Gå til innhold

Hjelp! Invitert til Eid!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har blitt invitert til feiring av remezane (regner med at dette er ramadan?), og har aldri deltatt på noe slikt før. Jeg er kristen, men er en god venn av en muslimsk familie. Jeg har lest på nettet at man skal ha med gaver til barna - det er nærmere 20 barn, og da lurer jeg på hva det er vanlig å handle. Så et sted at det er vanlig å gi penger til barna, men en skarve 100-lapp til hver blir da 2000,- Og gir man gave til vertskapet og? Jeg har spurt de jeg er invitert til, men de sier, høflige som de er, at jeg bare skal pynte meg og ikke ha med noe. Er det noen kleskoder man også må ta hensyn til? Vil ikke tråkke i salaten, og tips tas i mot med stor takk :) 



Anonymous poster hash: 98a98...637
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Beklager veldig for off topic, men jeg trodde du skulle til Eid, og da hadde jeg hatt mange gode tips å komme med. Muslimske høytider kan jeg desverre ingenting om.



Anonymous poster hash: 4fb7a...c9c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene kjøper gaver til barna.

Ta med blomster og pynt deg i en lang fin kjole :)

Anonymous poster hash: 6ff18...617

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pynt deg, ha med kake el snacks og godteri til barna en pose twist el to liksom :D Og kos deg der :D



Anonymous poster hash: aae4b...e09
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Beklager veldig for off topic, men jeg trodde du skulle til Eid, og da hadde jeg hatt mange gode tips å komme med. Muslimske høytider kan jeg desverre ingenting om.

Anonymous poster hash: 4fb7a...c9c

 

Hihi!!! Ja, det tenkte jeg ikke på før nå! Da vet jeg hva jeg skal gjøre hvis jeg noen gang tar turen til Eid:P

Anonymous poster hash: 98a98...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foreldrene kjøper gaver til barna.

Ta med blomster og pynt deg i en lang fin kjole :)

Anonymous poster hash: 6ff18...617

Ok :) Tusen takk! :)

Anonymous poster hash: 98a98...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Pynt deg, ha med kake el snacks og godteri til barna en pose twist el to liksom :D Og kos deg der :D

Anonymous poster hash: aae4b...e09

 

Det var lurt! Godteri og barn er alltid en slager;) Jeg gleder meg veldig! Tusen takk for svar:)

Anonymous poster hash: 98a98...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kle deg anstendig. Ikke utringning og bare skuldre, men lang kjole med lange armer er bra. Har vært på mange slike feiringer. De spiser ofte flere måltider, og syns det er uhøflig hvis du ikke spiser til hver rett, så ikke spis deg mett på første rett :) de gangene jeg har vært på det har det vært en forrett, to hovedretter, kaker, frukt og deretter kaffe/te. Blir alltid stappmett! Men de gangene jeg har vært på det er det hos den samme familien, så mylig det er forskjellig fra familie til familie :) lykke til!

Anonymous poster hash: c9aba...30c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...