Gå til innhold

A4-livet er komplett! -Livet som tobarnsmor


Teriyaki

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så dumt at ene venninna di er opptatt da, men du får nok en super tur, blir ekstra spennende når du skal på 3d!

Tror ikke jeg gidder å dra på 3d jeg, skal på vekstestimering i uke 33, og muligens i uke 36 også, så da får jeg jo sett litt til babyen da!

Håper du kosa deg med litt alenetid idag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir bra å få møtt ene venninna da hvertfall :) Og så får du jo sett lillebror i magen :hjerte:

Ja, det blir kjempebra! :) De er begge to blant mine 4 nærmeste venninner som jeg i grunn deler absolutt alt med her i livet. Alle andre venninner er jeg ikke like nære, og det er ikke sånn at jeg vet vi kommer til å holde kontakten livet ut. Bare synd at 3 av 4 av de gode venninnene mine har flyttet fra byen. :P

Gleder meg veeeeldig til å se baby igjen! :) Blir stas! Også er jeg glad for å få tatt 3D med begge barna. Når vi har tatt det med O, så synes jeg nesten vi må ta det med neste baby også.

Så dumt at ene venninna di er opptatt da, men du får nok en super tur, blir ekstra spennende når du skal på 3d!

Tror ikke jeg gidder å dra på 3d jeg, skal på vekstestimering i uke 33, og muligens i uke 36 også, så da får jeg jo sett litt til babyen da!

Håper du kosa deg med litt alenetid idag!

Jeg skal også vekstestimering i uke 36, uten at jeg egentlig ser nødvendigheten i det, men fikk tilbudet, så hvorfor ikke. :) Uansett så synes jeg det blir noe annet med 3D, og i uke 36 regner jeg med det er så trangt inni der at det uansett er vanskelig å se så veldig mye. :P

Det var godt med alenetid! Men jeg er så utrolig rastløs! Trenger å ha en hektisk dag kjenner jeg. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du til vekstestimering? Jeg vil også, er redd for gigababy!

Det er ikke noe man får med mindre det er en spesiell grunn til det - I utgangspunktet. ;)

Jeg fikk bare tilbudet da jeg var på privat UL i uke 16. Mulig fordi jeg hadde baby på 4 kg sist, men det er altså en privat gynekolog som tilbydde meg det. :)

De fleste får ikke gigababy, spesielt ikke første gangen. Det går nok helt fint skal du se. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva faen feiler R for tiden. Snakker om å ta meg totalt for gitt..

Så han kommer hjem da, til hjemmelagd middag, jeg rydder opp, han leker litt med O. Jeg sier han trenger å komme seg ut. Ingenting skjer, så foreslår vi går ut alle sammen. Jeg ender opp med å måtte kle på O. Vi er ute en liten halvtime. Resten av kvelden ligger R på sofa, og sovner, til og med etter at jeg har "advart" han om at det er uaktuelt at han skal ligge der mens jeg tar alt enda en gang.

Han sovner. Jeg underholder O, gir han kvelds, leser, steller, leser litt mer og legger O. Han har ikke sovet hele tiden, så han har hatt god tid til å tilby seg å overta.

Jeg kommer opp etter å ha lagt O. R ser jeg ikke er fornøyd. Han sier ingenting. Han lukker øynene og sover. Jeg sitter i sofaen og gråter stille..

Han er så forbanna ego for tiden at jeg har ikke ord. Vet ikke hvordan jeg skal få han til å innse det heller. Nytter ikke å bli forbanna. Da havner han bare i forsvarsposisjon..

