Gå til innhold

Familieferie til Thailand


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vi har lyst til å reise sammen med et vennepar til Thailand i jula (ikke i år). Vi blir 4 barn fra 2-6, og 4 voksne. Vi ser at prisene er veldig høye når man reiser i juleuka og uka etter, så vi vurderer å droppe charter. Vi ønsker oss mulighet til strand i nærheten og barnebasseng rett ved bolig. Drømmen er nok hver vår bungalow, men jeg klarer ikke finne dette på nett når jeg bruker de vanlige reisesidene (expedia, finn, etc). Kan noen tipse om fine og familievennlige steder å bo i grei avstand fra Bankok? (Et par-tre timers reise er ok). Leie hus er også aktuelt.

Anonymous poster hash: 7052f...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Barnebasseng er ikke viktig om vi bor rett på stranda.

Anonymous poster hash: 7052f...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg leste på tekst tv for få dager siden at alle turer til Thailand var stanset? De skyter i Korea nå, så jeg ville avventet den type tur.

Anonymous poster hash: 51b62...6ea

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja som du ser skal vi ikke reise før om tidligst halvannet år, så jeg regner med at situasjonen er klarere i den ene eller andre retningen innen det.

Anonymous poster hash: 7052f...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest morhjertegod

Bestill fly og hotel hver for seg, vi har brukt hotells.com. Du tjener mye på dette, men husk at du da ikke er under pakkereiser, så du står svaker ved eventulelt klager, en det du gjør om du reiser med et byrå. Men aldri vært noe problem for oss, bungalower er det ikke så mye av dere vi har vært, men flott store hoteller. Vi har kun vært i Krabi og Koh Samui, med mellom landing i Bankok ( ofte med timer venting mellom flyturene ) Vi bruker ofte 15-17 timer på reisen, men vell verdt det :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søk etter ferieboliger til leie på tripadvisor.com - vacation rentals. 

For oss har dette fungert kjempegreit og gir mulighet til å legge inn flere søkekriterier, som område, antall rom, basseng, bad osv.

For oss har det fungert greit å leie hus og leilighet og ha mer styring over dagene og muligheten til å lage mat selv på våre siste ferier. 

Endret av JHF
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Koh Lanta er en veldig fin øy, stille og rolig, hvor de fleste hoteller (med bungalower ;) ) ligger på stranda.

På kvelden sitter man på stranda med tærne i sanden og spiser middag :) 

 

Ta flyet til Krabi, og taxi/van derfra. 



Anonymous poster hash: 22668...539
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes jeg leste på tekst tv for få dager siden at alle turer til Thailand var stanset? De skyter i Korea nå, så jeg ville avventet den type tur.

Anonymous poster hash: 51b62...6ea

De skyter i Korea, så du ville droppet å reise til Thailand?!?

Anonymous poster hash: efed1...b9f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Koh Lanta har jeg vært for 15 år siden og der var det veldig fint. Kan man forhåndsbooke noe sted der? Vi er ikke interessert i å reise rundt på leting etter et sted å bo med 4 små på slep, så alt må være klart på forhånd. Det eneste jeg husker var at det var litt styr å komme seg ut dit den gangen, men mulig man kan få det gjennom overnattingsstedet hvis man booker på forhånd?

 

Hotels.com er ikke aktuelt ettersom vi ikke ønsker å bo på et digert hotell. Da velger vi heller charter...

Vi har sett litt på feirehus på finn.no men det er ganske stive priser på det meste, og veldig mange luksusboliger.

 

Trådstarter



Anonymous poster hash: 7052f...406
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koh Samui anbefaler jeg :) Jeg kikker i allefall innom Sawadee.com før jeg bestiller noe sted, er en thailandsk side.

Anonymous poster hash: b93cb...1d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Koh Lanta har jeg vært for 15 år siden og der var det veldig fint. Kan man forhåndsbooke noe sted der? Vi er ikke interessert i å reise rundt på leting etter et sted å bo med 4 små på slep, så alt må være klart på forhånd. Det eneste jeg husker var at det var litt styr å komme seg ut dit den gangen, men mulig man kan få det gjennom overnattingsstedet hvis man booker på forhånd?

 

Hotels.com er ikke aktuelt ettersom vi ikke ønsker å bo på et digert hotell. Da velger vi heller charter...

Vi har sett litt på feirehus på finn.no men det er ganske stive priser på det meste, og veldig mange luksusboliger.

 

Trådstarter

Anonymous poster hash: 7052f...406

 

Book på forhånd på Koh Lanta, ja! Det er veldig mange som bor der over lengre tid (måneder), så vær tidlig ute. 

Jeg har bestilt henting via Lanta Diver, det er litt dyrere enn andre, men det er en svensk dame som driver det, og sjåførene skal være ok, og de har barneseter. 

Ellers er jeg ganske sikker på at hotellene ordner transport. Det tar ca 2-2,5 timer med bil fra Krabi. 

Det står også taxier/vaner utenfor flyplassen. 

 

Har dere små barn anbefaler jeg å bo på Klong Dao (strand). Langgrunt, stranden er såpass hard at det går helt fint med barnevogn, masse restauranter langs stranden, og kort vei inn til sentrum. 

 

Aberet med Koh Lanta er alle svenskene... ;) Longstayers (er to svenske skoler der), som man nesten føler kan ta litt over noen ganger. 

 

Det har nok skjedd VELDIG mye siden du var der sist, mye utbygginger, men det er fortsatt en veldig rolig og fin øy (fortsatt ingen vannscootere/annen vannsport som bråker og forstyrrer).

Anonymous poster hash: 22668...539

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De skyter i Korea, så du ville droppet å reise til Thailand?!?

Anonymous poster hash: efed1...b9f

Var et godt trekk med avventing (ref. til skyting Korea) - når det har vært triste tilstander bl. annet i Bangkok nå den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...