Gå til innhold

Ikeareklamen på tv -jeg skjønner den ikke


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dem bor i en IKEA katalog, og han rydder noe som er veldig lett og praktisk fordi dem har så mye fine møbler fra IKEA, derfor gir reklamen mye mening.

mor har ikke rekt og rydde siden far er borte , derfor er han snill og gjør det når han kommer hjem, han er også snill og står opp med dattera

at denne reklamen må forklares så i detalj er nesten bare teit!

Og for å vise det så måtte de lage en historie om en fyr som har vært på fylla? Jaja.

Slutt å vær så grinete bare fordi jeg stiller spørsmål om en reklame da, herlighet :P

Anonymous poster hash: bf3bd...073

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og for å vise det så måtte de lage en historie om en fyr som har vært på fylla? Jaja.

Slutt å vær så grinete bare fordi jeg stiller spørsmål om en reklame da, herlighet :P

Anonymous poster hash: bf3bd...073

Det er reklame, hvorfor danser dem i lindex reklame?

jeg er ikke grinete, bare oppgitt

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker det som om at han "later" som at han kom hjem veldig sent å ikke tidelig.. Siden han kler av seg, en kler for på seg igjen når han ser at konemor våkner pga datteren roper "mamma, jeg er våken"

Den og den Norvegia reklamen med det trollet som kidnapper folk, er de to teiteste reklamene som går på TV pr dags dato.



Anonymous poster hash: 7018b...82d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er reklame, hvorfor danser dem i lindex reklame?

jeg er ikke grinete, bare oppgitt

Jeg vet ikke, du får lage en tråd om det og se om du får svar :)

(Der har de i det minste ikke laget en teit historie bare for å vise klær iallefall...)

Anonymous poster hash: bf3bd...073

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og for å vise det så måtte de lage en historie om en fyr som har vært på fylla? Jaja.

Slutt å vær så grinete bare fordi jeg stiller spørsmål om en reklame da, herlighet :P

Anonymous poster hash: bf3bd...073

Det er også en annen reklame fra IKEA der et par skal rydde i klesskapet sitt, men det er mer fokus på selve klærne enn klesskapet.

Men enden på visa er jo at de viser frem alle de fine løsningene fra IKEA og historien til de som har disse klesskapene (par med mye rare klær, småbarsforeldrenes hektiske liv). Edit: mye av reklamen består jo av å vise hverdagslivet til folk flest

Ikke alle reklamer appellerer til alle :) Du er kanskje ikke helt i målgruppen?

Endret av Rægs
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også en annen reklame fra IKEA der et par skal rydde i klesskapet sitt, men det er mer fokus på selve klærne enn klesskapet.

Men enden på visa er jo at de viser frem alle de fine løsningene fra IKEA og historien til de som har disse klesskapene (par med mye rare klær, småbarsforeldrenes hektiske liv). Edit: mye av reklamen består jo av å vise hverdagslivet til folk flest

Ikke alle reklamer appellerer til alle :) Du er kanskje ikke helt i målgruppen?

Kan ha noe med min forakt for ikea å gjøre ;) neida.

Sånn generelt for reklamer så skjønner jeg ikke hvorfor de viser en kort historie som egentlig ikke har noe med produktet å gjøre. At noen skitner til et bad for så å vaske det i en ajaxreklame derimot- den ser jeg.

Jeg er nok ikke så abstrakt av meg :P

Anonymous poster hash: bf3bd...073

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har forstått det som at han kommer hjem veldig sent, begynner å rydde veldig stille (skjønner ikke helt det), og i det han skal legge seg og jenta roper, så ser kona at han allerede er på vei opp. Som om at hun ikke vet at han har vært ute til da.

Den er litt rar, det er jeg enig i.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kreves litt intelligens for å sette sammen varer kjøpt på IKEA, så da kreves det nok litt for å forstå reklamene deres også. Er en vinn-vinn-situasjon for IKEA, de dummeste som misliker reklamen er kunder de ikke er så interessert i uansett, for det er jo folk som sikkert ville ha ringt og klaget når de ikke klarer å sette sammen ting.



Anonymous poster hash: fe88c...2b9
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen handler om en mann som kommer hjem fra sin elskerinne og som har dårlig samvittighet fordi han er utro, og han rydder opp alt rotet etter at konen hans klikket kvelden før fordi hun fant ut at han er utro (det finnes virkelig ingen annen grunn til at huset ser SÅ bomba ut). Det er tydelig at han er drittlei kone- og barnemas for når barnet roper og konen våkner ser han livredd ut og drar på seg buksen. Så stikker han mest sansynlig ut døren og drar på Ikea hvor han kjøper møbler til sin nye lungkarsleilighet.

Anonymous poster hash: bdee3...1ac

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber på IKEA.

Vi har en kampanje gående som fokuserer på bad og soverom under slagordet "en god dag starter her".

Han som kommer hjem sent tar seg tid til å rydde og ordne, og legger til rette for at de andre i huset skal få en fin start på dagen. Siste setning i sangen før reklamen er slutt er "jeg gir deg min dag"

Anonymous poster hash: b1c8d...f3e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg, TS, og synes også den er skikkelig dårlig. Jeg forstår hva som skjer, men jeg synes konseptet og poenget er direkte dårlig.

Ellers var det mange frekke folk i denne tråden...



Anonymous poster hash: c8842...afb
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Budskap: Har du Ikea-innredning med superpraktiske løsninger og skuffer med lyddempere, er det dritlett å ta en ti minutters ryddesjau i håp om å blidgjøre din slitne kone som kan bli meget forbanna for at du kommer hjem full på mårrakvisten. Mer komplisert tror jeg sannelig ikke den reklamen er.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamen viser jo frem løsninger som IKEA har for rot, blant annet skostativ i en skuff.

Og en skuff som går igjen uten å vekke den som sover...

Anonymous poster hash: 6126e...b06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Budskap: Har du Ikea-innredning med superpraktiske løsninger og skuffer med lyddempere, er det dritlett å ta en ti minutters ryddesjau i håp om å blidgjøre din slitne kone som kan bli meget forbanna for at du kommer hjem full på mårrakvisten. Mer komplisert tror jeg sannelig ikke den reklamen er.

Beste forklaringen til nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...