Gå til innhold

Lavkarbo, bivirkninger?


Crazymama

Anbefalte innlegg

Har i to dager gått på det jeg vil si er lavkarbo diett. Spiser 30 gram havregryn til frukost med 20 gram rosiner. Til middag en potet. Dette er alt jeg får i meg av karbohydrat.

Har i går og i dag hatt fryktlig hodepine.. Noen som kjenner til dette som et fenomen i begynnelsen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hodepine kan utenom væskemangel skyldes mangel på kalium eller magnesium. Kroppen kvitter seg med en del overflødig væske de første dagene etter at man kutter drastisk i karboinntaket, og da er det en del av disse to stoffene som forsvinner rett ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vanlig at kroppen reagerer litt når man kutter ned på karbohydratene, ja. Dette har med blant annet horomoner å gjøre. Man kan se på det som en slags abstineneser - du skal avvennes fra karbohydrater som tukler med blodsukkeret ditt, og det er ikke kroppen vant til! :)

Sørg for å drikke nok vann og få i deg nok fett (det er fra fettet energien din skal komme nå som du ikke spiser så mye karbohydrater), og hold ut. :Nikke: Desto mer hekta man er på karbohydrater, desto vanskeligere er det. Men når man først kommer over kneika opplever de fleste at sukkersug, blodsukkersvingninger, overspising og ulvehunger forsvinner. :)

Forøvrig, havregryn, rosiner og poteter inneholder alle mye karbohydrater. Rosiner påvirker dessuten blodsukkeret ganske kraftig, og anbefales derfor ikke. Mange vil nok si du spiser for mye karbohydrater til å følge lavkarbo.

Les mer om hva du bør spise på www.lavkarbo.no . Det er litt å sette seg inn i i starten, og da bør man lese og lære slik at man har best mulige forutsetninger for å lykkes!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du spiser ikke lavkarbo. Du spiser kaskje mindre karohydrater enn du gjorde før ,men det vil faktisk ikke kalles lavkaro. Man vil uansett merke det om man kutter ned på karbo. Mitt tips er å finne den lavkarbo varianten som passer deg å lese mye om dette så gradvis gå ned på karbohydrater.

Det er litt ubehagelig å kutte ned på karbohydrater men det blir bedre.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spiser lavkarbo.

Nå er lavkarbo faktisk veldig mye. Alt i fra ekstremdietter nesten uten karbohydrater og til milde varianter som fedon. På fedon kan man spise opp til 100 g karbohydrater om dagen, da kan man faktisk spise en del, men man skal jo spise karbohydrater som er langsomme.

Så jeg ville kanskje kuttet ut rosinene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar og tips, skal sjekke opp den linken om lavkarbo. Bruker forresten 1000mg kalsium daglig pga melkeprotein intoleranse... men flere nevnte magnesium.. Hvor får vi det fra? Er mye å holde styr på og huske hvor man finner gode kilder til div essensielle "stoff" vil skal ha i kroppen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar og tips, skal sjekke opp den linken om lavkarbo. Bruker forresten 1000mg kalsium daglig pga melkeprotein intoleranse... men flere nevnte magnesium.. Hvor får vi det fra? Er mye å holde styr på og huske hvor man finner gode kilder til div essensielle "stoff" vil skal ha i kroppen :)

Les litt her:

http://www.apotek1.no/raadogtjenester/kost...raler/magnesium

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...