Gå til innhold

Oh, I believe in yesterday


Yesterday

Anbefalte innlegg

:velkommen:

Hei! Jeg er ei jente på 30 år fra nordpå en plass. Har lyst på å skrive ei dagbok for å få ut tanker og dele med andre, og litt kommentarer hadde jo vært koselig i blant ;)

Jeg bor sammen med en snill fyr, ingen barn men noen hybelkaniner har vi, vi har vært sammen i snart 2 år. Min første samboer :hjertesmil:

Jeg sliter med div psykiske greier, men livet har faktisk aldri vært så bra som nå :) Har så lenge jeg kan huske slitt med sosial angst (men ikke nå lenger), mye bekymringer og frustrasjoner, stress og mye indre uro som jeg ennå ikke har lært å få UT, elendig selvtillit, elendig konsentrasjon og litt mer. Og har hatt to lengre perioder med depresjoner, selvmordstanker og litt selvskading. Jeg skjønte for noen år siden at jeg har ADD men siden jeg utad har klart meg veldig bra, hadde fått en bachelorgrad, mange venner og en fin jobb, ingen økonomiske problemer eller rusproblemer. Så mine egne fordommer sa at jeg blir vel aldri trudd, men så begynte arbeidslivet å bli vanskeligere og vanskeligere, i tillegg til at jeg ble mobbet av en kollega. Jeg ble til slutt utbrent og ga opp arbeidslivet, legen ba meg si opp faktisk fordi jeg var så ødelagt av jobben. Da fant jeg ut at noe måtte gjøres! Så tok jeg endelig mot til meg og fikk ordnet meg psykologtime og fikk diagnosen ADD i mars 2011, nesten 29 år gammel. Da hadde jeg fra før av jobbet så mye med meg selv at jeg hadde blitt kvitt de meste av plagene mine, men satt igjen med elendig konsentrasjon, den indre uroen, stresset kropp, mye bekymringer og litt andre typiske ADHD-ting. Så både psykologen og en psykiater mente at jeg ikke trengte noe terapi av de, og det var jeg enig i :)

Er per i dag i en sommerjobb, siden jeg måtte si opp den faste pga helsa. Men pga svimmelhet (mest sannsynlig pga stress over tid) så er jeg akkurat nå sykemeldt dessverre. Men I'm getting better all the time!

Skal ikke gjøre dette til en syte-dagbok selv om dere kan ha fått inntrykk av det, hehe :) Men det er jo uansett frivillig å lese :smilyblomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjenner jeg meg selv rett så kommer jeg til å kopiere inn noen sanger her, musikk har vært min egen terapi :skya:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er absolutt kjedelig å være sykemeldt, spesielt når man ikke kan være så veldig aktiv. Har de siste dagene flere ganger tenkt på å gå ned til fjæra som er ca 1 min å gå fra leiligheta men det regner så :( Har lyst å bare komme meg dit, sitte litt ned og se på fjorden. Selvsagt finnes det bare dårlige klær men så er det det å være motivert når det regner, hehe. Mañana mañana :sjarmor:

Skal snart legge meg, har hatt søvnproblemer siden tenårene. Det begynte med at jeg lå å grublet, det var min første depresjon som begynte i 7. kl. Så det ble ble en vane at jeg ikke sovnet før langt utpå natten, og jeg ble liggende å høre på musikk og, med walkman'en. Og så ble kroppen programmert til å ca aldri sovne før kl 3, da er det tungt å måtte opp kl 6-7 for å dra på jobb. Har prøvd div sovemedisiner, de milde som Circadin og andre medisiner som Vallergan, Tolvon og Truxal. De fleste med ekle bivirkninger og/el ingen god virkning. Har nå Imovane som jeg tar etter behov, drømmen hadde vært å ta de hver kveld men kan jo bli avhengig så det gjør jeg ikke. Tar de når jeg har sovet dårligst i en periode, det går jo litt opp og ned, sover ikke elendig hver eneste natt. Men i 2010 (når jeg prøvde disse sovepillene) så ble jeg lei og ble strengt med meg selv, la om soverutinene så jeg alltid står opp senest kl 8 og etterhvert ble det sånn at nå sovner jeg nesten uten unntak innen en time :briller: Men er aldri uthvilt. Husker 3-4 drømmer hver eneste morgen, mange er sjalu men jeg syns at det er bortkastet. De få morgenene jeg husker ingen drømmer så er jeg uthvilt. Jeg våkner tydeligvis en del, selv om jeg ikke husker det. Ble utredet for søvnapne, det har jeg ikke. Fastlegen ville ikke gi meg Imovane så jeg fikk det av psykiateren, hun ville faktisk at jeg skulle prøve det før jeg ville det selv. Jeg ba om Imovane etter jeg var svimmel som nå i fjor høst, den gangen var det enda verre, ble nesten innlagt på sykehuset. Jeg sluttet hos psykiateren i januar og fastlegen måtte overta ritalin-reseptskrivingen og psykiateren ba henne fortsette å gi meg Imovane :briller: Jeg er halvveis i eske 2 med Imovane i år, det er 30 piller i en eske, så jeg syns at jeg er flink som ikke tar de så ofte.

