Gå til innhold

Så var vi 4 - de livlige dagene våre :)


sommerfuglen1982

Anbefalte innlegg

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Hoi!

Her var det lenge siden jeg hadde vært innom :sjenert:

I dag var jeg på svangerskapskontroll hos fastlegen.. Alt fint med lillemor :) jeg har nå gått opp 13 kg, helt ok iflg legen.. Hun sier det bare er magen, men... Det er nok litt mer - her og der.. Etter kontrollen dro jeg på en liten handlerunde.. Kjøpte 2 nye ammebher, flanell pysjbukse, litt nytt undertøy og ammesingletter. Har kjøpt en del julegaver fra før, men kjøpte et par ting til fra lista pluss lys til adventstiden. Nå mangler jeg 3-4 julegaver, ellers tror jeg lillemor og mamma'n sin garderobe er ok for den første tiden. Fant også en nydelig bukse med skjorte til S, så det får bli juleaftenantrekket hans.

Juleantrekk til meg tror jeg ikke at jeg orker å handle allverdens til.. Pengene flyr om dagen. Driver med innspurten på barnerom nr 2... Er en del fint som jeg har tenkt på å handle dersom jeg noengang skulle få en datter... Og det er visst ikke gratis :sjenert:

Nå er det ikke så lenge før det snart bare er 50 dager igjen.. Vi gleder oss og begynner å bli klare :rodmer: håper dere har ei fin uke :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:strix: 34 uker :strix:

Fin fredag, fri og husarbeid på programmet.. Har satt på den første vaskemaskin med babytøy - koselig :rodmer:

Er greit med fridag på fredager.. Er litt sliten etter uka, og godt å få "landa" litt og slappet av før mannen og S har fridager også :sjenert: nå er det 3 uker igjen å jobbe. Det skal gå greit håper jeg!

Har funnet frem alt til seng, vugge og andre nyfødt ting men føler det er litt tidlig å gjøre klart alt :fnise: pakking av fødebag tror jeg jeg gjorde 5-6 uker før sist.. Nå føler jeg det er for tidlig :) får ta det i løpet av en uke eller 2.. Når pakker/pakket dere andre bagen?

Ute drysser det litt snø, koselig.. Snart er det advent, permisjon og fødsel. Gleder meg, men er samtidig spent og litt redd :sjenert: Håper dere har en fin fredag om noen er innom :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er termin sommerfugl? Blir det ikke rimelig tett på jul? ;)

Håper alt står godt til... Gleder gutten deres seg til å bli storebror?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!

Termin er satt 21 des, så det blir tett på jul ja :rodmer: håper det kan bli noen dager før, men det vet man jo ikke..

Vel, jeg tror han gleder seg.. Men han vet nok ikke helt hva han går i møte. Han har blitt ekstremt mammadalt disse mnd som magen har vokst.. Vi snakker om baby og babyer nesten hver dag men oftest på hans initiativ :lur: går nok bra og han blir nok en fin storebror :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempebra! Der virker som de fleste ungene synes det er greit med søsken- når de venner seg til det. Både som lekekompis og kranglepartner ;)

Kanskje det blir tidenes julegave på dere til og med? Romjulsbaby kunne vel også vært noe? (du satser vel neppe på overtid). Har dere lagt noen planer for jula? Eller blir det vanskelig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert kjempebra! Der virker som de fleste ungene synes det er greit med søsken- når de venner seg til det. Både som lekekompis og kranglepartner ;)

Kanskje det blir tidenes julegave på dere til og med? Romjulsbaby kunne vel også vært noe? (du satser vel neppe på overtid). Har dere lagt noen planer for jula? Eller blir det vanskelig?

Ja, vi får håpe det blir populært sånn på lang sikt i allefall :) satser på å være hjemme igjen til 23 :sjenert: er klar over at det mest sannsynlig sikkert ikke er tilfelle... Men kan jo tenke det :lur:

Vi har ikke planlagt så mye.. Perm starter 01.12 deretter er det babymor som bestemmer. Er nok klar sånn mentalt fra 10-12 des, så håper innerst inne at det skjer før den 20. Er vi hjemme til 23 blir nok julen ca som normalt.. Sikkert familie og litt visittbesøk og ikke noe særlig utflukter.. Blir spennende :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

40 dager til termin iflg appen min... Er vel offisielt høygravid da.. Føler det veldig sånn og, har sovet skikkelig dårlig i natt og har tidenes hangover-feeling i kroppen i dag :sjenert: det er vel fra nå av at superkreftene må hentes frem. Heldigvis bare 8 arb dager igjen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer som høygravid! Herregud, ikke lenge igjen da. Får håpe hun kommer litt før jula :)

Takk! :) nærmer seg nå.. Har begynt å grue meg litt til fødselen, eller ikke grue meg men tankene om hvordan det hele setter i gang osv har begynt å surre i hodet. Sist begynte det med maserier i flere døgn før første ordentlige rie kom kl 0.26.... Kl 11.05 var S ute.. Spent nå på om det kommer når S er i bhg eller om det skjer på natt eller helg eller hva.. Og ikke minst lurer jeg på om det går raskere denne gangen siden jeg er 2 gangs.

Har ikke fått pakket fødebag eller noe heller. Klærne til lillemor er vasket og klart, men ikke pakket. Må bla meg tilbake og se hva jeg hadde med sist i bagene. Husker ikke at jeg manglet noe da :sjenert: så da prøver vi på ca det samme..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg fikk ikke bruk for noen ting under fødselen siden jeg bare var tre timer på sykehuset, og etter det fikk jeg bare bruk for slippers og tannbørste. Så jeg aner ikke hva man burde ha med :fnise: Hadde du en fin fødsel sist?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ikke bruk for noen ting under fødselen siden jeg bare var tre timer på sykehuset, og etter det fikk jeg bare bruk for slippers og tannbørste. Så jeg aner ikke hva man burde ha med :fnise: Hadde du en fin fødsel sist?

Åh, bare 3 timer... Var vel 3 dager jeg :sjenert:

Hadde en naturlig fødsel sist ja. Kom inn med 6 cm åpning og fikk legge meg på fødestue med en gang.. Var jo vondt selvfølgelig men ikke værre enn at jeg gjør det igjen, tydeligvis... :lur: Er veldig spent på hvordan det starter bare.. Om det starter på samme måte liksom :sjenert:

Har tatt bilde i dag.. 34+5.. Begynner å merke at magen er tung og at formen daler.. La meg nedpå såvidt etter jobb i dag og sovnet pladask :nigo: Deilig :)

post-39613-45199_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg husker fortsatt så godt hvordan det var å ha sånn mage. :) Vel, jeg var stort sett drittlei av den, men nå får jeg nostalgiske følelser. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk :rodmer: magen er ganske stor synes jeg selv.. Følger kurven fint, så den er nok gjennomsnittlig.. :)

I dag har jeg bestilt sånn magebelte.. Til bruk etter fødselen :sjenert: nevnte det for mamma at jeg pønsket på et sånt et i helgen her og i dag kom sms om at jeg skulle bestille og så kunne hun betale.. Noen som har prøvd det før? Synes magen brukte laaaang tid på å minke og trekke seg sammen sist, så jeg føler jeg vil teste ut :lur: sikkert bare tøys og fanteri men, verdt et forsøk..

Endret av sommerfuglen1982
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...