Gå til innhold

Lønn som butikkmedarbeider


Ludvig sin mamma :)

Anbefalte innlegg

Hva vil dere si at timelønnen til en 22 år gammel butikkmedarbeider bør være? Ingen relevant utdanning, men erfaring fra tidligere butikk arbeid. Er snakk om en jobb med åpne/lukkeansvar og kundebehandling. Liten detaljhandel.

på forhånd takk for svar :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Butikksjef.com finner du en oversikt over lønnstrinnene i varehandelen. Dersom du skal ha åpne/lukkeansvar vil jeg tro du skal ha minst lønnstrinn 5. Jeg jobber som avdelingsleder i en større butikk, med lukkeansvar hver 2. uke. Er 27 år, har jobbet i butikk i åtte år, de fem siste i samme kjede, og har nå lønnstrinn 6.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Britt Banditt

Jeg er på din alder, hadde åpne og lukkeansvar og fikk 115,41 da jeg jobbet i butikk, men skulle egentlig hatt 112,48 tror jeg (Fikk lønn som om jeg var over 25 av en eller annen grunn). Husk at det er kvelds- og helgetillegg også.

Endret av Britt Banditt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme her Britt Banditt. Jeg har ingen relevant erfaring, men er i lønnstrinn 3, dvs. 115,4 kr timen, selv om jeg ikke er 25 år (nettopp fylt 21). Hvis det ikke står oppnevnt i tariffavtalen, får man nødvendigvis ikke helgetillegg, den utløses søndag fordi lørdager ofte blir regnet som en "ordinær" ukedag,, med mindre man jobber i Oslo kommune, der helgetillegg inngår. Hadde jeg hatt relevant erfaring og ikke trengt opplæring o.l., hadde jeg gått opp til lønnstrinn 4, som er 117 kr timen (i følge sjefen min).

Mvh Yvonne :duskedame:

Endret av yvonne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tjener 100 kroner timen, og får kun tillegg på søndager, selv om jeg ofte både åpner og stenger... Ikke akkurat den best betalte jobben jeg har nei...=/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse