre en dame gravid, så knuller du henne ikke uten prevensjon over lang tid. Da kan du ikke føle deg lurt etterpå - da har du selv vært uansvarlig.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Men det er så altfor enkelt for en kvinne å skaffe seg barn og mannen/ elskeren må betale. Synes det er diskriminerende overfor mennene at de ikke har noe de skulle ha sagt. Det er feil. Det burde vært en slags høring i slike situasjoner hvor begge fikk komme med sitt budskap for så å lomme til en rettferdig enighet.

Det er faktisk lett for menn i slike situasjoner å sikre seg. Bruk kondom!! Spesielt med damer du ikke har et forhold til.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Men det er så altfor enkelt for en kvinne å skaffe seg barn og mannen/ elskeren må betale. Synes det er diskriminerende overfor mennene at de ikke har noe de skulle ha sagt. Det er feil. Det burde vært en slags høring i slike situasjoner hvor begge fikk komme med sitt budskap for så å lomme til en rettferdig enighet.

Har man sex kan det bli barn av det. Punktum. Om man ikke er klar for det, er det rett og slett å la være, eventuelt kan man sterilisere seg.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Hun trengte ikke si det, men dersom du ikke vil gjøre en dame gravid, så knuller du henne ikke uten prevensjon over lang tid. Da kan du ikke føle deg lurt etterpå - da har du selv vært uansvarlig.

Damer kan også tenke litt på prevensjon hvis hun ikke vil bli gravid da, ikke BARE mannen.

Endret av Hummels
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tusen tusen takk!

Dette var en god tilbakemelding som jeg kan ta til meg!

Vel, du er klar over at du har samtykket til at hvis fyren din ombestemmer seg når det kommer til deg og graviditeten så kan du ifølge den her logikk bli straffeforfulgt.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest brutal_mann

Det er et viktig spørsmål og god tanke. Det løser seg nok selv ettersom hans første barn allerede er godt ivaretatt av hennes mor og stefar. Hun er her egentlig 2 dag i uka og noe helg. Det vil vel bli tilsvarende med nr 2 som kommer til å bli oppdratt hovedsakelig av mor tenker jeg. Det har de ikke snakket om enda, men hun er snill og tålmodig med han virker det som. Så blir det oss tre her og håper vi klarer å være en god familie som kan ha samvær med de to andre etter avtale. Tror barna takler dette helt fint når de vokser opp slik så vet de ikke om annet. Min bror vokste opp uten far og han har klart seg kjempebra. 1/2 bror.

Da virker det jo som om du/dere innerst inne har et godt og riktig fokus. jeg forstår frustrasjonen og skuffelsen, men det er faktum som en lite kan påvirke. Da er valget dessverre ikke annet enn å gjøre det best mulig for alle. Men da med barna først, de har jo ikke bedt om dette tross alt og har aldri att noen valg.

Ta ut sinne og frustrasjonen på døde ting o.l. og sørg for at ditt eget barn får et godt forhold til sine halvsøsken. Jeg tror det etter hvert vil løse seg så godt som mulig er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig! Men det er så altfor enkelt for en kvinne å skaffe seg barn og mannen/ elskeren må betale. Synes det er diskriminerende overfor mennene at de ikke har noe de skulle ha sagt. Det er feil. Det burde vært en slags høring i slike situasjoner hvor begge fikk komme med sitt budskap for så å lomme til en rettferdig enighet.

Jeg regner med at mannen din var klar over at man kan bli gravid av sex.

Det er greit at du mener det altfor enkelt å skaffe seg et barn, men det hadde ikke vært spesielt vanskelig for mannen å tre på seg et kondom, heller.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

"Typisk meg å ofre meg for andre"

Men setter grensen ved vingleepikk-kjærestens barn.

De ofrer jeg lett!!

Mitt barn er så mye mer spesielt.....

-Fri tolkning av TS

Endret av Rotemor
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hummels

Jeg regner med at mannen din var klar over at man kan bli gravid av sex.

Det er greit at du mener det altfor enkelt å skaffe seg et barn, men det hadde ikke vært spesielt vanskelig for mannen å tre på seg et kondom, heller.

Det er ikke vanskelig for kvinnen å bruke p-piller eller alt det andre p-greiene heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer kan også tenke litt på prevensjon hvis hun ikke vil bli gravid da, ikke BARE mannen.

Nei, ikke BARE mannen. Men heller ikke BARE kvinnen. Begge bør ta ansvar for det.

Har man ikke prevansjon tilgjengelig (ved ONS vil jeg egentlig kun kalle kondom prevansjon, siden man aldri vet om den andre bruker p-piller/er sterilisert osv), bør man trekke seg før man gjør noe det potensielt kan bli barn av.

Velger man å fullføre akten, har ma i teorien valgt å risikere å få et barn.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damer kan også tenke litt på prevensjon hvis hun ikke vil bli gravid da, ikke BARE mannen.

Og hva slags prevensjon for kvinner er det som ikke innebærer inngrep eller bivirkninger?

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...