Gå til innhold

Født i feil kropp


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det er ikke noen som vil dele TV2 Sumo-konto mens dette programmet pågår vel? :fnise: Betaler gjerne halve "leia" jeg! Vil gjerne se på, men har ikke muglihet til å se det på TV, og syntes det blir litt leit å skulle betale 100 kroner i mnd for 4 episoder eller noe sånt som jeg faktisk ser på i mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vet jeg jo ikke, men jeg skriver jo at jeg håper på at det vil bli mer variasjon etter hvert.

Ja, det håper jeg og. Jeg syns også det har vært mye likt og som tidligere nevnt, mye gjentagelser og oppattgnåling på det samme hele tiden. Det er litt merkelig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slår nok litt begge veier dette, kan gjøre det lettere for noen å stå frem.

Mens andre som har typer av identitetsproblemer kan begynne å tro at de har feil kjønn uten at det nødvendigvis er slik

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

  • 2 uker senere...

Hei, jeg trenger å få oppklart noe etter gårsdagens episode. Dette gjelder angående deltakeren, ante og hans kompis som tok selvmord. Jeg fikk ikke med meg hvorfor vennen gjorde denne handlingen. Var det knyttet til at ante fortalte han at han ville bytte kjønn? Og i så fall hvorfor førte det til at vennen tok sitt eget liv?

Takker for svar. Ble veldig nysgjerrig angående det.



Anonymous poster hash: b0fb2...a7c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg trenger å få oppklart noe etter gårsdagens episode. Dette gjelder angående deltakeren, ante og hans kompis som tok selvmord. Jeg fikk ikke med meg hvorfor vennen gjorde denne handlingen. Var det knyttet til at ante fortalte han at han ville bytte kjønn? Og i så fall hvorfor førte det til at vennen tok sitt eget liv?

Takker for svar. Ble veldig nysgjerrig angående det.

Anonymous poster hash: b0fb2...a7c

Lurte jeg også på. :(

Anonymous poster hash: 3fd30...71c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik jeg forstod det hadde det ikke noe med det å gjøre. Kompisen hadde det vanskelig og Ante fortalte om hvor vanskelig det var å miste en venn som alltid hadde vist total aksept og 0 fordommer

Flott program dette. Blir så rørt av jenta med museflettene som snurrer rundt med vind i kjolen sin i skogen ..

Anonymous poster hash: 94641...680

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det noen som kan forklare meg hvorfor ikke gutter som Ante og Michael kan fryse eggene sine, fjerne livmor og når de ønsker å få barn kan eggene befruktes ved hjelp av spermdonor og at kona bærer frem barnet? Så kan de få "hvert sitt" barn hvis kona også får hjelp av spermdonor.

Anonymous poster hash: 8d6e4...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg ovenfor: Det skyldes nok at surrogati ikke er tillatt i Norge. Dermed har man ikke den muligheten.



Anonymous poster hash: 524ca...ebe
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg ovenfor: Det skyldes nok at surrogati ikke er tillatt i Norge. Dermed har man ikke den muligheten. Anonymous poster hash: 524ca...ebe

Men de kan vel dra til utlandet enn så lenge?

Anonymous poster hash: 8d6e4...160

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Joda, men da må noen ta vare på eggene i mellomtiden. Og det blir vel vanskelig, for det er vel strengt tatt ikke lovlig for denne gruppen. Ideellt sett burde det vært lovlig.



Anonymous poster hash: 524ca...ebe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har dessverre bare fått sett en halv episode, men jeg forstår dessverre ikke mye av problemet. Kjønn og kjønnsidentitet er i stor grad en samfunnskonstruksjon. Det som er viktig er selvaksept, og vite hva man tiltrekkes av og leve i henhold til egen legning.

Selv er jeg kvinne, men forakter det som karakteristisk for samfunnets definisjon av kvinnelighet. Har med andre ord alltid beundret og identifisert meg mer med menn, og tiltrekkes menn, men syns ikke dette har vært noe særlig problem.

Mon tro om det ikke er samfunnets konstruksjoner og stigmatiseriende kategorisering av det "kvinnelig" og det "mannelige" som skaper dette problemet?

Hvis noen virkelig misliker egen fysiske utrustning og det er der problemet ligger, så er det greit å minne om at det også finnes mennesker som har en sterk trang til å amputere legemsdeler.



Anonymous poster hash: 0b331...62b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes serien begynner å bli kjedelig. Bare gjentagelser hele tiden. Eg e jentaaa, men egentlig e eg guuut, eg lige å leike med bila og isje dokka... tralala. Og det jeg har sett av episoder så har de kun vist folk som får full støtte av familien og alle rundt, det fremstilles som overhode ingen problemer å få kjæreste, kjæresten bryr seg null om du er gutt eller jente. Osv. Jeg vil anta at virkeligheten fortoner seg annerledes for mange.



Anonymous poster hash: 88d82...9ec
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...