Nå som jeg er svimmel er jeg også en del kvalm, så jeg har tatt noen reisesyketabletter, de funker supert på kvalmen! Men jeg sovner jo av de, klarer ikke å holde meg våken. Så jeg testet de som sovemedisin, for å kunne bruke de som behovsmedisin isteden for Imovane, billigere og reseptfritt, og ikke fare for fysisk avhengighet. Det ble ikke så bra søvn, de funker for kort tid. Og hadde tatt det opp med legen hvis de hadde fungert, og hadde hun sagt "nei heller Imovane" så hadde jo det vært greit. Imovane må jeg jo signere for og vise leg når jeg kjøper, og får kun en-gangs-resepter. Er et B-preparat så liksom veldig strengt. Mens Ritalin som er et A-preparat kan jeg ha 4-gangs-resept på, og får ut 90 piller (kapsler) av gangen, hehe jaja. Slipper å vise leg fordi de kjenner meg igjen på apoteket nå, litt ubehagelig siden jeg er der sjeldent. Og merkelig å tenke på, hvem hadde trudd at JEG skulle begynne på Ritalin og Imovane, hadde ikke trudd at jeg hadde ADD heller for noen år siden.

Men ingen vet hvordan fremtiden blir!

Snart blir det sauetelling :tellesauer:

Enjoy!

http://www.youtube.com/watch?v=38ssfuGfgQs

Edit: skrivefeil

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er litt artig å lete etter slekta på nettet. Jeg fant et bilde av oldemora mi også fant jeg ut navna på et par tip tip oldeforeldre, og kom på etterpå at jeg egentlig viste navnet på tip tip oldefar. Tenk han hette Vrold til fornavn :sprettoy: Ikke det min unge skal hete! Kunne sikkert lett lenger bak i slekta men ble lei, kanskje en annen gang.

For noen uker siden fant jeg et klassebilde med mamma på, fra hennes 2. klasse. Og jeg fant konfirmasjonsbildet hennes :briller2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hallo: Tittei!

Vet at jeg aldri kommer til å være 100% åpen her inne, er aldri helt åpen med noen, noe må jeg få ha for meg selv tenker jeg :)

Har hatt en fin dag egentlig, selv om jeg ble ekstra svimmel i formiddag. Pøsregner i dag, så det ble ikke noen gåtur i dag heller. Når jeg var så svimmel så la jeg meg på senga, mediterte og hørte på regnet som plasket ned, hærlig! Er veldig glad i regnlyder, ser for meg at jeg løper ut og blir gjennomvåt, surrer rundt mens jeg ser opp og gaper lykkelig, som på film :fnise: Noen andre som får den samme lysten? Kanskje jeg må prøve det en gang? (trur samboer og naboene hadde ringt psykiatrien da)

Har tenkt mye på shopping i dag, har lyst på nye klær og smykker :shoppe: Men har ikke så mye kr så det får bare være, trur jeg skal se over klesskapet i morgen, få frem det som ligger innerst og ikke blir brukt. Skal se over smykkesamlingen og, har enormt mye og mye som ikke brukes. Kvinnfolk altså! Sko har jeg lite av, hater å kjøpe sko, gudene vet hvorfor for det gjør ikke jeg, hehe. Drømte i natt at jeg vant 2 mill på lottoen, det hadde vært noe! :pasha: (er litt barnslig så jeg digger smileys). Vurderer å heller bestille flybilletter til hjemkommunen min når sommerjobben er over i slutten av august, besøke foreldrene mine og broder'n, møte venner, og besøke noen graver. Har mistet en del kjente de siste årene, venner, babyer (ikke mine) og venners slekt. Har ikke mistet noen nære selv bortsett fra bestevenninna mi i fjor. Hun sovnet inn bare :hjerte: SB :hjerte:

