Gå til innhold

En one night stand og enda et barn...


LisbethSalander

Anbefalte innlegg

Min samboer hadde hatt en meget kort affære med en kvinne før vi møttes. Det forløp seg slik at han fikk en melding om at butikken var åpen, og ettersom han ikke hadde hatt samleie på over et år så beit han på agnet. Hun sa til han at hun trodde hun ikke kunne bli gravid. Etter noen måneder da vi hadde vært sammen en god del og startet et forhold så kommer meldingen om at hun er blitt gravid. Han forteller henne at han ikke vil ha noe med graviditeten og gjøre og at hvis hun velger å beholde så blir det hennes valg, hun godtar dette. Han har dessuten et barn fra før som han prøver å ha et godt forhold til under vanskelige omstendigheter med hennes mor og han har akkurat begynt å få livet sitt på rett kjøl. Det går lang tid og han hører ikke noe fra henne, ikke før hun finner ut at han skal bli pappa med din forlovede som han har vært sammen med i snart 2 år.Da får han melding om at han får signere papirene, hun er lei av å bli støttet fra NAV og ønsker barnebidrag. Han velger å besøke henne for å finne en løsning.

For meg er dette mitt livs mareritt. Jeg fikk ei "stedatter " da jeg traff han og det er bare hyggelig, men han har en del bagasje og hvorfor skal jeg nå måtte forholde meg til enda et barn, bare fordi det er slik at hvis han har samvær med barnet så får han mindre i betale i bidrag. Dette er en voksen dame som tydeligvis trang en sæddonor og som valgte å beholde barnet alene. Hun har dessuten kontaktet hans andre barn og flere i hans familie for at de skal komme i sosiale settinger osv. Dette helt uten å snakke med han først. Jeg synes det er frekt og manipuleremde og ikke minst egoistisk,

Venter selv barn nå og føler meg frastjålet det som skulle være en flott tid. Jeg vet ikke hvordan jeg skal forholde meg til dette. Og typisk min personlighet er å ofte min egen lykke for andres.

Takk for tilbakemeldinger. Trenger å lufte tankene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mina første tanke er at mannen din var dum som ikke brukte beskyttelse. Man kan ikke ta for god fisk det one night standen sa. Hva hold er det liksom å si at man tror ikke man kan bli gravid?

Når det først skjedde så syns jeg det var dårlig av din mann å avskrive barnet sitt på den måten. Ungen er uskyldig oppi alt dette og fortjener både en mor og en far.

På en annen måte så har kanskje hun han ble gravid med gått over streken med måten hun har kontaktet familien hans på.

Jeg skjønner at situasjonen er vond for deg, midt i egen graviditet. Men vil du ha en mann som egentlig har tre barn, men stiller bare opp for to av dem? Han burde være mann nok til å stille opp for alle barna sine uavhengig av hvordan de ble unnfanget. Det er tross alt et søsken til ditt kommende barn også.

Så jeg tenker at mannen din må ta konsekvensene av hva han har gjort og stille opp som pappa for ALLE barna sine. De viktigste er barna.

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stikker vel pikken i den fjerde også å setter unge på den , virker ikke som en mann som bryr seg så mye.

Anonymous poster hash: 9033d...217

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det alltid mannen som må ta ansvaret ? Synes det er feil.

Jeg sier ikke det bare er manne som må ta ansvar. Men i denne situasjonen ville tydeligvis dama ha barn, mannen ville egentlig ikke. Om man ikke vil så bruker man beskyttelse og stoler aldeles ikke blindt på en one night stand!

Syns du din manns oppførsel er grei? Syns du det er helt greit at han ga blaffen i barnet? Er du mest redd for hva andre, rundt deg skal si om saken?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bryr meg ikke om hva andre skal si. Jeg vil bare at hun dama skal ta det ansvaret hun valgte å ta da hun valgte å beholde barnet. Jeg forstår hans oppførsel godt ettersom han føler seg lurt og nå kun må ta ansvar pga dårlig samvittighet og frykt for hva andre skal si om han. Men det er uansett opp til han hva han vil gjøre. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Blir helt uvel av å tenke på det,

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bryr meg ikke om hva andre skal si. Jeg vil bare at hun dama skal ta det ansvaret hun valgte å ta da hun valgte å beholde barnet. Jeg forstår hans oppførsel godt ettersom han føler seg lurt og nå kun må ta ansvar pga dårlig samvittighet og frykt for hva andre skal si om han. Men det er uansett opp til han hva han vil gjøre. Det jeg lurer på er hvordan jeg skal forholde meg til dette. Blir helt uvel av å tenke på det,

Så hun må ta ansvar for at hun ble gravid, men din mann trenger ikke ta ansvar for at han gjorde henne gravid?

