Gå til innhold

Sydentur i OKTOBER


Lionrawr

Anbefalte innlegg

Hei Hei!

Samboer og jeg skal ut å reise i Oktober (fra ca 9.). Vi ønsker å reise en plass der det er varmt, sol og badetemperatur.
Vurderte først Tyrkia, men pga situasjonen valgte vi dette bort.

Nå står det mellom Kanariøyene eller Rhodos. Har noen erfaringer med disse plassene rundt denne tiden?

Hvordan er været og forholdene i Rhodos i medio oktober? Det er her vi ønsker som førstevalg.

Takknemlig for svar - Vi ønsker å bestille så raskt som mulig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har ikke vært noen av stedene, men jeg har ofte brukt klimainformasjonen på Weatherbase de gangene jeg skal reise

 

http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=94761&refer=&units=metric

 

Det gir deg i alle fall en pekepinn, selv om det bare er et gjennomsnitt.

 

http://www.weatherbase.com/weather/weather.php3?s=591937&cityname=Las-Palmas-de-Gran-Canaria-Canary-Islands-Spain

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Tyrkia er et veldig fint sted å reise til på den tiden faktisk. Så lenge UD sier det er trygt så trenger dere ikke velge det bort :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Rhodos er safe vær messig, Tyrkia er  et lite hakk varmere vil jeg tro. Kypros er også er godt alternativt. Har vært alle stedere i høstferien ( uke 40 ) kun opp levd sjeldne fem minutters skurer meg regn, varmt i vann og luft, gled deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er null problem å dra til turiststedene i Tyrkia!



Anonymous poster hash: ce20d...b9b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har vært i Kroatia i begynnelsen av oktober, og det var helt fantastisk! Da vi var der var det ca 25 grader på dagen, og lunt og fint om kvelden.

 

Vi var kanskje heldige, været er jo mer ustabilt på den tiden av året. Men hvis man vil oppleve litt, leie bil for å se litt mer osv, så er høsten en fin tid å reise på.

 

Kan tenke meg at Rhodos også er fin på den tida.

 

Jeg ville heller ikke ha reist til Tyrkia nå, selv om UD sier det er ok. Det er mye som skjer der under overflata, og jeg vil ikke være der om det koker over. Mannen min jobber i forsvaret, og for han er Tyrkia utelukket som feriemål nå.

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oktober er en av de aller fineste månedene på Rodos. Man risikerer litt regn og torden, men det er varmt og godt både i lufta og i vannet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...