Gå til innhold

Lønn som butikkmedarbeider


Ludvig sin mamma :)

Anbefalte innlegg

Hva vil dere si at timelønnen til en 22 år gammel butikkmedarbeider bør være? Ingen relevant utdanning, men erfaring fra tidligere butikk arbeid. Er snakk om en jobb med åpne/lukkeansvar og kundebehandling. Liten detaljhandel.

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Butikksjef.com finner du en oversikt over lønnstrinnene i varehandelen. Dersom du skal ha åpne/lukkeansvar vil jeg tro du skal ha minst lønnstrinn 5. Jeg jobber som avdelingsleder i en større butikk, med lukkeansvar hver 2. uke. Er 27 år, har jobbet i butikk i åtte år, de fem siste i samme kjede, og har nå lønnstrinn 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt

Jeg er på din alder, hadde åpne og lukkeansvar og fikk 115,41 da jeg jobbet i butikk, men skulle egentlig hatt 112,48 tror jeg (Fikk lønn som om jeg var over 25 av en eller annen grunn). Husk at det er kvelds- og helgetillegg også.

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Britt Banditt. Jeg har ingen relevant erfaring, men er i lønnstrinn 3, dvs. 115,4 kr timen, selv om jeg ikke er 25 år (nettopp fylt 21). Hvis det ikke står oppnevnt i tariffavtalen, får man nødvendigvis ikke helgetillegg, den utløses søndag fordi lørdager ofte blir regnet som en "ordinær" ukedag,, med mindre man jobber i Oslo kommune, der helgetillegg inngår. Hadde jeg hatt relevant erfaring og ikke trengt opplæring o.l., hadde jeg gått opp til lønnstrinn 4, som er 117 kr timen (i følge sjefen min).

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 100 kroner timen, og får kun tillegg på søndager, selv om jeg ofte både åpner og stenger... Ikke akkurat den best betalte jobben jeg har nei...=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er 20 og har 115,41 i timen. Dere mener altså at dette kommer av at jeg av og til har låseansvar? Jeg og venninna mi lurte nemlig på hvorfor jeg får mer lønn enn henne når vi har samme utdannelse og er like gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 100 kroner timen, og får kun tillegg på søndager, selv om jeg ofte både åpner og stenger... Ikke akkurat den best betalte jobben jeg har nei...=/

Jobber du på Bunnpris? Bunnpris gir bunnlønn har jeg hørt.

Varierer det mye fra butikk til butikk? Rema, Rimi, Kiwi, Prix?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke på bunnpris nei, jobber i en film/musikk/spill-butikk...

Jobbet på Ica før, der var lønna brukbar, men jobben var jo gørr=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber ikke på bunnpris nei, jobber i en film/musikk/spill-butikk...

Jobbet på Ica før, der var lønna brukbar, men jobben var jo gørr=/

Jeg jobba på Free Record Shop og fikk 95 kr timen, for 3 år siden. Og var i slutten av 20-årene da.

Dårlig betalt, m.a.o.. Men jeg LIKER musikk og å holde meg oppdatert innen film og spill, så jeg syntes egentlig det var helt greit. Så lenge det gikk rundt. Mye heller det enn å tjene 20 kr mer i timen og jobbe på klesbutikk eller matvarebutikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at dere får lønnstrinn 3 selv om dere er under 25 kan også være at dere har fullført vidregående (har generell studiekompentanse).. det skal også gi lønnstrinn 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

grunnen til at dere får lønnstrinn 3 selv om dere er under 25 kan også være at dere har fullført vidregående (har generell studiekompentanse).. det skal også gi lønnstrinn 3.

Ah, okay. Men da forstår jeg det. ;)

Mvh Yvonne :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest lillagubban

Tjener 120kr i timen gjennom adecco som butikkmedarbeider/selger, helt ny, ingen erfaring, 21år. Siden jeg er ny har jeg ikke fått åpne/lukkeansvar ennå, men vil få det etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jobber i barnehage som kokk og får 112 kr timen.er 45 år,ikke noe utdannelse ,men har arbeidet på et kjøkken på sykehjem.da fikk jeg 125 for flere år siden.

bør jeg ha mer.lager mat til 100 barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hatt alt fra 75 kr i timen, da jobbet jeg på Free Record shop, spilte ingen rolle om man hadde åpne eller lukke ansvar, det gikk etter alder, fordi de ikke tariffavtale. På coop mega, kasse, kveldstid og helg, fikk jeg 112kr fordi jeg ikke hadde studiekompetanse, på smart club kasse, kveld, får jeg 114 tror jeg (akkurat begynt, så litt usikker)

For en 22 år gammel butikkmedarbeider med relevant erfaring og nøkkelansvar, vil jeg si en god lønn ligger rundt 115 kr, kvelds/helgetillegg kommer ann på om man har tarifflønn eller ikke, man kan lage egne ordninger. Jeg vil også si at kasseoppgjøransvar har noe å si for lønn; jeg mener at det bør være et lite tillegg til dem som tar det, fordi det er en tidkrevende prossess. De som tar kassa skal/burde ha en halvtime ekstra betalt etter stengetid. Det hadde de på coop mega hvertfall, og det syntes jeg var fint. For det tar lett en halvtime ekstra, noen ganger mer.

Endret av Grafica
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hvor mye tror dere timelønnen til en 17 åring som jobber på Narvesen er?

Tarifsats for ungdom under 18 år er i følge denne 88,49 kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...