http://www.youtube.com/watch?v=RggpMwaruCI

Håper virkelig at jeg er bedre til jeg skal på jobb tirsdag så jeg slipper å måtte være hjemme og sykemeldt, er lei ja. Hadde vært greit hvis jeg hadde fri og formen var bra så jeg kunne gjort noe. Men sitter jo her stort sett hele dagen, ser på tv, spiller pc-spiller, facebook, forum osv. Jeg kommer sikkert til å syte om det hver dag her inne til jeg er frisk :biggrin:

Nå skal jeg :tanpuss: og :tellesauer: , etter jeg har lest og svart noen poster her inne.

Takk for at du leste :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått delvis til å linke til dagboka mi i signaturen, hehe jaja, da kan jeg vise frem min klønethet, og det er jo MEG! :hoppendeglad:

Ryddet i klesskapet i sta men ble fort svimmel av det, var litt svimmel i utgangspunktet. Så nå ligger jeg her med pc'en på fanget. Prøver virkelig å være positiv så jeg kan jobbe om 2 dager *krysser alt jeg har*

Veldig trøtt i dag. Drømte i natt at jeg passet en autistisk gutt (har jobbet med autister tidligere) som var sønnen til en president (han var veldig like Bill Clinton, hoho). Gutten klarte å gjemme seg og jeg ble super stresset for kunne jo ikke miste han, skulle egentlig bare hjelpe han med morgenstellet og så skulle han på skolen eller noe sånt. Trur at han gjemte seg under dyna egentlig meg jeg klarte bare ikke å finne han. Jeg har en fin fantasi :tommelopp: Syns det er ganske utrulig hvor mange drømmer jeg har og hva de handler om, litt av et liv hjernen min styrer med når jeg sover. Er glad jeg sjeldent har mareritt! Men har noen stressdrømmer i blant, og det sier jo litt om kroppen min. Stress stress stress.. Noen som har noen tips?

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen! :kaklehone:

Jeg våknet opp til en sinnsyk kvalme i dag, morgenkvalme, hehe neida. Sov veldig dårlig i natt, brukte lang tid på å sovne og våknet mye. Skal egentlig på jobb i morgen men må bare droppe det :frustrert: Skal hente en sykemelding om ca en time, ikke lyst men må man så må man. Gruer meg til å ringe arbeidsgiver. Er sikker på at jeg bør være helt bra før jeg drar på jobb, blir jo dårlig av alle anstrengelser..BLÆ!

Samboer har fått besøk, tidlig men det var greit for meg. Så jeg har lagt meg i senga igjen med pc'en på fanget. Skal bare sløve frem til jeg må til legen, moter meg litt opp. Er ikke så begeistret for legen jeg skal til, fastlegen min har ferie og hun er kjempegrei. Han er litt ubehagelig, det virker som at han enten trur at jeg er hypokonder eller at jeg skjuler noe, jeg er ikke helt sikker men føler mest at han trur at jeg er hypokonder. Han sender litt blandende signaler for å si det sånn, sier så forskjellige ting. Men man kommer jo ikke overens med alle personer her i verden :rosaengel:

I går gikk jeg endelig ned i fjæra! Er jo så nært at det er utrulig at jeg ikke er der oftere (har bare bodd her i 5 mnd), tilfeldig akkurat der jeg var er det hauger rundt så nesten ingen av de i husene rundt ser fjæra akkurat der, og uansett så er ikke det så veldig nøye men det gjør det ekstra koselig å vite at ikke så mange ser hva man driver på meg, føler meg mer alene da :) Lå på en diger stein der i ca 30 min, med øynene igjen og hørte på bølgene, floen og måkeskrik, terapi! Det var spesielt siden jeg samtidig gynget litt i kroppen, fikk en følelse av at jeg "endelig" var på en ekte båt. Klarte å ligge der og tenke på INGENTING :sminkedokke: Sola varma mens vinden kjølte meg ned. Dette skal absolutt gjentas, men ikke i dag, det regner igjen :forvirret:

Ha en super dag folkens! :sol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hadde en veldig fin dag i går, var nesten i toppform, var så fornøyd og jublet flere ganger fordi jeg kunne dra på jobb tirsdag. I dag våknet jeg opp til kvalme og svimmelhet :( Hadde et sammenbrudd i ettermiddag, gråt og gråt og gråt. Er LEI, kan ikke beskrive hvor lei jeg er av å ha ligget på sofaen i 2,5 uke og være kvalm og svimmel. I fjor varte det i litt over en mnd. Når blir jeg bra? Kommer dette tilbake igjen for tredje og hundrede gang? Kan en manuell terapeut hjelpe meg? Eller må jeg søke om 50% uføretrygd? Hva kan jeg gjøre?

