Gå til innhold

Hund i varmen!


Troyamin

Anbefalte innlegg

Unngår turer på dagtid nå når det er så varmt. Vi kan gå å bade, men det er ikke så langt å gå.

Venter med skikkelig tur til kvelden, og tar en runde i skogen med han. Det er fremdeles ganske varmt i 8-tiden på kvelden, så han peser en del. Ellers ligger han ut på terassen med meg i skygge, og får rulle seg i plenen og se på folk som går forbi :P



Anonymous poster hash: a5ee6...815
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Cevita

Uff, synes synd på hundene i varmen. Har to trekkhunder selv, og de liker nok vinteren bedre enn sommeren for å si det sånn. Men på det varmeste så er de ute i skyggen eller inne foran en vifte e.l. (og hu ene har begynt å åpne døra til kjelleren og gå ned og legge seg der på det kalde murgulvet) med tilgang på masse vann. Også tar vi heller igjen aktiviteten på kvelden (og da snakker vi 9-10-11tiden) med sykkelturer + bading. Og med en gang vi skal på butikken e.l. så tar vi med hundene i bilen, med aircondition på fullt, så er jeg eller samboer raske inne på butikken og handler, og den andre av oss sitter igjen i bilen på parkeringsplassen, med aircondition og litt merkelige blikk fra forbipasserende.

Også har jeg kjøpt et babyplaskebasseng til de som de har tilgang på når de står ute i skyggen... men de har enda ikke helt funnet ut at det kan brukes til avkjøling ..

Endret av Cevita
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt off topic, men ser at mange nevner at de er flinke til å bruke aircondition når de har hunden i bilen. Det kan faktisk være farlig for en hund. Temperatursvingningene det gir, kan føre til at kroppen går i sjokk. (i tillegg tørkes slimhinnene ut) Aircondition er kun greit i korte perioder, ellers anbefales det å heller kjøre med åpne vinduer.

https://www.facebook.com/dbkri/photos/a.248820281988152.1073741828.248814251988755/262653587271488/?type=1&theater

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cevita

Litt off topic, men ser at mange nevner at de er flinke til å bruke aircondition når de har hunden i bilen. Det kan faktisk være farlig for en hund. Temperatursvingningene det gir, kan føre til at kroppen går i sjokk. (i tillegg tørkes slimhinnene ut) Aircondition er kun greit i korte perioder, ellers anbefales det å heller kjøre med åpne vinduer.

https://www.facebook.com/dbkri/photos/a.248820281988152.1073741828.248814251988755/262653587271488/?type=1&theater

Oj, det visste jeg ikke. Takker :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, det visste ikke jeg heller! Vår hund så ut til å trives veldig godt med det, heldigvis, han satte seg opp og var irritert når det ble over 16 grader! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Litt på siden, men våre kan gå ut og inn som de vil. Døren står oppe hele dagen. Den ene hunden vår ligger helst inne, men den andre ligger i solen. Det er en rase jeg ikke er så kjent med fra før, men hun forstår når hun må gå inn/legge seg i skyggen? Synes liksom hun ligger og steker seg vel lenge innimellom. Og hun dupper seg aldri, slik som den andre hunden vår gjør.

Angående turer, så er det egentlig best å gå på morgen og kveld når det ikke er så varmt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Funky Punk

Samme med vann.

Mange tror at jo varmere det er jo kaldere må vannet være som hunden skal drikke eller dusjes i.

Men saken er at kroppen bruker mye energi på å gjøre vannet mer lunkent.

Mye bedre å gi lunkent/ikke så veldig kaldt vann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fryser ned blomkål,bananer,epler og agurk. Dette blir da "iskrem"

Kraft av høne osv ,har jeg fryst ned i isterningsposer. Dette får hunden til å kose/kjøle seg ned med.

En balje slik at de kan stå med beina i ,kjøler godt.

Langturer på natta eller tidlig morgen. Bruker gjemme mat inne,gi kong med div. i. slik at hunden får aktivisert seg litt.

Kjøledekken / håndkle som er vått lindrer også

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...