Gå til innhold

Familieforøkelse på gang!


TuttaV

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg er 90 % sikker på at det går bra jeg og. Nå er de rette øyedråpene i hus :Nikke:

Øye under bedring :jepp:

Det er vanligere når man har linser. Lettere å få små rifter på øyet som det kan sette seg betennelse i. Men var nok ikke linsene sin feil i dette tilfellet. En kollega av meg som jeg møtte privat på søndag hadde visst nettopp hatt øyekatarr, og jeg vet vi hadde en del håndkontakt. Fryktelig smittsomt! Du skal bare vente til lillegutt begynner i barnehagen ;)

Har hatt øyekatarr 2 ganger tidligere: da jeg begynte som vikar i en barnehage, og da Lillemor begynte i barnehagen :fnise:

Jobber i en barnehage selv uten å fått øyekatarr men unger får jo sånt lettere. Vet at det kan være veldig smittsomt. Jeg fikk et digert kutt på det ene øyet for noen år siden, fikk ikke noe betennelse, var sikkert heldig :)

Bra øyet er bedre ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende :) Gratulerer med enda en liten en på vei :danse: Du har termin samme dagen som jeg hadde i 2012 :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med graviditeten :)

Takk :) Krysser fingrene for at alt går bra nå de første ukene :hjerte:

Så spennende :) Gratulerer med enda en liten en på vei :danse: Du har termin samme dagen som jeg hadde i 2012 :fnise:

Tusen takk! Du ser ut til å ha termin ikke så langt unna selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :) Krysser fingrene for at alt går bra nå de første ukene :hjerte:

Tusen takk! Du ser ut til å ha termin ikke så langt unna selv?!

Nei, vi er ganske tette ja :) Morro å følge andre som er i samme situvasjon synes jeg. Både samme lengde i svangerskapet og en liten en fra før :) Foreløbig termin her er 31 mars, så får vi se hva de finner ut på UL :)

Du må melde deg inn i terminklubben om du ikke allerde er der ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, vi er ganske tette ja :) Morro å følge andre som er i samme situvasjon synes jeg. Både samme lengde i svangerskapet og en liten en fra før :) Foreløbig termin her er 31 mars, så får vi se hva de finner ut på UL :)

Du må melde deg inn i terminklubben om du ikke allerde er der ;)

Helt enig... man kommer jo i en liten boble :sjenert:

Jeg er ikke i terminklubben... det skal jeg prøve å ordne :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner at det er stor forskjell på å være gravid første og annen gang... Vi har allerede fortalt om graviditeten til begge foreldrepar og også endel av våre nærmeste venner her i nord. Det er selvsagt ikke offisielt ennå, men kjenner at jeg ikke gidder å prøve å sno meg bort denne gangen. Er tydelig at kjære er litt stolt også, for han bare måtte fortelle det til et par kamerater sørpå. Selv om de ikke spurte...

Jeg har en følelse av at det skal gå bra, men man vet jo selvsagt aldri... Får bare ta en uke av gangen. Nå er jeg hvertfall 5+2! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var stor forskjell på første og annen gang ift å fortelle det til andre. Første gang droppet jeg å komme på ting og helte alkoholfri vin på normal flaske og sånt for at ingen skulle skjønne det i begynnelsen. Andre gang fortalte jeg det både til familie og en del venner ganske med én gang. Jeg oppdaget jo at jeg var gravid rett før julebordsesongen, og gadd rett og slett ikke finne på unnskyldninger. I hvert fall ikke til folk jeg uansett ville ha fortalt om en evt spontanabort til. Og stort sett går det jo bra - tross alt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo det er sikkert annerledes andre gangen men trur at jeg ville utsatt det til uke 12 uansett fordi det var ikke gøy å fortelle nesten med en gang om min SA til de som viste at jeg var gravid, følte at jeg måtte si det fort for å slippe masse spørsmål om hvordan det gikk og eventuelle gaver (noen gir jo det tidlig uten å tenke seg om). Hvis jeg har en SA på nytt så vil jeg få det litt på avstand psykisk før jeg forteller folk. Men vi er jo forskjellige, noen syns det er greit å si det med en gang :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det var stor forskjell på første og annen gang ift å fortelle det til andre. Første gang droppet jeg å komme på ting og helte alkoholfri vin på normal flaske og sånt for at ingen skulle skjønne det i begynnelsen. Andre gang fortalte jeg det både til familie og en del venner ganske med én gang. Jeg oppdaget jo at jeg var gravid rett før julebordsesongen, og gadd rett og slett ikke finne på unnskyldninger. I hvert fall ikke til folk jeg uansett ville ha fortalt om en evt spontanabort til. Og stort sett går det jo bra - tross alt!! :)

Tenker det samme som deg. Ville nok fortalt om en spontanabort til de uansett.

