Gå til innhold

Lat hund


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tips? Han liker å sove hele dagen. Kvikner til hvis han lukter tisper...

Vil bare sove, sove, sove.. Var mer futt i ham tidligere.

Hvordan kan jeg få ham mer livlig? Er i utgangspunktet en livlig rase og. Han skal kastreres snart, er redd han blir ENDA mer dassete og lat...?

Anonymous poster hash: 2a063...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Signerer Tabris, hvis dette har skjedd plutselig er det helt klart noe galt med hunden



Anonymous poster hash: 26798...085
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville fått han sjekket for sykdommer, ikke særlig normalt å være så lat, men såklart, hvis han får mindre og mindre aktivitet jo latere og later blir han!

Og en kastrering kan nok føre til en mer dassete hund som også leggere fortere på seg (hvilket er god nok grunn for meg til å ikke kastrere :fnise: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hvor gammel er han?

kan han ha noen underliggende sykdommer? evt har du sjekket det?

3 år. Nei, han har nettopp vært hos veterinæren og hatt en omfattende undersøkelse av alt og ingenting. Så ingen sykdommer som gjør det.

Jeg ville startet med og ta ham til dyrlegen for en ordentlig sjekk.

Ja, det gjorde jeg og.

Signerer Tabris, hvis dette har skjedd plutselig er det helt klart noe galt med hunden Anonymous poster hash: 26798...085

Det har skjedd gradvis.

Ville fått han sjekket for sykdommer, ikke særlig normalt å være så lat, men såklart, hvis han får mindre og mindre aktivitet jo latere og later blir han!

Og en kastrering kan nok føre til en mer dassete hund som også leggere fortere på seg (hvilket er god nok grunn for meg til å ikke kastrere :fnise: )

Ja, :fnise: , men det står mellom å la hunden lide de neste ti årene eller å kastrere ham........... Jeg gjør det ikke for moroskyld, selvom enkelte kanskje tror det.

Det har ikke noe å gjøre med varmen ute?

Kanskje? Har jo vært veldig varmt ute, stemmer.. Men han er lat om vinteren og. Kvikner som sagt til hvis vi er ute, og han kan lukte. Så det der forsvinner med kastrering. Hva gjenstår da? Da er det ikke moro å være verken ute eller inne :P

Anonymous poster hash: 2a063...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år. Nei, han har nettopp vært hos veterinæren og hatt en omfattende undersøkelse av alt og ingenting. Så ingen sykdommer som gjør det.

Ja, det gjorde jeg og.

Det har skjedd gradvis.

Ja, :fnise: , men det står mellom å la hunden lide de neste ti årene eller å kastrere ham........... Jeg gjør det ikke for moroskyld, selvom enkelte kanskje tror det.

Kanskje? Har jo vært veldig varmt ute, stemmer.. Men han er lat om vinteren og. Kvikner som sagt til hvis vi er ute, og han kan lukte. Så det der forsvinner med kastrering. Hva gjenstår da? Da er det ikke moro å være verken ute eller inne :P

Anonymous poster hash: 2a063...6a8

Har veterinæren sjekket alt? Stoffskifte også? Veldig mange hunder går rundt med lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: c8827...c27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har veterinæren sjekket alt? Stoffskifte også? Veldig mange hunder går rundt med lavt stoffskifte.

Anonymous poster hash: c8827...c27

Ja, tok masse prøver. Men skal som sagt kastrere ham pga noe annet (som ikke gjør ham slapp), kan høre med veterinæren.

Anonymous poster hash: 2a063...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han kan ha lavt stoffskifte eller diabetes? Det er sikkert lurt å høre med veterinæren om dette er sjekket tidligere. Drikker han mye eller er det annen atferd i tillegg som kan gi noen svar? Hunder sover jo mye, men om de virker direkte slappe kan det være et sykdomstegn. Varme gjør dem selvsagt slappe.

Anonymous poster hash: 18dcd...d33

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drikker ikke mye, nei, ingen adferd endret annet enn at han gradvis ble slappere med årene. Kan leke osv utendørs, men etter ti min, gidder han ikke..

Anonymous poster hash: 2a063...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 år. Nei, han har nettopp vært hos veterinæren og hatt en omfattende undersøkelse av alt og ingenting. Så ingen sykdommer som gjør det.

Ja, det gjorde jeg og.

Det har skjedd gradvis.

Ja, :fnise: , men det står mellom å la hunden lide de neste ti årene eller å kastrere ham........... Jeg gjør det ikke for moroskyld, selvom enkelte kanskje tror det.

Kanskje? Har jo vært veldig varmt ute, stemmer.. Men han er lat om vinteren og. Kvikner som sagt til hvis vi er ute, og han kan lukte. Så det der forsvinner med kastrering. Hva gjenstår da? Da er det ikke moro å være verken ute eller inne :PAnonymous poster hash: 2a063...6a8

Tviler på at han slutter å lukte og snuse og markere når du kastrerer han så sent som ved 3 års alder men..

Anonymous poster hash: 2fdc3...7d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukte, snuse og markere gir seg sjelden ved kastrering! Kanskje ikke like gira ved møte med løpetisper, men den oppgiringa vil du heldigvis få beholde :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

da min begynte å bli lat og kjedelig plutselig så tror jeg hun rett og slett bare var lei av samme terrenget hjemme. ta med deg venn med hund og kjør til et nytt tursted. Ha med godbiter og muntre opp til lek. Min lating er mye mer gira og lykkeligere om vi finner på ting og drar til folk eller bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...