Gå til innhold

Kiwi-regelen


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Selvfølgelig, men hva om Kiwi ikke hadde hatt det? Situasjonen h*n nevnte ved at h*n fikk varen/e gratis er i mine øyne kjempegreier, for ellers hadde jo det blitt kastet. Men at man skal tjene penger på det?

Ja, hva er galt med å benytte seg av Kiwis regler?

Er ikke kundenes feil at kiwi har en regel om at man får varen gratis eller penger for varen, slik det er med øl som er godt ut.

Og hadde ikke Kiwi hatt det, da hadde ingen benyttet seg av det heller. Så enkelt er det. Men Kiwi har den regelen (med varer som er utgått på dato) og da har kunder sin fulle rett til å benytte seg av den om de vil. Går det ut over butikken, så får de heller fjerne den regelen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Selvfølgelig, men hva om Kiwi ikke hadde hatt det? Situasjonen h*n nevnte ved at h*n fikk varen/e gratis er i mine øyne kjempegreier, for ellers hadde jo det blitt kastet. Men at man skal tjene penger på det?

Om kiwi ikke hadde hatt det, så hadde det ikke vært et tema at noen tjente penger på det. Noen handler bare i billigbutikker, kjøper bare first price. Andre handler i dyre butikker. Her om dagen ga de bort noen gjærpakker gratis på Rema-1000. Det var en til hver kunde. Jeg tok en. Så lenge de faktisk ga de bort kan de da ikke klage på at jeg tok imot heller. Om du er imot ordningen får du vel heller klage til de som laget regelen? Det er en annen tråd her om serviceansatte som fårr kjeft og klager for ting de ikke har ansvar for. Her skjer jo det motsatte. Det er ikke kundens feil at ting gis bort, og mottar man så er det ingen som har noe med hvorfor.

Det hender det gis bort gratis varer, enten for å reklamere for produktet eller i andre sammenhenger. I sommer fikk jeg gratis lunsj fordi partiene delte ut, pølser, boller, vafler, kaffe etc. Jeg tok i mot med glede. Det gjorde jeg ikke fordi jeg mener at partiene skulle brødfø meg, men jeg tok imot fordi tilbudet var der. Om de ikke delte ut hadde ikke det vært noe problem. Så vidt jeg vet er det ingen her som har sagt at de ikke hadde overlevd uten kiwi-ordningen. Om man har så dårlig økonomi at man ikke klarer seg har vi heldigvis ordninger for sånt, men når et tilbud er der ser jeg ingen grunn til ikke å benytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela
For et svar.

Jeg oppfatter det nå som temmelig frekt å brøle ut "skaff deg en jobb om du trenger penger" når noen spør om noe. Hva vet vel du om ts har jobb eller ikke?

Om du ikke tåler at kundene på Kiwi benytter seg av en fult lovlig regel så får du heller se til å bytte jobb i stedenfor å sitte der som ei sur gammal kakklehøne.

Og, jeg bare sa min mening :lur:

Jeg har ikke brølt i det hele tatt, om du mener jeg er frekk så er du i din fulle rett til å mene akkurat det. Jeg har i innlegg #17 forklart hvorfor jeg har så fordommer mot de som benytter seg av garantien. Det finnes helt sikkert mennesker som klarer å oppføre seg som folk som benytter seg av garantiene, men det har jeg vanskelig for å se for meg siden jeg aldri har opplevd det.

Jeg er forresten verken sur, gammel eller spesielt kaklete :gjeiper:

Ja, hva er galt med å benytte seg av Kiwis regler?

Er ikke kundenes feil at kiwi har en regel om at man får varen gratis eller penger for varen, slik det er med øl som er godt ut.

Og hadde ikke Kiwi hatt det, da hadde ingen benyttet seg av det heller. Så enkelt er det. Men Kiwi har den regelen (med varer som er utgått på dato) og da har kunder sin fulle rett til å benytte seg av den om de vil. Går det ut over butikken, så får de heller fjerne den regelen.

Det er ikke galt, selv om jeg selv ikke ville ha gjort det, men det er oppførselen det bringer med seg som er galt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke brølt i det hele tatt, om du mener jeg er frekk så er du i din fulle rett til å mene akkurat det. Jeg har i innlegg #17 forklart hvorfor jeg har så fordommer mot de som benytter seg av garantien. Det finnes helt sikkert mennesker som klarer å oppføre seg som folk som benytter seg av garantiene, men det har jeg vanskelig for å se for meg siden jeg aldri har opplevd det.