Jeg ser at du er mest opptatt av deg selv, hva dette vil gjøre med deg. Det er ikke det viktige nå. Det er dette barnet han har fått med en one night stand.

Jeg vil gå så langt som å si at jeg hadde vært så skuffet over mannen at jeg ikke ville hatt et forhold til han i utgangspunktet. Det at det var så lett for han å avfeie barn nr to, når han attpåtil har et barn fra før sier en del. Jeg hadde tenkt: "hvor lenge er det til han stikker fra meg og ungen jeg venter".

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hun har jo krav på barnebidrag, så.... Og du visste jo om dette barnet før du selv ble gravid med han. Trodde du virkelig at denne greia med barnemor og unge aldri ville komme til å bli en issue i senere tid?

Endret av got2go
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man er far til de barna han laget. Noen burde ha sagt det til han i tenårene allerede. Kanskje ville situasjonen vært bedre!

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bare akseptere at det er et barn til inni bildet. Dette er et søsken din barnet du har i magen, så det er bare å klistre på seg et smil og oppføre seg ordentlig.



Anonymous poster hash: 15937...aa8
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du er frustrert, men trodde du helt ærlig at hun bare skulle sette ett barn til verden og at det skulle være det? Tror du ikke mannen din på ett senere tidspunkt ville ønsket å vite hvordan hans eget kjøtt og blod ser ut? Og tror du ikke barnet om noen år vil vite hvem pappa er? Barn er gjerne ikke noe vi produserer veldig mange av i løpet av ett liv, så de få avkommene man får, er det naturlig å følge opp, på ett vis.
Han kunne jo derimot nektet å påtatt seg farskapet og sluppet unna barnebidrag ol. men når han etter 2 år (?) velger å ombestemme seg, får det jo følger. Det at du valgte å fortette ett forhold med han, og i tillegg nå få ett barn med han, når du visste om alt dette, synes jeg nesten du må ta på din egen kappe. Ingenting av dette kom som lyn fra klar himmel.

Jeg er dog enig i at det er litt vel frekt av denne dama å oppsøke hans familie og begynne å lage ett familiebånd med noen som egentlig ikke skulle involverer in the first place, men ingen av dere kunne tvinge denne dama til taushet.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har litt humor her inne og som kan gjøre om situasjonen til noe morsomt oppi hode mitt? Moralpreken er greit, men det klarer jeg å tenke meg frem til selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Hummels

Det høres ut som denne kvinnen VILLE bli gravid og lokket han med å si at hun trodde ikke hun kunne bli gravid.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som har litt humor her inne og som kan gjøre om situasjonen til noe morsomt oppi hode mitt? Moralpreken er greit, men det klarer jeg å tenke meg frem til selv.

Hvis dere kvinner er veldig ulike av utseende kan et samlebilde av alle barna hans bli ganske morsomt?

Endret av Talbot
  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det høres ut som denne kvinnen VILLE bli gravid og lokket han med å si at hun trodde ikke hun kunne bli gravid.

Knuller du noen i fruktbar alder, får du ta konsekvensene. Ingen kan vite sikkert om de kan bli gravide eller ikke - med mindre de er kastrert og rett og slett mangler de vitale organene som skal til.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som denne kvinnen VILLE bli gravid og lokket han med å si at hun trodde ikke hun kunne bli gravid.

Jeg mener nå i hvert fall å vite når jeg et fruktbar i min syklus og ikke så synes det et veldig påfallende at hun traff spikeren på hodet så til de grader!

Jeg gidder heller ikke å være falsk og late som om dette er en ok situasjon for meg. Treffer jeg henne så skal jeg være ærlig å fortelle henne hva jeg føler og mener. Jeg kan ikke se for meg skulle ta meg av hennes barn i det hele tatt. Andre får mene hva de vil. Jeg ofrer ikke meg selv for denne dama.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener nå i hvert fall å vite når jeg et fruktbar i min syklus og ikke så synes det et veldig påfallende at hun traff spikeren på hodet så til de grader!

Jeg gidder heller ikke å være falsk og late som om dette er en ok situasjon for meg. Treffer jeg henne så skal jeg være ærlig å fortelle henne hva jeg føler og mener. Jeg kan ikke se for meg skulle ta meg av hennes barn i det hele tatt. Andre får mene hva de vil. Jeg ofrer ikke meg selv for denne dama.

Ingen sier at du behøver å ofre noe for denne dama, men du bør av hensyn til ungen, som er halvsøsken til din egen unge, oppføre deg ordentlig, og ja, faktisk ta deg av det barnet når det trengs. Det er ikke hennes barn. Det er din manns barn.

Og vet du, sykluser kan klusse seg til. Min beste venninne strevde med å bli gravid i ti år, hadde slått seg til ro med å forbli barnløs, og plutselig fikk hun tre på rappen etter fylte 40.

Anonymous poster hash: f1edd...d58

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...