Er så utrolig skuffa...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj, høres ikke veldig koselig ut, nei.. :klem: Han har jo ikke noe mer "rett" til å slappe av enn deg, uansett hva han har valgt å rettferdiggjøre det med overfor seg selv. Kanskje du da kan si i morgen at han må ta seg av alt det praktiske med O, siden du har gjort det for han i dag, når han egentlig skulle bidra? Så kan du få slappet av litt, spesielt mtp bekkenet, og bare hatt kosetid med O? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det der er faktisk ikke greit!! Mannfolk.. Synd vi trenger de til å lage disse barna. :ler:

Jeg trodde man kjøpte barn i barnebutikken :flau: Du må strekke han opp litt, i morgen synes jeg han skal ta O å så lage en god middag til deg etterpå
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en nisse av en fyr! Nikker veldig gjenkjennende mens jeg leser, og det er noe dritt. Jeg hadde nok klikka, og det har jeg gjort mange ganger i lignende situasjoner, ikke at det hjelper da men. Forventer han kanskje mer fordi du er sykemeldt og likevel er hjemme? Ikke er sliten pga jobb osv.? Isåfall må han jo virkelig skjerpe seg, det er jo en grunn til at du ikke er i jobb. Dere er to om å være foreldre til O, og snart to om å være foreldre til to gutter, er ikke rett noe som helst sted at du skal ta hoveddelen av jobben. Hva skjer over nyttår når dere har en baby som krever en hel del mer av deg i forhold til amming, mulige våkenetter osv. Husker jeg rett om dere har hatt det tøft tidligere? Isåfall kan du jo minne ham på det, om han vil tilbake til hvordan det har vært tidligere, det er jo ikke akkurat styrkende for forholdet at den ene legger seg "sjuk" på sofaen eller stikker ut hver helg, mens den andre må holde fortet hjemme og nærmest leve som aleneforelder. Stor, stor klem til deg! Du virker bare helt rå som holder det aktivitetsnivået som du har. :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Æsj, høres ikke veldig koselig ut, nei.. :klem: Han har jo ikke noe mer "rett" til å slappe av enn deg, uansett hva han har valgt å rettferdiggjøre det med overfor seg selv. Kanskje du da kan si i morgen at han må ta seg av alt det praktiske med O, siden du har gjort det for han i dag, når han egentlig skulle bidra? Så kan du få slappet av litt, spesielt mtp bekkenet, og bare hatt kosetid med O? :)

Faktisk, så synes jeg han hadd mindre rett til å slappe av enn meg i går, tatt i betraktning at han har vært bortreist igjen, men jeg har vært hjemme med O. Da føler jeg han burde overta hel, slik at jeg kan koble helt av. Men det viser seg at han var fornøyd med innsatsen sin i går ettermiddag. Det er jo helt utrolig.. :P

Det der er faktisk ikke greit!! Mannfolk.. Synd vi trenger de til å lage disse barna. :ler:

Haha, ja!

Så utrolig egoistisk :(

Sender deg en klem :klem:

Takk :klemmer:

For en nisse av en fyr! Nikker veldig gjenkjennende mens jeg leser, og det er noe dritt. Jeg hadde nok klikka, og det har jeg gjort mange ganger i lignende situasjoner, ikke at det hjelper da men. Forventer han kanskje mer fordi du er sykemeldt og likevel er hjemme? Ikke er sliten pga jobb osv.? Isåfall må han jo virkelig skjerpe seg, det er jo en grunn til at du ikke er i jobb. Dere er to om å være foreldre til O, og snart to om å være foreldre til to gutter, er ikke rett noe som helst sted at du skal ta hoveddelen av jobben. Hva skjer over nyttår når dere har en baby som krever en hel del mer av deg i forhold til amming, mulige våkenetter osv. Husker jeg rett om dere har hatt det tøft tidligere? Isåfall kan du jo minne ham på det, om han vil tilbake til hvordan det har vært tidligere, det er jo ikke akkurat styrkende for forholdet at den ene legger seg "sjuk" på sofaen eller stikker ut hver helg, mens den andre må holde fortet hjemme og nærmest leve som aleneforelder. Stor, stor klem til deg! Du virker bare helt rå som holder det aktivitetsnivået som du har. :klem:

Ja, han mener i alle fall at jeg ikke har grunn til å være skikkelig sliten, fordi jeg går jo hjemme hele dagen. ;) Og at han gleeeedelig hadde latt meg være borte så mange helger for å dyrke meg selv, og det vet jeg bare er bullshit. Jeg kjenner han såpass godt. Han er VELDIG var på dette med å få nok fritid, og ikke faen om han hadde tolerert det samme fra meg. :P Men han lyver nok til seg selv for å rettferdiggjøre det.