Jeg er forresten verken sur, gammel eller spesielt kaklete :gjeiper:

Dette er et diskusjonsforum og jeg bare sa min mening. Er ikke så mye du kan gjøre med det. :gjeiper:

Sånn, da fikk jeg tatt i gjen. Ser du hvor dumt det ble?

Brøle var bare et ordvalg jeg tok.

Selv om du har fordommer mot de som finner varer utgått på dato, så synes jeg det er unødvendig å påstå at de ikke har noen jobb, og spesielt ut i fra et et enkelt spørsmål som blir stilt på et forum. For det kan ikke folk vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela
Dette er et diskusjonsforum og jeg bare sa min mening. Er ikke så mye du kan gjøre med det. :gjeiper:

Sånn, da fikk jeg tatt i gjen. Ser du hvor dumt det ble?

Brøle var bare et ordvalg jeg tok.

Selv om du har fordommer mot de som finner varer utgått på dato, så synes jeg det er unødvendig å påstå at de ikke har noen jobb, og spesielt ut i fra et et enkelt spørsmål som blir stilt på et forum. For det kan ikke folk vite.

Har ikke nektet deg å ha din mening.

Har ikke sagt datojegerne ikke har en jobb, men at argumentet med dårlig økonomi er temmelig irrelevant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nektet deg å ha din mening.

Har ikke sagt datojegerne ikke har en jobb, men at argumentet med dårlig økonomi er temmelig irrelevant.

Jobber ikke du på kiwi? Da er det din jobb å sørge for at varer som går ut på dato fjernes? Ikke skyld på kundene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gabriela
Jobber ikke du på kiwi? Da er det din jobb å sørge for at varer som går ut på dato fjernes? Ikke skyld på kundene.

Det gjør jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke nektet deg å ha din mening.

Har ikke sagt datojegerne ikke har en jobb, men at argumentet med dårlig økonomi er temmelig irrelevant.

Jeg var sarkastisk for det var det du sa til meg først. Jeg synes ikke noe om å måtte si sin mening om en hver ting. Spesielt med å mer eller mindre mene at en person er arbeidløs for eksempel.

Du sa kanskje ikke direkte at datojegerene har en jobb, men du sa dette.

Få deg en jobb sånn som resten av oss om du trenger penger,

Om den var til ts eller alle datojegere vet ikke jeg, men jeg synes nå det er unøvendig å komme med slikt.

Og jeg synes det blir helt feil å komme med "din mening" og mene at du må få mene at ts/datojegere burde skaffe seg en jobb, for du vet ingenting om de har job eller ikke, eller om de ikke har av en eller grunn. Man må også passe på hva man sier.

Det blir som å si at jeg må få lov å mene at du er en hensynløs dyreplager (for å ta et eksempel), for du er jo ikke det, ikke sant?

Eller at jeg skulle mene at du er det motsatte kjøn av det du er.

Jeg synes ikke noe om å komme med slike meninger på et åpent forum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela
Jeg var sarkastisk for det var det du sa til meg først. Jeg synes ikke noe om å måtte si sin mening om en hver ting. Spesielt med å mer eller mindre mene at en person er arbeidløs for eksempel.

Du sa kanskje ikke direkte at datojegerene har en jobb, men du sa dette.

Om den var til ts eller alle datojegere vet ikke jeg, men jeg synes nå det er unøvendig å komme med slikt.

Og jeg synes det blir helt feil å komme med "din mening" og mene at du må få mene at ts/datojegere burde skaffe seg en jobb, for du vet ingenting om de har job eller ikke, eller om de ikke har av en eller grunn. Man må også passe på hva man sier.

Det blir som å si at jeg må få lov å mene at du er en hensynløs dyreplager (for å ta et eksempel), for du er jo ikke det, ikke sant?

Eller at jeg skulle mene at du er det motsatte kjøn av det du er.

Jeg synes ikke noe om å komme med slike meninger på et åpent forum.

Trodde de fleste forstod at "få deg en jobb sånn som alle andre" ikke var ment bokstavelig talt, siden som du sier jeg ikke vet hvem som har en jobb og ikke. Tok tydeligvis feil. Det jeg mente med det var at for meg er det rart å bruke sånne garantier som en inntektskilde. Kan selvfølgelig, og har aldri, nektet noen å benytte seg av det, men må få lov til å mene at det er merkelig å bruke det på den måten. Synes du det er rett at en som f.eks. Kiwi-Bob som er ufør kan tjene over 200 000 i året skattefritt på denne måten uten at det skal gå ut over det han mottar fra Norge AS?