Jeg skrev dette innlegget i sta http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=677626 Regner med at ingen svarer, har skrevet et lignende innlegg tidligere og fikk ikke noen hjelpende svar, fikk bare tips om ting jeg har prøvd.

Jeg sov som dere ser i begynnelsen av innlegget (du trenger ikke lese alt) ikke noe bra i natt, selv om jeg sov hele natten. Så jeg trur at det er derfor jeg er dårlig igjen, så i kveld blir det absolutt en imovane.

Er sykemeldt men snart arbeidsledig, om 3 uker. Burde skrevet jobbsøknader, er egentlig veldig motivert for det, men samtidig så bli jeg dårlig av tanken. Har sendt iallefall 100 søknader de siste 2 årene og har vært på 3-4 intervju bare. Er alltid nr 2 til å få jobbene, og nr 1 sier jo alltid ja takk. Så hvorfor kan ikke flere innkalle meg? Jeg er jo ikke en idiot! I følge NAV så skriver jeg fine jobbsøknader, de fulgte meg opp pga arbeidsledig og demskjønte ikke helt poenget selv fordi jeg er så oppegående, det sa de. Og jeg er jo enig :briller2:

Ser en dansk dokumentar om sykling på tv, fikk kjempe lyst til å sykle nå! Sykkelen min var på reparasjon rett før jeg ble svimmel, skulle jo begynne å sykle igjen, det er jo så godt. I dag datt vindusviskeren av bilen plutselig, hehe. Bare kom på det nå. Må ha en ny fordi den er knekt i armen, og det var ikke bare bare å få tak i. Den må bestilles og det var vist vanskelig, har en Mazda og Mazda verkstedet ble lagt ned her i juni. Og jeg må vist ha en original arm. Jaja..

I natt SKAL jeg sove bra, fordi jeg SKAL bli frisk! :fisk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sniker innom med ujevne mellomrom :opplyser:

Hehe, takk ;) Det skjer lite her så jeg skriver ikke så mye, ligger her på sofaen for det meste for tiden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest hogwash

Hehe, takk ;) Det skjer lite her så jeg skriver ikke så mye, ligger her på sofaen for det meste for tiden

Det er sommer, bruker å være ganske begrenset hvor mye som skjer ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle egentlig jobbet og vært sosial :( Men så pøsregner det og jeg er syk.. Håper det går bra med deg da! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei! :hallo:

Er ikke frisk men skal prøve meg på jobb i morgen kveld, går det ikke bra så går det ikke bra, men går det bra så er jo det SUPERT :bolledeig:

Jeg får ikke møte samboer i morgen! :hakeslepp: Han drar på jobb før jeg står opp, jeg drar på jobb før han kommer hjem, og han legger seg før jeg kommer hjem. Er sånn sett glad dette ikke er en fast jobb, hehe. Før jeg ble sykemeldt var han en del bortreist i jobben så da ble det ikke sånn her. Har funnet ut at jeg ikke skal jobbe turnus lenger (bare 3 uker igjen av denne jobben), det førte til sykemelding i fjor og i år. Faren min og broren min er også syk som meg nå, arti at vi er det tilfeldig samtidig, men trist at vi alle tre har dette problemet. Legene vet ikke hva det er men vi har alle tre div øre-diganoser fra før så vi er overbevist om at problemet ligger der kombinert med stress i nakke.

Har lært meg å hekle! Via youtube og andre nettsider. Må ha noe å gjøre siden jeg befinner meg i sofaen meste parten av tiden jeg ikke sover i senga :veslejenta:

Har forresten blitt sinnsykt lei lilla, har så mye lilla ting siden det er yndlingsfargen min, så fra nå av er yndlingsfargen min :tommelsmil: ikke :vinke:. Vi får se hvor lenge det varer, hehe. Skal selvsagt ikke bare shoppe grønne ting, shopper ikke bare lilla ting. Men liker å ha en favorittfarge, er litt barnslig av meg :babysmokk: (selv om det er normalt å ha en yndlingsfarge).

