Gå til innhold

Anbefal kun ÉN tv-serie!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Winza

Ja. Jeg var ikke kjent med serien fra før, så jeg så filmen først og serien etterpå. Begge deler på DVD. Har sett begge flere ganger, og liker dem like godt hver gang.

Hadde folk anbefalt deg serien og gitt den mye skry på forhånd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde folk anbefalt deg serien og gitt den mye skry på forhånd?

Nei. Jeg fant den bare tilfeldigvis på nettet, og skjønte at det var TV-serien som Serenity var bygd på, og da måtte jeg bare ha den. Det er et meget anderledes univers sammenlignet med det meste av det som er laget av Science Fiction filmer, og både filmen og seien tar etter min mening virkelig genren på alvor. Det er antakelig derfor den har en så stor fanbase selv flere år etter at serien ble lagt ned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Winza

Nei. Jeg fant den bare tilfeldigvis på nettet, og skjønte at det var TV-serien som Serenity var bygd på, og da måtte jeg bare ha den. Det er et meget anderledes univers sammenlignet med det meste av det som er laget av Science Fiction filmer, og både filmen og seien tar etter min mening virkelig genren på alvor. Det er antakelig derfor den har en så stor fanbase selv flere år etter at serien ble lagt ned.

Du fikk vell lyst til å se filmen på nytt igjen etter å ha sett serien?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Jeg begynte å se Scandal og må si jeg ble skuffet. Jeg likte House of Cards og tenkte dette var noe i samme sjanger.

Men den virker bare ekstremt klisjefylt. Som om noen har sett for mye på action og såpeserier. Dialogen er altfor rask, som om serien skal virke "smartere" bare fordi de snakker unaturlig fort. Det er også utrolig mange utsagn som er helt i overkant og bare blir latterlige - "You wanna be a gladiator in a suit? Say it!".

Den klassiske "suspense"-musikken og en hovedkarakter som blir opphypet hele veien - "working for Olivia Pope is just like they say", "she's the best", osv.

Er klar over at serien har mange fans men etter en episode ble jeg overhodet ikke overbevist. Blir den bedre?



Anonymous poster hash: 98484...370
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Outlander. Den handler om en engelsk dame som rett etter andre verdenskrig på mystisk vis havner tilbake i tid, ganske nøyaktig 200 år. Hun kommer til et skotsk slott og må lære seg å leve som på den tiden, men de evner hun har som sykepleier. Hun møter også en forfader til sin ektemann og han er absolutt ikke som hennes mann. Om du liker kostymedrama med fekting, kilter og litt romantikk, så er dette serien for deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fremdeles til gode å finne en serie som fenger meg slik LOST gjorde. De tre første sesongene er dog best, etter min mening. Verdt å se, om du ikke allerede har sett det. :)

Anonymous poster hash: 1dd79...75f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hemlock Grove. Jeg synes personlig at Bill Skarsgård briljerer i rollen og minner om en ung Steve Buscemi. Han er ikke så "glatt" som storebror Alexander og kan lettere brukes i sære filmer(som appelerer til meg)

Gleder meg til å se mer av denne skuespilleren :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten tvil Rainmaker. Beste serien jeg noensinne har sett. Synd den er så vanskelig å få tak i på dvd.



Anonymous poster hash: ca9eb...7b3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Outlander. Den handler om en engelsk dame som rett etter andre verdenskrig på mystisk vis havner tilbake i tid, ganske nøyaktig 200 år. Hun kommer til et skotsk slott og må lære seg å leve som på den tiden, men de evner hun har som sykepleier. Hun møter også en forfader til sin ektemann og han er absolutt ikke som hennes mann. Om du liker kostymedrama med fekting, kilter og litt romantikk, så er dette serien for deg.

Takk for et fantastisk tips! Har sett meg helt frem til bryllupet nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...