Gå til innhold

Hunden min har satt noe fast mellom tennene sine


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det ser ut til at det skal klikke for ham, han går rundt og slikker ut i løse lufta, brekker seg og i det hele tatt. Det store problemet er at han NEKTER å åpne munnen når jeg prøver å hjelpe ham (sikkert fordi det er mat og han ikke vil at jeg skal ta det fra ham). Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 6b344...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dra til dyrlege. Kan være i halsen han har satt fast noe også. Høres ganske akutt ut. Han må få løs det mellom tennene uansett, ellers blir det infeksjon.

Anonymous poster hash: 31d0c...4e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ut til at det skal klikke for ham, han går rundt og slikker ut i løse lufta, brekker seg og i det hele tatt. Det store problemet er at han NEKTER å åpne munnen når jeg prøver å hjelpe ham (sikkert fordi det er mat og han ikke vil at jeg skal ta det fra ham). Hva skal jeg gjøre?

Anonymous poster hash: 6b344...1fd

Dra til veterinæren ASAP så lenge du ikke kan åpne munnen hans. Ikke for å være frekk midt opp i dette, men du må bare tvinge bikkja di til å åpne munnen. Hold han fast og åpne munnen! I

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men i all verden, det er midt på dagen og veterinærene er åpne, hvorfor har du ikke dradd dit?

Og nei, jeg tror ikke hunden er redd for å bli fratatt noe, han er nok bare ikke vant til akkurat den slags håndtering og synes det er ubehagelig. Jeg åpnet kjeften på min og plukket ut det som satt fast da hun gjorde noe lignende en gang, men da gjorde jeg det naturligvis få sekunder etter det hadde satt seg fast. Hadde jeg ikke fått det til med en gang hadde jeg dratt til veterinær. Hvis du ikke får til akkurat denne håndteringen av hunden din er det ikke stort vi på et forum kan hjelpe deg med.

Anonymous poster hash: b2d8f...ff5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Linn Cathrin

Det må da gå an å få tvunget opp munnen hans? Hvis ikke drar du til dyrlege, med en gang!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det går fint med ham. Selvfølgelig ville jeg dratt til veterinær hvis det var sannsynlig at det satt noe fast i halsen hans, men jeg så jo matbiten som satt fast mellom tennene og at han fortvilet prøvde å få den ut. Forresten er det ikke bare å tvinge opp munnen hans når han sta setter seg på bakbeina og blånekter. Han er latterlig sterk.

Han fikk matbiten ut selv kort tid etter at jeg postet dette, og resten av dagen har han vært i tipp-topp form. :)

ts

Anonymous poster hash: 6b344...1fd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går fint med ham. Selvfølgelig ville jeg dratt til veterinær hvis det var sannsynlig at det satt noe fast i halsen hans, men jeg så jo matbiten som satt fast mellom tennene og at han fortvilet prøvde å få den ut. Forresten er det ikke bare å tvinge opp munnen hans når han sta setter seg på bakbeina og blånekter. Han er latterlig sterk.

Han fikk matbiten ut selv kort tid etter at jeg postet dette, og resten av dagen har han vært i tipp-topp form. :)

ts

Anonymous poster hash: 6b344...1fd

Ved å stikke en finger bak de bakerste tennene tvinger du opp munnen selv på store hunder.

Anonymous poster hash: 4449a...9d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...