Hva du mener og tror om meg er opp til deg selv, alle er forskjellige. Om du mener det er noe som er ille å skrive på et diskusjonsforum, er det din mening, og det respekterer jeg. Respekter da at jeg er av en annen oppfatning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med frukt og grønt garantien da? Finner ofte mye dårlig frukt hos kiwi, kan jeg ta det med til kassa å si at "hei, denna er dårlig, kan jeg få dobbelt penger av dere?"

:sjenert:

jupp, jeg fikk penger for ubrukelig råtne avocadoer

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes du det er rett at en som f.eks. Kiwi-Bob som er ufør kan tjene over 200 000 i året skattefritt på denne måten uten at det skal gå ut over det han mottar fra Norge AS?

Jeg må innrømme at jeg blir provosert når jeg ser Kiwi-Bob i avisa, glise over en ny storfangst. Han er ufør og får trygd, men han klarer fint å kjøre land og strand rundt og romstere i butikker? DET synes ikke jeg er riktig.

Dessuten er det forskjell på å benytte seg av et gode, og å utnytte det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gabriela
Jeg må innrømme at jeg blir provosert når jeg ser Kiwi-Bob i avisa, glise over en ny storfangst. Han er ufør og får trygd, men han klarer fint å kjøre land og strand rundt og romstere i butikker? DET synes ikke jeg er riktig.

Dessuten er det forskjell på å benytte seg av et gode, og å utnytte det.

Gahh, jeg er tydeligvis utrolig dårlig til å formulere meg for det var det som var poenget her. Jeg håper og tror garantiene var ment til de som "skulle kjøpe en pakke gulrot, så var den stygg" får dobbel pris tilbake som et lite plaster på såret, ikke de som saumfarer butikker for å tjene penger. Dessverre er det sånn at noen (etter mine personlige erfaringer flesteparten) ødelegger "ryktet" om du kan kalle det det til resten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gahh, jeg er tydeligvis utrolig dårlig til å formulere meg for det var det som var poenget her. Jeg håper og tror garantiene var ment til de som "skulle kjøpe en pakke gulrot, så var den stygg" får dobbel pris tilbake som et lite plaster på såret, ikke de som saumfarer butikker for å tjene penger. Dessverre er det sånn at noen (etter mine personlige erfaringer flesteparten) ødelegger "ryktet" om du kan kalle det det til resten.

Ehh...jeg var jo helt enig med deg jo! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg leter også ofte etter utgåtte varer på kiwi, jeg bruker ikke ekstra tid på det, men jeg sjekker rundt handlerunden at jeg ikke har fått noe utgått i handlekurven, er jo ikke så kjekt å måtte reise tilbake i butikken med det etterpå heller. Jeg blir også veldig glad de gangene jeg finner noe utgått, og tar jo selvsagt med meg det hjem. Koselig og fin regel av Kiwi syns jeg =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde de fleste forstod at "få deg en jobb sånn som alle andre"

Dette er et forum med mange "rare" folk så når du sier noe så er det ikke like lett å vite om det er ironi, en vits, eller bare et ordtak.

Jeg tok dessverre den bokstavelig.

Respekter da at jeg er av en annen oppfatning.

Jeg respekterer vanligvis folks meninger, men ikke når de går så langt som for eksempel mene at jeg er en morder å påstå at de må få mene det de vil.

Nå gjorde ikke du det det, men du skjønner tegninga.

Men setter vi strek der for hele greia var visst bare en misforståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at de som jobber på Kiwi blir lei disse folka som bevisst leter etter utgåtte varer og når noen går så langt at de gjemmer varer er det i alle fall grunn til å reagere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Ida_*
Få deg en jobb sånn som resten av oss om du trenger penger, jeg jobber på kiwi selv og selv om jeg må smile pent og være verdens mest hyggelige person når jeg er på jobb, så synes jeg at datojegerne er vanvittig irriterende. Poenget er ikke at de leter etter varer, men ingen jeg har opplevd leter etter datovarer klarer å oppføre seg som folk. Greit å være gjerrig, men makan! :filer:

Du kan da ikke ane om de har jobber eller ei? Synes holdninga di sier litt mer om deg og innsikten din, enn de du beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...