Gå til innhold

Idol 2014


Gjest The girl next door

Anbefalte innlegg

Forstår meg ikke på dommerne i det hele tatt. Hun som sang big spender nå trodde jeg ikke skulle gå videre i det hele tatt, men så blir det stående applaus og de sier det var dagens råeste. Hører vi det samme?



Anonymous poster hash: d27d8...ce8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Forstår meg ikke på dommerne i det hele tatt. Hun som sang big spender nå trodde jeg ikke skulle gå videre i det hele tatt, men så blir det stående applaus og de sier det var dagens råeste. Hører vi det samme?

Anonymous poster hash: d27d8...ce8

Mye rart, ja. Mye rask som går videre, og samtidig flere som er langt bedre enn mange som har gått videre som blir sendt rett hjem. Utrolig rart.

Anonymous poster hash: e89e8...4f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Idol er sinnsykt dårlig i år. Ser det engasjerer lite, selv her på KG hvor tidligere tråder ofte har vært ti-talls sider etter de første programmene.

1) Dommerpanelet er ræva. Sorry meg. Slipper videre middelmådige folk fordi "jeg liker deg" eller "du er en sånn singer-songwriter" eller "du har potensiale". Skal ikke disse kunne musikk? Er det ikke stemmen som er viktigst i en sangkonkurranse?

2) Stian Blipp prøver å få inn energi til programmet. Jeg synes det virker så glatt, så upersonlig, så fake. Null varme, null energi og null personlighet.

3) 95% er under 20 år. Når en 16-åring med reggis griner før hun kommer inn på audition, da er man ikke sterk nok for en slik konkurranse.

4) Gitar, gitar, gitar. Jeg likte bedre når deltagerne ikke kunne gjemme seg bak instrument. Det å synge a cappella (uten instrument) viser bedre stemmetalentet enn om man klimprer de 4 gitargrepene man kan eller trykker to akkorder på et keyboard.

5) Hva er det med sangene? Hva skjedde med klassiske, melodiøse sangvalg? Nå er det stakkato, vibrato, knekk i stemmen (PLEASE, STOP IT!), påtvunget originalitet og image over hele linja. Daft punk, Nicki Minaj, Lady Gaga? Really?

Jeg føler at de virkelige talentene der ute vil ikke melde seg på Idol fordi de vet de står sterkere uten. Bedre med null tid i rampelyset enn nok en artikkel kalt "Jeg ønsker meg kjæreste" sier Idol-jenta på side 33 i Se og Hør.

Beklager, det måtte ut. *puh*

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at de virkelige talentene der ute vil ikke melde seg på Idol fordi de vet de står sterkere uten. Bedre med null tid i rampelyset enn nok en artikkel kalt "Jeg ønsker meg kjæreste" sier Idol-jenta på side 33 i Se og Hør.

Beklager, det måtte ut. *puh*

Men det gjør de nok lurt i også. Vi hører jo aldri noe om eller fra deltakerne etter at konkurransen er slutt. Ikke en gang vinneren! Idol og deltakerne er bare gøy her og nå. Slik er det med reality og slik er det med talentkonkurranser på tven.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Likte hun som sang sin egen versjon av "Billie Jean". Hun med svart hår :)



Anonymous poster hash: 6c2de...456
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg har det på i bakgrunnen, men er som vanlig ikke videre imponert. Eller, hun 15-åringen som sang jazz var veldig flink. Heier på henne!

Edit: Og jeg må le av Tone..."eg lika ikkje sånn overdreven flørting." LOL!!!!

Og når hun sa "eg elsker den songen, sang den på den fyrste plata mi" og resten av panelet bare så på henne type "åh, du sang den ja. Har ikke hørt på plata di, skjønner'u".

Uff, jeg er slem :fnise:

Endret av Poppie
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Uff, jeg takler ikke Tone. Klarer henne bare ikke. Syns Tuva var en mye bedre dommer. Margaret også.

Hun 15-åringen var flink, ja. Og hun Irma og han ene countrygutten fra forrige uke. Tror han sang sist. Var han dommerne ville høre mer av. Sang en kjent låt, men husker ikke hva den het. Har ikke peil på køntri.

Endret av RusaPåPus
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det hørtes ut som om hun som surret med de glassene hadde en god stemme i bunnen. Overrasket over at ikke hun kom videre kontra mange andre med svakere stemmer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Idol er dritkjedelig foreløpig i år. Itillegg er Tone og Stian så ødeleggende momenter for meg at jeg føler jeg tvinger meg selv til å se på. Ikke spør meg hvorfor jeg gidder en gang. Har aldri hørt Tone gi en konstruktiv tilbakemelding kun svada som "Æ liker deg" eller "du smelter meg". Hun har virkelig ikke peiling og da har det ingen hensikt at hun skal kunne gi råd og sin mening. Gutteklubben Grei irriterer meg også. Alle er så enige og itillegg så utrolig morsomme med kommentarene sine. Stian Blipp er slitsom og da jeg selv har møtt ham så vet jeg at han slettes ikke er slik i virkeligheten. Han ser sur ut og virker høy på seg selv ut. Når itillegg deltakerene er kjedelige så er det lett å heller ta frem mobilen eller sette på en DVD samling:-)

Anonymous poster hash: 191b5...af9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har det på i bakgrunnen, men er som vanlig ikke videre imponert. Eller, hun 15-åringen som sang jazz var veldig flink. Heier på henne!

Edit: Og jeg må le av Tone..."eg lika ikkje sånn overdreven flørting." LOL!!!!

Og når hun sa "eg elsker den songen, sang den på den fyrste plata mi" og resten av panelet bare så på henne type "åh, du sang den ja. Har ikke hørt på plata di, skjønner'u".

Uff, jeg er slem :fnise:

Det ironiske er jo at det er ingen som flørter så mye som Tone selv :fnise:

Anonymous poster hash: 6e598...0f2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ingenting med sjalusi å gjøre at jeg ikke liker Tone som dommer. Innrømmer veldig gjerne at hun er utrolig vakker, men når det kommer til det å være dommer så holder det faktisk ikke for meg å hørre noen gi tilbakemeldinger som du sjarmerer meg, jeg liker deg etc når det er en sangkonkurranse hvor du bør få tilbakemelding på stemmen din. Er så lei sjalusi kortet nå. Hvorfor må alt alltid dreie seg om det dersom man er uenig i noe??

Anonymous poster hash: 191b5...af9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes Margaret Berger tar seg bra ut bak dommerpanelet, mye bedre enn Tone.

Hvorfor har så mange noe imot Tone? Syns ikke hun er noe dårligere enn de kvinnelige erstatterne hun har hatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Syns nå Margaret er mye penere enn Tone jeg da. Og hun har langt mer peiling og virker mye mer sympatisk. Dessuten kan hun si mer enn kun "e lika de".

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest crazycatlady

Æsj, jeg takler virkelig ikke Tone! Hun er vanvittig irriterende og det er så teit at hun flørter med alt og alle av mannfolk. Nei, jeg er ikke misunnelig på henne. Syns ikke hun er noe spesielt pen og hun "synger" som ei kråke! Musikken hennes er også utrooooolig kjedelig. Gi oss Margaret som dommer!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...