Jeg tror nok det skal gå greit i forhold til at han stiller opp når baby kommer. Han er nok klar over at det ikke er mulig å være på like mye jakt og sånn til neste år, og det er derfor han har gjort det så mye i år. For å kompensere. ;) Derimot har jeg ikke tro på å få han til å bidra spesielt med husarbeid, men jeg skal prøve å få han til å innse at jeg ikke klarer å holde orden på HELE huset i tillegg til baby og treåring. Så hvis han ikke skjerper seg da så blir jeg nok å bestille time til familievernkontoret igjen.

Vi har hatt det tøft tidligere ja, og da var det helt forferdelig. De gangene vi skikkelig krangler, så får jeg flashback til den perioden, og det er ikke spesielt godt. Problemet er at han synes JEG er den som er urimelig her, og sutrete osv. Har vel egentlig gitt opp å få noe fornuftig respons fra han. Jeg er kjempeglad i han, for han er super når vi ikke har en sånn pågående konflinkt som nå, men i går kveld så satt jeg faktisk og tenkte (etter at vi hadde kranglet) at jeg måtte sørge for at vi hadde det greit sammen i minst to år i alle fall, fordi at baby i magen må rekke å bli MINS halvannet før vi evt. splitter lag. Helst enda eldre. MEN det er jo ikke så ille akkurat nå at jeg vurderer å gå fra han, men man tenker jo mange katastrofetanker når man er skikkelig lei seg og skuffet. ;)

Jeg har sagt til han nå at det som skal til for at jeg føler at han ikke driter i at jeg har vært så mye hjemme alene med O mens han har vært på vift her og der, er at når han da kommer hjem, faktisk overtar og lar meg slappe helt av, og at han heller bare stålsetter seg fram til O er i seng, om det nå er sånn at han er dritsliten. Noe jeg ikke tviler på at han var, men når han er sliten pga. fornøyelser helg etter helg, så er ikke symptaien fra min side spesielt stor.

Mannfolk altså..

Jepp..

___

Vel, jeg skal ikke bruke mange tusen ord på å fortelle om krangelen i går, men det ble krangel. Ikke fordi jeg ble sint og kjeftet, men fordi jeg ble lei meg og gikk for å legge meg, og da først spurte han hvorfor jeg var så furtete, og ble egentlig bare irritert da jeg prøvde å forklare han hvorfor. Det ble IKKE en hyggelig krangel, og han klarte å bli skikkelig usaklig.

Ble såpass preget av krangelen i går at jeg våknet av at jeg skikkelig fortvilt ropte ut "Seriøst, koffer skal du vær så vanskelig?!?!?!", også gråt jeg masse før jeg klarte å våkne nok til å innse at jeg drømte. Da la han jo hånden på meg og prøvde å vekke meg opp, og jeg hørte omsorg i stemmen hans, men han var like dust i morges. Så sånn kan det gå.

Jeg har skrevet et brev til han på facebook i går (han har klart å miste mobieln sin) hvor jeg utelukkende brukte "jeg føler"-språk, også har jeg bedt han om å bare reflektere litt rundt det, og helst ikke svare meg. For jeg kjenner han såpass, at han blir irrtert i det øyeblikket han ser at jeg har skrevet en "roman" som han ville kalt det på facebook, i stedet for å komme opp igjen i stua i går og si det. Men det er fordi jeg vet det ikke nytter å skulle si det verbalt, for han låser seg helt og hører ikke på meg når jeg gråter. ;)

Av og til så er han der en skikkelig, skikkelig dust. Heldigvis for han (og meg?) at han ikke er sånn dust som dette like ofte som han en gang var, for da hadde ikke vi vært sammen lenger.