Jeg også var mester på å skjule det under 1. graviditet. Folk spør meg fortsatt om gode triks :fnise:

Ja, heldigvis går det jo stort sett bra :Nikke: Vi krysser fingrene!

Følger med her jeg også! Grattis igjen :D

Så koselig! Takk :klem:

Jo det er sikkert annerledes andre gangen men trur at jeg ville utsatt det til uke 12 uansett fordi det var ikke gøy å fortelle nesten med en gang om min SA til de som viste at jeg var gravid, følte at jeg måtte si det fort for å slippe masse spørsmål om hvordan det gikk og eventuelle gaver (noen gir jo det tidlig uten å tenke seg om). Hvis jeg har en SA på nytt så vil jeg få det litt på avstand psykisk før jeg forteller folk. Men vi er jo forskjellige, noen syns det er greit å si det med en gang :)

Man har jo hver sin historie som former en og dermed ulike måter å reagere på.

Godt vi ikke er like alle sammen :)

--------------------------------------------------

Tror jeg har litt for mye å gjøre i forhold til formen min... :Gjesp: Har jo fått igjen lillemor og V-mannen fra ferie, så vil være mest mulig sammen med dem på dagen, og på kvelden må jeg forberede bryllupskake. Har tatt på meg å pynte Bryllupskaken til en venninne, og det tar tid å lage marsipanroser! :daane:

Og i neste uke får jeg besøk fra en venninne i Tyskland (hun vet ikke ennå om graviditeten), så må jo prøve å finne på noe gøy med henne.

Helst vil jeg bare legge meg å sove kjenner jeg... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske trøtt selv i dag, skjønner ikke helt hvorfor. Mens du er i den typiske perioden hvor man er mye trøtt, håper det går fort over ;) Imponerende at du skal pynte en bryllupskake! :danse:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med graviditeten :duskedame:

Her vil jeg følge med :nigo: håper formen er okei!

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske trøtt selv i dag, skjønner ikke helt hvorfor. Mens du er i den typiske perioden hvor man er mye trøtt, håper det går fort over ;) Imponerende at du skal pynte en bryllupskake! :danse:

Håper det går fort over jeg også... Har bare blitt enda verre i løpet av helgen. Vanligvis er jeg glad i en trivelig (bryllups)fest, men på lørdag måtte jeg gi meg rett etter midnatt. Var ikke snakk om at jeg greide å være våken og i humør noe lenger :(

Hvordan er formen TuttaV?

Den er ikke på topp desverre. Trøtt og sliten :Gjesp:

Men hyggelig at du spør :klem:

Gratulerer med graviditeten :duskedame:

Her vil jeg følge med :nigo: håper formen er okei!

:klemmer:

Så hyggelig at du vil følge dagboken min! :klem:

------------------------------

Beklager laber aktivitet fra meg om dagen, men desverre har ikke formen blitt noe bedre i løpet av uken, den har vel heller blitt verre. Fortsatt utrolig trøtt :sove: I går skulle jeg egentlig hatt (døgn)vakt, men innså mandag at det ikke var så pasientsikkert. Så jeg gikk til et av fastlegekontorene her i byen (har egentlig fastlege på Østlandet) og fikk sykemelding med fritak fra vakter + 25 % sykemelding. Har vært utrolig kjedelig å komme hjem fra jobb og ikke orke å leke noe med M. Men de siste 2 dagene har jeg greid å holde meg våken etter jobb, så håper dette gjør susen videre :).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke hatt matlyst på noe særlig i dag, men har plutselig blitt slapp og da bare spist usunt snop... Ikke bra :roll::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må hoppe litt for 7 uker i dag da :hoppendeglad:

Fått bestilt meg første legetime hos en ultralydglad fastlege om ca 2 uker, så blir spennende å se hva vi skal gjøre da :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe: 7 Uker :hoppe:

Blir spennende å se om du får UL også da ;) Vi har bestilt privat UL i slutten av uke 11, og jeg synes tiden frem mot det går utrolig seint!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Neferet

Ta bare på deg selv, litt snop er vel ikke noen fare... :sjenert:

Spennende med ultralydglad lege, kanskje du får en sniktitt! :)

God helg! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...