Gå til innhold

Savnet nymfeparakitt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med rømte nymfeparakitter? På lørdag sto nemlig ytterdøra på vid gap pga rengjøring. Samtidig fant min bror ut at det var et passelig tidspunkt å slippe ut våre to nymfeparakitter. Da den ene holdt på å krasje i døra hadde den ikke annet valg enn å svinge til venstre - ut ytterdøra.

Hvor langt kan de fly bort?

Hvilke trær tiltrekker mest? (Antar løvtrær)

Hvor lang tid overlever de uten mat? Er meldt regn i dag så regner med han får i seg drikke.

Han er blitt hørt av naboen to ganger i løpet av gårsdagen 13.07, kl 7 og 15 med ca 100m avstand - forsvant 10.30 lørdag 12.07..

Anonymous poster hash: ac98d...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen som har erfaring med rømte nymfeparakitter? På lørdag sto nemlig ytterdøra på vid gap pga rengjøring. Samtidig fant min bror ut at det var et passelig tidspunkt å slippe ut våre to nymfeparakitter. Da den ene holdt på å krasje i døra hadde den ikke annet valg enn å svinge til venstre - ut ytterdøra.

Hvor langt kan de fly bort?

Hvilke trær tiltrekker mest? (Antar løvtrær)

Hvor lang tid overlever de uten mat? Er meldt regn i dag så regner med han får i seg drikke.

Han er blitt hørt av naboen to ganger i løpet av gårsdagen 13.07, kl 7 og 15 med ca 100m avstand - forsvant 10.30 lørdag 12.07..

Anonymous poster hash: ac98d...c46

Det er håp om at den kan lokkes hjem

http://www.inarchive.com/no/d/dyrenett.no/324074/2010-11-13-description/268/Utfl%C3%B8yet_nymfeparakitt_hjemme_igjen/

Lykke til!

Anonymous poster hash: b7149...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har erfaring med rømte nymfeparakitter? På lørdag sto nemlig ytterdøra på vid gap pga rengjøring. Samtidig fant min bror ut at det var et passelig tidspunkt å slippe ut våre to nymfeparakitter. Da den ene holdt på å krasje i døra hadde den ikke annet valg enn å svinge til venstre - ut ytterdøra.

Hvor langt kan de fly bort?

Hvilke trær tiltrekker mest? (Antar løvtrær)

Hvor lang tid overlever de uten mat? Er meldt regn i dag så regner med han får i seg drikke.

Han er blitt hørt av naboen to ganger i løpet av gårsdagen 13.07, kl 7 og 15 med ca 100m avstand - forsvant 10.30 lørdag 12.07..

Anonymous poster hash: ac98d...c46

Du kan evt melde den savnet her http://www.dyrebar.no/savnet/fugl/

Anonymous poster hash: b7149...c9a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan evt melde den savnet her http://www.dyrebar.no/savnet/fugl/

Anonymous poster hash: b7149...c9a

Det er håp om at den kan lokkes hjem

http://www.inarchive.com/no/d/dyrenett.no/324074/2010-11-13-description/268/Utfl%C3%B8yet_nymfeparakitt_hjemme_igjen/

Lykke til!

Anonymous poster hash: b7149...c9a

Her kan du også spørre om fugler som er "kjæledyr" http://dyrenett.no/no/s/veterinar.asp?art=Fugl&h=o

Anonymous poster hash: b7149...c9a

Takk for tips :)

Anonymous poster hash: ac98d...c46

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anubiel

Meld fuglen savnet i nærområdet ditt, f.eks. gjennom lokalavisen og på nett!

Jeg hadde en dvergpapegøye som rømte mens hun ble passet av ei venninne en sommerferie. Hun landet på terrassen hos en eldre dame ca 1 km unna der hun forsvant fra. Dersom fuglen din er godt menneskevandt vil den nok søke seg til folk når den blir sliten og sulten.

Jeg har ellers funnet en undulat selv, den satte seg i hagen hos oss. Tror den var ca 2 km hjemmefra. Både eieren og jeg kontaktet lokalavisen og slik kom fuglen seg hjem :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som har erfaring med rømte nymfeparakitter? På lørdag sto nemlig ytterdøra på vid gap pga rengjøring. Samtidig fant min bror ut at det var et passelig tidspunkt å slippe ut våre to nymfeparakitter. Da den ene holdt på å krasje i døra hadde den ikke annet valg enn å svinge til venstre - ut ytterdøra.

Hvor langt kan de fly bort?

Hvilke trær tiltrekker mest? (Antar løvtrær)

Hvor lang tid overlever de uten mat? Er meldt regn i dag så regner med han får i seg drikke.

Han er blitt hørt av naboen to ganger i løpet av gårsdagen 13.07, kl 7 og 15 med ca 100m avstand - forsvant 10.30 lørdag 12.07..

Anonymous poster hash: ac98d...c46

La vinduene stå åpne så han har mulighet til å fly inn igjen, det er ikke usannsynlig at han gjør.

Ei venninne av meg flyttet en halv km med undulaten sin, men han kom seg ut vinduet i den nye boligen. Samme dag var han tilbake utenfor huset de bodde før og fløy inn vinduet der da de nye eierne åpnet det. Fugler er ofte veldig stedbundne, så jeg krysser fingrene for happy ending og har tro på at han kommer tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Meld fuglen savnet i nærområdet ditt, f.eks. gjennom lokalavisen og på nett!

Jeg hadde en dvergpapegøye som rømte mens hun ble passet av ei venninne en sommerferie. Hun landet på terrassen hos en eldre dame ca 1 km unna der hun forsvant fra. Dersom fuglen din er godt menneskevandt vil den nok søke seg til folk når den blir sliten og sulten.

Jeg har ellers funnet en undulat selv, den satte seg i hagen hos oss. Tror den var ca 2 km hjemmefra. Både eieren og jeg kontaktet lokalavisen og slik kom fuglen seg hjem :)

Håper virkelig det blir tilfellet her i gården.. Hunnfuglen sitter og lengter og lengter dvs. skriker nesten konstant så får mer vondt av henne.. Har meldt inn til alt av lokalaviser, radio, dyrebeskyttelsen osv. men ikke til dyrebar enda, holder på i skrivende stund.

Har prøvd å hatt henne i buret ute for å skrike ham hjem. Hatt henne i transportbur på utallige turer i nabolaget, spilt av lydklipp med hennes og hans skriking og synging osv. Prøvde å lete i går kveld rundt 11 og sto opp kvart over 6 i dag tidlig i håp om å finne ham men til ingen nytte. Kan være vi drister oss til å gå ut i natt. Kanskje det gir bedre resultater :sad:

10547445_1442008419407242_45160316508300

Anonymous poster hash: ac98d...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åååh, høres ut som dere gjør alt riktig for å få han hjem i hvert fall. Bare fortsett sånn, ikke gi opp! :hug:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...