Gå til innhold

Spiremors nye hverdag med baby <3


Spiremor

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Så trist å høre! Alltid trist når noen dør.. Var han syk? :klem:

Sikkert godt å få snakke med jordmor om det med å føde prematurt ja:) det er utrolig hvor sterke disse små er. Hadde en praksisperiode på nyfødt intensiv og jeg ble like overasket hver gang over hvor godt de klarte seg:)

Håper at resten av dagen din blir bedre :hjerte:

Ja, jeg mener det var en hjernesvulst med kraftig spredning, så de visste at det kom til å skje. Det gikk bare plutselig veldig fort etter mange måneder i ok form.

Takk for alle gode ord, dere :hug: Jeg skal prøve å få vært med i begravelsen neste uke hvis jeg får løst det med jobben. Greit å vise familien at jeg er der for dem.

Kan nevne noe positivt, da. Er nå 22 uker på vei, og det er vel det tidligste de har reddet et prematurt barn med hell, så vidt jeg vet. Så hurra for livet oppi alt dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uff, så trist! :( Kreft og svulster er altså så forferdelig..

Jippi for 22 uker ja. :) Jeg har hørt om en som ble reddet i uke 21, men vet ikke om det er sant. Uansett øker sannsynligheten for overlevelse for hver dag som går nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går traff jeg Malicious og Solstråla88, og det var veldig koselig! Satt i to timer og bare snakket og spiste, og det er veldig hyggelig å få møte kg-jenter i virkeligheten også, ikke bare på nett! :)

Etter møtet gikk jeg innom Vinmonopolet, for julegaven/barselgaven jeg har bestilt til mannen hadde ankommet: en 18 år gammel whisky! Tanken er at dette er en eksklusiv flaske som han kan spare til lillemor i magen blir stor, og så åpne den til en passende anledning da. Enten han feirer at hun flytter ut eller vil ta en whisky med henne på 21-årsdagen (hvis ikke den grensa er nede i 20 år nå?). Min far hadde nemlig gjort det med en flaske han kjøpte da lillesøsteren min ble født. Så da tok han og gubben min et glass hver med whisky som var over 30 år gammel! Den var visst veldig god :biggrin: Og gubben likte ideen så godt at jeg nesten måtte gjøre det samme selv. Men ikke si det til han, da, dere, gaven er jo hemmelig i to måneder til ;)

Gikk også innom Barnas Hus og hentet meg en mammabox. Dessverre hadde de ikke fått inn de nye ennå, og hadde kun en gammel boks til gutt igjen, men hun mente den var omtrent lik som det jeg ville fått i de nye boksene spesifisert til jente. Eneste forskjellen skulle være fargen på sokkene og at Henne-bladet var fra i sommer. Angret litt da jeg kom hjem, for grøtprøven som fulgte med går ut i februar, og termin er i mars. Grøten er til bruk fra 6 mnd alder uansett, så den går ut 7 mnd før jeg hadde kunnet bruke den. Og katalogen som ligger i boksen fra Barnas Hus er selvsagt også utdatert, men det innholdet finner jeg jo på nett. Så tips til andre: ikke gå for gamle Mammaboxer, vent heller på de nye som kommer i disse dager!

På kvelden var vi hos et vennepar vi ikke har sett på kanskje et år. Mannen i paret feiret bursdag, og vi klarte for én gangs skyld å komme oss dit. Vi har blitt litt dårlige på å være sosiale i det virkelige liv, og ender heller opp med å sitte på hver vår pc eller evt en av oss foran tv-en. Og vi har vært en del slitne. Men jeg kjenner at denne helgen kjennes som om den har hatt mye mer innhold enn de forrige helgene, hvor vi kun har slappet av. Så jeg håper at jeg kjenner denne energiboosten inn i de to arbeidsdagene som venter :) Er også litt bedre i bekkenet denne helgen, og det er veldig deilig!

Nå er det lekser på tapeten. Fikk endelig løst et problem som har stoppet fremgangen i flere dager, og løsningen var banalt enkel :icon_lol: . Er sånn det er, man ser seg jo blind på ting eller googler med feil søkeord osv. Så nå får jeg i alle fall fullføre leksa til tirsdag og begynne på den for torsdag og så ta meg en gåtur med gubben. Her blåser det masse, så det blir lue så jeg ikke fryser på ørene ;)

Ha en strålende søndag, dere! :sol:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å møte deg også! Gøy og endelig få snakket litt baby med andre i samme situasjon. :) :) Mer til det altså! Er med ANYTIME! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å møte deg også! Gøy og endelig få snakket litt baby med andre i samme situasjon. :) :) Mer til det altså! Er med ANYTIME! :danse:

Helt enig! :) Jeg har jo ingen andre å snakke om det her med helt utilslørt, jeg har jo ingen gode venner som er gravide heller. Tror det kanskje blir noe kort 7., men du var kanskje borte da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! :) Jeg har jo ingen andre å snakke om det her med helt utilslørt, jeg har jo ingen gode venner som er gravide heller. Tror det kanskje blir noe kort 7., men du var kanskje borte da?

Spørs litt når på dagen / ettermiddagen. Mulig det blir en tur hjem til foreldrene mine, men er ikke helt sikker ennå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Må se hvordan det blir med eksamen i nettstudiet mitt, men jeg håper på å få det til :) Koselig at så mange ser ut til å få det til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hmm, ble plutselig usikker på om det er skrevet om det møtet her på kg eller på facebook.. Du har nok lest om det uansett :P Sender deg mld på face, hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok skrevet om her, for jeg skal også være med, og jeg er ikke med i noen gruppe på Facebook :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...