Gå til innhold

er det en fast regel for livet at vi ikke skal være helt lykkelige?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker på at når du oppnår noe du har ønsket lenge. Er det slik da at du vil miste noe annet fordi livet ikke skal føles perfekt?

Anonymous poster hash: 22f7d...052

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

ikke nødvendigvis men det er umulig å ha alt "perfekt" hele tiden fordi andre sine handlinger kan gå ut over deg.



Anonymous poster hash: eebf7...4f0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke slik. Hvilke mekanismer skulle i så fall styrt dette?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Miste noe? Nei. Men jeg tror mennesket alltid vil strebe mot noe bedre, mot nye former for selvrealisering. Så når vi får det vi ønsker oss, vil vi gå over til å ønske oss noe annet igjen.



Anonymous poster hash: 2bd93...252
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på at når du oppnår noe du har ønsket lenge. Er det slik da at du vil miste noe annet fordi livet ikke skal føles perfekt?

Anonymous poster hash: 22f7d...052

Det har det med å bli en nedtur etter at noe man har jobbet mye med går i boks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er aldri noen som er helt lykkelige eller har det helt perfekt. Alle sliter med noe, stort og smått, og man vet jo aldri hva andre sliter med. Kanskje de som vi ser på som de lykkeligste menneskene sliter mye mer enn deg?

Ting kommer og ting går, noen får ting lettere i livet enn andre, mye pga tankegang. Er du en positiv person kommer ting lettere enn om du er en negativ person.

Noen kan sveve på skyene fordi de har fått drømmejobben, kommet inn på drømmestudiet, fått sitt nyfødte barn eller vunnet jackpot i lotto, men det er jo bare kortvarig lykke, fordi om man hadde problemer før dette kom, har man jo fortsatt problemene selv om man har fått det man lengtet etter.

Lykke er ikke det man har og får, men det er noen man finner i seg selv...

Jeg tror de som har funnet lykke er fornøyd med livet som det er, og tar ting som det kommer. Alle har gode og dårlige dager, og alle har mennesker rundt seg som negative og positive. Ingen er perfekt.

Det er ikke hvordan du HAR det, men hvordan du TAR det. Så de menneskene som gjør det beste ut av enhver situasjon klarer seg bedre enn de som ikke klarer dette.

Alle har jo følelser, og alle blir jo såret mer eller mindre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uhm, nei. Med mindre du tror på julenissen og tilsvarende eventyr.

Anonymous poster hash: 41017...052

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ikke nødvendigvis men det er umulig å ha alt "perfekt" hele tiden fordi andre sine handlinger kan gå ut over deg.

Anonymous poster hash: eebf7...4f0

Andres handlinger kan alltids gå ut over deg, men det er alltid opp til deg måten du tar det på...

Anonymous poster hash: 02ce2...122

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Jeg tenker på at når du oppnår noe du har ønsket lenge. Er det slik da at du vil miste noe annet fordi livet ikke skal føles perfekt?

Anonymous poster hash: 22f7d...052

Nei.

Men premisset du skisser opp er feil.

Om man tror at man blir lykkelig av å oppnå ting, så tenker du feil. Men det er ganske normalt å tenke;" Bare jeg får meg ei dame, så blir alt så bra", eller "Bare jeg blir ferdig med utdannelsen", eller "Bare jeg blir rik"

Problemet er at livet ikke er sånn. Det er ikke sånn at lykke er noe som oppnåes. Lykke er noe du kan føle i korte episoder i nuet. Om du ikke kjenner etter og ER i nuet, så kan du heller aldri føle lykke. Men du vil feilaktig alltid JAGE det du tror VIL gi lykke i framtiden. Det vil dog kun bare gjøre deg ulykkelig :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Det er aldri noen som er helt lykkelige eller har det helt perfekt. Alle sliter med noe, stort og smått, og man vet jo aldri hva andre sliter med. Kanskje de som vi ser på som de lykkeligste menneskene sliter mye mer enn deg?

Ting kommer og ting går, noen får ting lettere i livet enn andre, mye pga tankegang. Er du en positiv person kommer ting lettere enn om du er en negativ person.

Noen kan sveve på skyene fordi de har fått drømmejobben, kommet inn på drømmestudiet, fått sitt nyfødte barn eller vunnet jackpot i lotto, men det er jo bare kortvarig lykke, fordi om man hadde problemer før dette kom, har man jo fortsatt problemene selv om man har fått det man lengtet etter.

Lykke er ikke det man har og får, men det er noen man finner i seg selv...

Jeg tror de som har funnet lykke er fornøyd med livet som det er, og tar ting som det kommer. Alle har gode og dårlige dager, og alle har mennesker rundt seg som negative og positive. Ingen er perfekt.

Det er ikke hvordan du HAR det, men hvordan du TAR det. Så de menneskene som gjør det beste ut av enhver situasjon klarer seg bedre enn de som ikke klarer dette.

Alle har jo følelser, og alle blir jo såret mer eller mindre...

Helt riktig. Det er en viktig lærdom du har fått med deg der - som garantert vil gi deg mange lykkelige stunder.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt riktig. Det er en viktig lærdom du har fått med deg der - som garantert vil gi deg mange lykkelige stunder.

Ja, jeg har veldig lite, men jeg er nok mye mer lykkelig enn folk flest, men jeg er likevel ulykkelig på mange måter. Jeg bare takler ting bedre enn før fordi jeg har forstått noe.

Det er, som sagt, ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.

Jeg kjenner flere som har mye mer enn meg, og de sliter veldig med seg selv fordi det materielle og det overfladiske gir lykke slik de tror ... kanskje de en dag vil forstå?

Endret av Bølle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest FuturePrimitive

Ja, jeg har veldig lite, men jeg er nok mye mer lykkelig enn folk flest, men jeg er likevel ulykkelig på mange måter. Jeg bare takler ting bedre enn før fordi jeg har forstått noe.

Det er, som sagt, ikke hvordan du har det, men hvordan du tar det.

Jeg kjenner flere som har mye mer enn meg, og de sliter veldig med seg selv fordi det materielle og det overfladiske gir lykke slik de tror ... kanskje de en dag vil forstå?

Ja, kanskje. Mange trenger en skikkelig knekk for å innse det (det var sånn jeg forstod det), og andre lærer seg det aldri - og lever hele livet ulykkelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...