Gå til innhold

Antrekkskode


Gjest Brud2005

Anbefalte innlegg

Gjest Brud2005

Hei :vinke:

Driver og formulerer invitasjoner nå..

hva har dere skrevet som antrekkskode? Vi vil ha det pyntet og formelt, men samtidig ikke legg press på folk. Noen forslag?

:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi skrev antrekk: pent

Da kan alle ta de fineste de har.. ;)

Vet at dette er en "kode" som ikke passer hos alle, men hos oss var den perfekt :) Fått mange positive tilbakemeldinger på akkurat det faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mørk dress/smoking.  Det skal vi ha...

Selv synes jeg dette er ganske stivt. Mørk dress bretyr lang kjole for jentene og smoking betyr betyr vel omtrent ballkjole.

Vi kommer nok til å skrive dress eller pent, hvis vi skriver noe. Folk skjønner jo gjerne selv hvordan antrekket skal være utifra settingen uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

smoking/mørk dress betyr hverken lang kjole eller ballkjole. damene kan fint ha kjole til knærne ved denne "dresscoden".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det kan være et lite poeng å huske at antrekkskode ikke bare er greit for brudeparte, men at mange gjester også setter pris på å vite hvor pyntet det skal være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Brud2005
Vi kommer til å skrive mørk dress/smoking.

... "Mørk dress /smoking" var det vi også skulle skrive. Men så fikk jeg høre at denne koden ikke passer så bra når min kjære skal gifte seg i kjole og hvitt, og min far og svoger også skal gå i det.. Hjelp! Hva skriver jeg da? :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

... "Mørk dress /smoking" var det vi også skulle skrive. Men så fikk jeg høre at denne koden ikke passer så bra når min kjære skal gifte seg i kjole og hvitt, og min far og svoger også skal gå i det.. Hjelp! Hva skriver jeg da? :-?

antrekk: pent ;)

for oss hadde det blitt litt stress å gå i et bryllup med galla kode.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.bryllupsweb.no/invitasjoner.html

kan det leses:

INVITASJONER

Invitasjonene skal være skriftlige og sendes ut ca. 2 måneder i forveien. Det er som regel vertsfolket som sender ut invitasjonene. Vertsfolk før i tiden var brudens foreldre, men i dag er det like vanlig at begge foreldrepar har ansvaret for arrangementet, eller at brudeparet selv står for det.

Husk og skrive hva slags antrekk det skal være. "Kjole og hvitt" betyr lang kjole for damene. "Smoking" er pyntet antrekk. Kjolen kan være kort eller lang. "Mørk dress" er pen, litt pyntet kjole. Husk skriftlig svar på skriftlig invitasjon, hvis det ikke står oppgitt telefonnummer, helst med kort frist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal ikke skrive noe' date=' regner nå med at folk kler seg pent i et bryllup uansett :wink:[/quote']

Enig. Jeg kjenner alle godt nok til å vite at de kommer til å pynte seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet helt sikkert at alle mine gjester vil kle seg pent i mitt bryllup, men jeg vet også at mange av de vil sette pris på et hint om hvor pyntet det hele vil være.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...