Gå til innhold

Skravletråd for januar/februar 2013


victorindia

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • 2 uker senere...

Hvordan går det hos dere alle? Håper det går bra og at både små og store trives :) her er vesla straks 7 uker og jeg synes søvnen har stabilisert seg bra på natta med 2-3 ammeøkter fra vi legger oss rundt kl 23 til vi står opp rundt kl 0900. Samboer tar storesøster i bhg så vi kan sove litt på morgenen - noe jeg er veldig glad for. På dagen ser jeg ikke noe klart mønster i antall og lengde på lurer ennå, men hun har gjerne en lang soveøkt fra vi henter i bhg i tretiden og til kl seks. Hvordan ser dagene ut for dere andre? Ellers så tipper jeg hun veier ca 5,5 kg nå (skal på 6-ukers kontroll denne uka), så hun spiser godt ;) Hun smiler og kommuniserer med oss når hun er våken og det er til å smelte av :) Tiden går nesten for fort og jeg har så lyst til å fryse den her og nå, samtidig som jeg vet at vi har så mye fint i vente også. Storesøster er nok en smule sjalu og kan være en utfordring til tider, men for det meste går det veldig bra og hun blir så stolt når hun får hjelpe til med bleieskift eller ha henne på fanget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med gutten, Mala! Håper det står bra til med dere :)

Her går det bra. Vår største utfordring har egentlig vært hunden (han er en skeptiker når det kommer til det meste som innebærer forandringer), men det går seg til mer og mer heldigvis. Lillegutt er en rolig og harmonisk kar. Jeg merker også at jeg har lyst til å fryse tiden litt, han er jo så fantastisk herlig - smiler, pludrer og søker kontakt når han er våken, og er bare søt døgnet rundt uansett hva han gjør! Er helt fortapt jeg.. :rodmer:

Hvor mange dupper sover småttisene deres, og når legger dere dem for natta? Mini her har funnet ut at senga er best når han er klar for natta, og han er klar for natta tidlig! I kveld la jeg ham 18.30, og kl 19 var han i dyp søvn.. da sover han gjerne til han skal ha litt mat rundt 23/23.30, noen dager har han slokna på sofaen mellom kl 16 og 17, og da har jo jeg tenkt at det er en liten dupp han har siktet seg inn på, men det er det som regel ikke... da sover han tungt til sent på kveld, slik at når han våkner er det bare å få på ham pysjen slik at han kan legge seg sammen med meg.. han våkner ikke noe tidligere om morgenen selv om han sovner så tidlig, så han tar tydeligvis natten når jeg tror han skal sove en liten dupp..

På dagtid sover han bare en lang dupp, men den er til gjengjeld laaang,gjerne 4-4,5 timer. De andre duppene er bare korte, men hyppige dupper hvor lengden varierer alt fra 15 - 45 min. Tro om det er derfor han er klar for natta så tidlig? Har ikke lyktes med å få ham til å sove flere lange dupper på dagtid, det resulterer alltid i at han sovner tungt i 16-17tiden og at han da tar natta allerede da... han er blid og fornøyd når han er våken, så vi har ikke stresset med dette, men latt han styre det selv...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nattan går veldig fint her.

Spising så soving frem til i 8-tia ca. Er som oftest da jeg står opp for å ordne med storebror og da våkner A også. Så er det frokost på alle mann, tv-titting og kos før vi kjører i barnehagen. Da tar han en dupp til, enten i mange timer eller bare en liten en, da blir den lange duppen bare litt senere. Så henter vi i bhg og da og utover til 7-8-9 er han gjerne våken elller smådupper. Og den småduppinga kan dras helt til 11-tiden...

Dessverre virker det som han kan ha litt tendens til kolikk så det er mye gråt i våkentiden, men det går på et vis, og det har blitt bedre.

Var på sykehuset her om dagen for å sjekke hoftene (siden han kom i seteleie) og der var det noen med en skikkelig nyfødt en, par dager kanskje, og da så jeg hvor stor A var blitt på bare de her få ukene. Lille tassen min var plutselig ikke så liten som jeg trodde :fnise:

Men sånn var det jo med N og, han ble jo KJEMPESTOR over nattan når jeg fikk A. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også fått jenta mi men har ikke vært pålogget etter fødselen. Hun ble født 26. februar, fire dager over termin. Emmelin var 3250 gr og 48 lang. Fødselen gikk kjempebra, takket være epidural :rodmer: :rodmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer, Amber! Må si meg enig med Gaby, det var et veldig fint navn hun har fått :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Annonse

Her har det ikke vært mye aktivitet i det siste :ler:

Hvordan står det til med alle sammen? Hva har babyene lært? Noen som har fått tenner? Liker de fast føde? Krabbing? Soving?

Her går det veldig bra :) lillemor har ingen tenner enda, elsker grøt og frukt, hater middagsmat, krabber ikke, og sover som en stein om natta. Et ekte b-barn! Er våken noen ganger og får pupp, men sover videre. Om dagen er hun ikke like gira på å sove, og må bæres eller trilles i søvn.

Hun er mye rastløs og urolig om ettermiddagen, hun vil vil vil men får ikke til. Det hun vil - er å gå. Hun elsker å være ute i hagen, hun vil kikke på trær og blomster, røske av bladene og spise dem. Når hun er ute ler hun så hjertelig! Inne er det kjedelig, og hun misliker å ligge på mage. Hun spretter opp i stående stilling når hun trekker seg opp etter armene, og blir svært fornøyd når hun får stå ved babygymmen og leke med den fra oversiden :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...