Ellers så er det skikkelig storm ute igjen. Men tenker jeg må få prøvd å gått meg en liten tur først. :) R kjøpte forresten en taxfreepakke med bueno til meg i helgegave..Så nå må jeg bruke mye energi på å ikke ta helt av :ler: Det er seriøst 16 buenos i den!! Også har han kjøpt en stor pose med Harribo partymix, med masse sånne småposer. Bra det er haloween snart sier jeg bare. :P

O fikk en sånn teknolego-bil..Det tror jeg nesten var mer R som ville ha enn O :ler: Den er jo artig når den først er montert, men han er alt for liten til å ha tålmodighet til monteringen av en sånn greie. Hadde nok vært lurere med vanlig lego. :P

Jeg har forresten ikke spist noe som helst snop i helga! :hakeslepp: Menne..Jeg har en stratos liggende, og den skal jeg spise i dag :nigo:

Endret av Teriyaki
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går natt våknet jeg forresten med småvondt i leggen. På et sentrert område, det var en trykkende smerte, og leggen føltes litt øm og doven, på en måte. Så jeg stod etter hvert opp for å undersøke om det så ut som om det var blodpropp på gang, men den var ikke rød, hoven eller noe sånt. Lindret pittelitt å heve foten over hjertehøyde da, men ikke så mye. Uansett, jeg ble jo litt bekymret likevel, så etter jeg hadde sovnet, så endte jeg opp med å drømme en helt absurd drøm om blodpropp. :P

Jaja..Har enda litt vondt, men er ikke hoven eller rød, så satser på at det ikke er noe dvt på gang..Merker likevel jeg blir litt obs. Har alltid vært livredd for blodpropp. Er tross alt ganske farlig om den løsner og havner i lungene. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Han høres litt ut som om han er litt dust av og til han mannen din, ja! Men så er de liksom alle skikkelig dust på hver sin måte :roll: HVOR ER DE PERFEKTE MANNFOLKA!? :ler:

Synes du at dere fikk god hjelp på familievernkontoret sist? Vi har litt sånn krise light, har vært der én gang, men vet ikke helt om jeg følte vi kom noen vei med det, egentlig. "Dokker må nu vær forsiktig så dokker ikke einn opp med å forakt kverandre.". Joootakk, det er derfor vi er her, vis oss hvordan! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han høres litt ut som om han er litt dust av og til han mannen din, ja! Men så er de liksom alle skikkelig dust på hver sin måte :roll: HVOR ER DE PERFEKTE MANNFOLKA!? :ler:

Synes du at dere fikk god hjelp på familievernkontoret sist? Vi har litt sånn krise light, har vært der én gang, men vet ikke helt om jeg følte vi kom noen vei med det, egentlig. "Dokker må nu vær forsiktig så dokker ikke einn opp med å forakt kverandre.". Joootakk, det er derfor vi er her, vis oss hvordan! :ler:

Ja, han ka nvære en komplett idiiot. Han er dessverre litt mannsjovenistisk, noe som i grunn er merkelig da faren hans IKKE var det..Men jeg har klart å "oppdra" han delvis, det er bare det at mye enda henger igjen. ;) Hehe.

Ja, vi fikk veldig mye hjelp! Første gang vi var der fikk vi ingenting ut av det. Trror vi var hos hun to ganger. Det var ei dame som er psykolog. Når vi da prøvde oss på nytt et halvt år senere, så fikk vi en mann som er sosionom med videreutdanning i familieterapi. Han var fantastisk flink! Veldig konstruktiv og gav veldig klare og gode råd. :)

Det som er skikkelig utfordrende er å ikke la ting skli ut igjen! ;) Vi har holdt oss rimelig "på matta", men av og til går det helt skeis når vi krangler. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vi samme mann eller? Kanskje de er søsken uten å vite det :P Kjenner veldig igjen katastrofetankene, herregud så lett de kommer når man virkelig krangler :sjenert:

Har "truet" med familievernkontor her, men burde sikkert bare dratt dit uansett. Får håpe han tar til seg det du skrev til han da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff det eskalerte jo skikkelig.. Håpløst når han ikke vil forstå.. :klem:

Jeg hadde en slik blodpropp episode i sommer :P våknet av at jeg hadde vondt og i tillegg var den hoven. Ikke varm og rød da. Endte til slutt opp med legevakt. Viste seg å være en låsning i hofte som pressa litt på en blodåre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...