Hehe, Madegaskar 3 reklame på tv, den SKAL jeg se!!! Skal du?

Skal snart legge meg, håper jeg får sove, det skal bli herlig å jobbe i morgen men kan bli tøft, wish me luck! :babyjente:

Endret av Yesterday
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallais :briller2:

De to første dagene på jobb gikk overraskende bra!! Jeg ble så happy, men den gleden var kortvarig :sur: Ble fort dårlig torsdag og dro hjem litt før arbeidsdagen var over. Fant ut at jeg måtte prøve meg på jobb fredag og, siden det er helg etterpå. Det var lite å gjøre på jobb og jeg trur at kun pga det så holdt jeg ut! Men det var fælt. Svimmel og kvalm ja. Bilkjøring er herlig, vet ikke om jeg har sagt det før men nå som dårlig har jeg lyst å bare kjøre bil hele tiden! Når jeg kjører selv føler jeg meg frisk, er litt ekkelt å stoppe på rødt lys, vikeplikt ol. Men det går så bra! Merkelig og sånn har pappa det og, under hans svimmelhet. Å gå fort og gjøre store/raske bevegelser gjør meg dårlig. Noen ganger når jeg går fort føles det som at noen dytter meg fremover øverst i ryggen, jeg detter ikke men det er plagsomt. Setter jeg med ned og lener meg bakover som i sofaen så føles det som at jeg detter videre litt bakover, men det er mye verre når jeg legger med. Da detter jeg bakover i ca 5 min, ekkelt men prøver å ignorere det! Merkelig det og. Drømte i natt at jeg besvimte på jobb, også drømte jeg om de pasientlistene vi har, hehe. Jeg skal liksom jobbe 6 dager i neste uke, det går ikke, skal høre om enten 50% eller 100% sykemelding på mandag. Kan ikke presse meg sånn hver, hvis det ikke skjer et mirakel så jeg er 200% frisk i morgen, er dårlig nå.

Sov elendig i natt. La meg i halv 23 tiden og var kjempe sliten, ikke vært så sliten før trur jeg. Men fikk jeg sove? Nesj, duppet litt av innimellom til ca 2.30, da tok jeg en Imovane, litt for sent egentlig men jeg har fri i dag så. Stod opp igjen i 3-tiden og ble sittende våken i en time før jeg la meg igjen, kjente at Imovanen funket. Sovnet og stod opp litt før 9 fordi jeg fikk ikke sove mer. Men liker ikke å ligge lenge ut over dagen heller. I natt tenkte jeg at jeg skulle ønske at jeg hadde EN sterk sovepille, vet ikke hva, men noe som er total-knock-out på meg så jeg hadde fått mange timer med dyp søvn, noe jeg har veldig underskudd av. Bare en pille, men men, har ikke lyst på et helt brett med 10 piller, det har blitt for fristende å ta over en kort periode selv om jeg egentlig har veldig bra selvkontroll. Skal iallefall kutte ut den siste 10 mg med ritalin som jeg tar i 15-tiden, er ikke så lenge siden jeg begynte å ta den igjen, jeg trur den påvirker søvnen.

Sånn går nu dagan her i nord :murvegg:

Fått time hos manuell terapeut førstkommende fredag, gleder meg :danser:

Leste om ei her inne som har pinnedyr, da fikk jeg og lyst på :hoppendeglad: Men trur ikke samboer går med på det.

Huff jeg har dårlig samvittighet ovenfor samboer :hjertesmil: Han har tatt nesten alt ansvaret for husarbeid og matlaging de siste ukene, og i går kom han dausliten hjem fra jobb. Jeg lå på sofaen og surra i min egen verden. Men jeg tok å hjalp han med middagen og ryddet etterpå. Ble lei meg da fordi han var så sliten og jeg kunne ikke stille like mye opp for han. Felte noen tårer og måtte legge meg nedpå etterpå. Han tok hensyn til at jeg var litt ekstra lydsensitiv da. Han er herlig, andre hadde jo dumpet meg for lenge siden, men jeg trur at han er litt lei ja, men det hadde nok jeg og blitt hvis han var den syke. Men jeg hadde ikke dumpet han for det og trur ikke at han dumper meg for det :kline:

http://www.youtube.com/watch?v=mNCgfrjKcqs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...