Gå til innhold

Skal jeg vente med å bestille?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! Vi tenker å ta oss en uke til sydligere strøk i høstferien med store barn. Tenker Tyrkia, Hellas, Spania eller Bulgaria. Er det billigst å vente med å bestille til nærmere avreise? Ser at det er flere som har funnet seg en billig hopp på tur tidligere så håper litt på det, men bør jeg vente å ha is i magen??

Anonymous poster hash: 91760...be7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi lurte også veldig på dette. Men jeg tok til slutt ikke sjangsen på å gamble, så jeg bestilte i god tid. På grunn av at vi reiser med to barn, og må ha fire flybilletter, og at vi vil et varmt sted i høstferien, altså vil vi reise langt sør.

 

Mulig det går an å gamble, og ta hopp-på.tur. Men fra her hvor vi bor (Trondheim) er det generelt dårlig vær og mange om beinet, og relativt få charterfly, og ruteflyene til varme strøk går gjerne på ukurante dager/tider. Hadde jeg bodd i Oslo, ville jeg kanskje gamblet på hopp-på-tur, spesielt om det ikke er så viktig for dere hvor dere havner. :)



Anonymous poster hash: 78c4b...332
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke gamblet så lenge det er snakk om høstferien, stort sett alltid fulle sydenfly da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en stund siden det ble for seint å få rimelige turer til syden-steder i høstferien, i hvert fall hvis den er i uke 40.



Anonymous poster hash: 9688a...f60
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bestilt tidlig flere ganger (ca 6 mnd før reise), og opplevd at prisen har steget kraftig når det nærmer seg avreise. Da har det vært til populære og gode hoteller på Tenerife og Kreta. Var glad jeg bestilte tidlig :)

Endret av Majott
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiser du med barn. anbefaler jeg ikke hopp-på-turer. Det skal være en ferie, ikke bare stress og sjansespill. Husker i min barndom hvor min gjerrige far, skulle spare mest mulig på ferie, og sto der i kø og skulle kjøpe opp "bedre hotell" siden vi reiste uspesifisert og fikk elendig hotell. Sånt er ikke ferie. Bestill i god tid, og ha ting i orden når dere reiser med barn, er mitt råd... 



Anonymous poster hash: e509b...647
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...