Gå til innhold

Håndbagasje og toalettsaker


Sitronmelis

Anbefalte innlegg

Jeg skal ut og reise med fly på fredag, skal bare fly 1 time hjem, og skal være borte i bare to dager så tenkte det holder med håndbagasje med noen plagg i og toalettsaker. Men jeg lurer på om det er lov? Er det lov å ha med toalettsaker i håndbagasjen? Tenker da på pinsett, en liten neglesaks, flytende foundation og concealer, parfyme og hudkrem. Ser det står man kan ta med 100 ml flytende og at man må legge det i sånn liten plastpose på flyplassen.Foundationen min er 30 ml, concealeren 9 ml og parfymen er 30 ml og kremen 50 ml. Parfymen er halvtom. Kremen er ikke akkurat flytende, men mer en tjukk konsistent som ikke flyter..  Har jeg lov å ha med alt dette?? Pinsett og neglesaks er jo skarpt...  Er så redd de skal ta fra meg sminken hvis jeg har med for mye :klo:

Noen som vet? Er Norwegian jeg skal fly med :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Neglesaks og pinsett går helt bra. Det som ikke går bra er om væsekbeholderen rommer mer enn 100 ml. Spiller ingen roppe om den er full eller nesten tom, det er hvor mye den rommer totalt de går etter.

Anonymous poster hash: 697ed...466

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neglesaks og pinsett går helt bra. Det som ikke går bra er om væsekbeholderen rommer mer enn 100 ml. Spiller ingen roppe om den er full eller nesten tom, det er hvor mye den rommer totalt de går etter.

Anonymous poster hash: 697ed...466

Okei :) Da får jeg velge om jeg tar med hudkrem eller parfyme da :fnise:  Eller så får jeg prøve å overføre de i mindre enheter :- )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei :) Da får jeg velge om jeg tar med hudkrem eller parfyme da :fnise: Eller så får jeg prøve å overføre de i mindre enheter :- )

Du kan jo ha med begge? Totalt ti enheter på 100 ml man kan ha med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha med begge? Totalt ti enheter på 100 ml man kan ha med :)

Åjaa :fnise:  Så bra, da tar jeg med alt :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jada det er lov :) Tar alltid fly med kun håndbagasje og de har aldri reagert på pinsett, barberhøvel og sånt. Det eneste du må huske på med håndbagasje er å putte de flytende tingene i en sånn liten pose man får på flyplassen. Det gjelder ikke foundation og sånn, men tannkrem, parfyme, rensevann og lignende og ingen av flaskene kan være på mer enn 100ml , så hvis du har større parfyme flaske enn det så må du helle over i en mindre beholder hvis ikke tar de fra deg hele flasken.  God reise :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om pinsetten din er skarp kan du risikere de tar den fra deg. Men trenger du den virkelig? Og neglesaks? Til en todagers tur? Plukk hår og klipp negler kvelden før du drar, så skulle det da holde i to dager?



Anonymous poster hash: d45f1...53b
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo ha med begge? Totalt ti enheter på 100 ml man kan ha med :)

 

Nei, man kan fylle en pose på 1 liter med ting som tar maks 1 dl hver. I praksis kan det bli mindre enn 5 dl hvis man har mange små ting siden det blir noe luft og beholderen tar plass. Enig i at det ikke blir noe problem for TS.

Anonymous poster hash: 8c4c1...3e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Om pinsetten din er skarp kan du risikere de tar den fra deg. Men trenger du den virkelig? Og neglesaks? Til en todagers tur? Plukk hår og klipp negler kvelden før du drar, så skulle det da holde i to dager?

Anonymous poster hash: d45f1...53b

 

Trenger det til vipper. Jeg bruker falske vipper og da må jeg sette de på med pinsetten og klippe de hvis de er for lange :- ) Men hvis de finner det så får de bare ta det fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan vel ha håndbagasjen og en veske eller? :-) Og gjør det noe om håndbagasjen veier 12 kg og ikke 10?? :/ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kan vel ha håndbagasjen og en veske eller? :-) Og gjør det noe om håndbagasjen veier 12 kg og ikke 10?? :/ 

 

Det kommer ann på hvilket flyselskap du flyr med. Noen er veldig strenge på at det kun er en håndbagasje. Ryanair krever at vesken får plass i håndbagasjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer ann på hvilket flyselskap du flyr med. Noen er veldig strenge på at det kun er en håndbagasje. Ryanair krever at vesken får plass i håndbagasjen.

Åja. Flyr med Norwegian :) Mener jeg har fått med både veske og håndbagasje når jeg har flydd med de før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier alltid å ha håndbagasje + veske og har aldri opplevd at noen flyselskaper har veid håndbagasjen (og da har jeg virkelig stappet de fulle fordi jeg skal på reisefot i over 30 timer). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg pleier alltid å ha håndbagasje + veske og har aldri opplevd at noen flyselskaper har veid håndbagasjen (og da har jeg virkelig stappet de fulle fordi jeg skal på reisefot i over 30 timer). 

okei :) Så de veier ikke håndbagasjen når den ruller gjennom sikkerhetskontrollen? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :) Så de veier ikke håndbagasjen når den ruller gjennom sikkerhetskontrollen? :)

Nei. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okei :) Så de veier ikke håndbagasjen når den ruller gjennom sikkerhetskontrollen? :)

Jo, det kan de finne på å gjøre.

 

Hvorfor ikke pakke 10 kg som er tillatt? Du er klar over at de kan kreve at du sender den som bagasje og at du må betale for det? Det finnes også reiseflasker å få kjøpt til både kremer og parfyme. 2 dager og 12 kg, hva er det du egentlig skal ha med deg? Jeg reiste i 4 dager med 5 kg, skulle til Paris forøvrig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ta med barberhøvelen?

Nei, men den klarer man seg også uten i to dager. Eventuelt har du råd til en midlertidig.

Anonymous poster hash: ce09c...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...