Gå til innhold

Hvor mye ville dere betalt noen for å passe dyret deres i to uker?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Lille-pus

For mine tre katter, med en student eller ungdom som passer, alt av sand og mat innkjøpt av meg:

En god tusenlapp (mao 1000 pluss) i uken tenker jeg kan være ok, pluss gave ved hjemkomst. Gaven ville være en gave, ikke del av betalingen.

Det er dokasser som skal renses 2 ganger om dagen, det skal byttes vann, vaskes matkopper, koses, lekes og mates.

Skulle det bli behov for vetrinær så ville jeg på forhånd alt ha gjort en avtale med min faste vetrinær om at navngitt student kunne komme uten å betale, og vet'en sender faktura på mail, og jeg betaler.

Vi stoler på hverandre, - det er gunstig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Timber

Jeg hadde gitt det et opphold på en kennel hadde kostet og litt ekstra. Fordi de får det bedre hjemme privat enn på en kennel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil av ulike grunner ikke plassere hunden min i hundepensjonat. Når jeg reiser bort er hunden min hos et familiemedlem. Det betaler jeg 200kr dagen for. Jeg synes selv at det kanskje er litt lite. Han skal faktisk ha tre turer om dagen og trives heller ikke alene. For en katt eller et marsvin ville jeg betalt mindre. De trenger stort sett bare mat og rene omgivelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Passet naboens hund i en uke, krevde ikke noe betaling for det. Bare kos syntes jeg. :)

Når jeg passet naboens katt i to uker, som fikk kattunger mens jeg passet den, så kjøpte de med masse godteri til meg, og det var det. Og igjen syntes jeg det bare var kos å passe dyrene så det var betaling nok i seg selv. :fnise: Dette er noen år siden da, når jeg ikke hadde dyr selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Somregel mine foreldre som passer pus, betaler ingenting og sender med sand og tørrfor. Våtforet, godteri og tunfisk kjøper mamma inn og han har til enhver tid iallefall 3 skåler med forskjellig mat. Skikkelig ferie med andre ord. Kjøper gjerne med en liten gave når jeg kommer hjem.

Ellers passer vi hverandres dyr i vennegjengen uten å betale hverandre noe.

Måtte jeg hatt betalt pass vil jeg si 200kr dagen er helt greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer helt ann på hvilke dyr som skal passes. Jeg leste på "den store kaninboka" idag på facebook at de ville gi noen unger 400 kr ffor 10 dager. Syntes det var realt, eller 500 kr, også betale selv for maten. Men når det kommer til en hund, tror jeg at jeg hadde gitt dem noen tusen.



Anonymous poster hash: 986ac...409
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tilbyr gjenpass av samme type dyr (om de har det), eks. jeg og naboen bytter på å passe kattene til hverandre når vi skal vekk, alt ifra noen dager til uker.

I familien passer vi dyrene til hverandre uten noe form for betaling.

Jeg passet en gang to gnagere. Fikk levert dyrene med stort bur og alt av mat og utstyr på døra. Det fikk jeg 100kr dagen for. Passet dem i 10 dager. Syns det var en grei pris. Jeg brukte mye tid på dem (lot de være utenfor buret under oppsyn).

En gang passet jeg hunden til en person i svigerfamilien. Pga krise var det også på ubestemt tid. Det var på svært kort varsel. Fikk hunden levert på døra, og det eneste den hadde med seg var halsbåndet den hadde rundt halsen.

Jeg passet den i 3 uker, helt til min egen hund fikk løpetid, og det ble et helv*** å ha begge i hus. Fikk eier til å hente hunden (og plassere den hos noen andre), og fikk ikke engang et TAKK … Da hadde jeg brukt mye TID, PENGER (til f.eks mat) og fått hunden opp i vekt (han var veldig undervektig). 2 uker senere sendte eier meg melding og spurte om jeg ikke kunne passe hunden videre nå som hunden min var ferdig med løpetiden. Jeg sa pent nei. Det fristet ikke. Alt jeg trengte var takknemmelighet ;)



Anonymous poster hash: 7be68...27e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun nære venner og familie får passe hunden min. Da får de ofte noe taxfree varer og noe godteri for det. Samtidig som jeg betaler for alle utgifter underveis ang. hunden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...