Gå til innhold

Noen kristne her?


Æøå-føll med nå

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Lol @ ateistar som trur dei sjølv ikkje hjernevaskar sine born.

Ateister lærer barne sine dokumenterte fakta, mens du lærer barna dine at Gud hadde en sønn. Hvem hjernevaske sine barn?

Anonymous poster hash: 2ab1b...dad

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine barnebibler med gode illustrasjoner. Les disse for dem.

Da mine nieser og nevøer var små, meldte jeg dem inn i en kristen bokklubb for barn, slik at de fikk tilsendt en kristen bok hver måned. Jeg husker dessverre ikke navnet på bokklubben.

Be aftenbønn på sengen. Syng for maten. Ta dem med på søndagsskole.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lol @ ateistar som trur dei sjølv ikkje hjernevaskar sine born.

Jeg ble hjernevasket med religion i barndommen, og var en stund sterkt religiøs (muslim). I dag vet jeg at det fins ingen bevis for at hverken Islam, kristendommen eller andre religioner er sanne. Så da er det ikke noen grunn til at jeg skal tro på noen av de.

 

De fleste religiøse mennesker følger sine foreldres religion blindt, fordi de blir indoktrinert med sine foreldres religion i barndommen.

Anonymous poster hash: 23172...8e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes mange fine barnebibler med gode illustrasjoner. Les disse for dem.

Da mine nieser og nevøer var små, meldte jeg dem inn i en kristen bokklubb for barn, slik at de fikk tilsendt en kristen bok hver måned. Jeg husker dessverre ikke navnet på bokklubben.

Be aftenbønn på sengen. Syng for maten. Ta dem med på søndagsskole.

 

 

En skulle tro at dette var barnelærdom for de fleste av oss, så at et såkalt kristent menneske stiller spørsmål om dette, slik TS gjør, gjør tråden temmelig suspekt. Du skal ha for å svare saklig, da ;)

 

TS: Fint trollenick du har skaffet deg! "Føll med". Really? Følg med!

Anonymous poster hash: b52db...1f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er kristen selv, og ønsker å høre litt om kristlige barneoppdragelse hvis noen kristne her inne. Hva bøker leser dere for barna deres? Hva verdier fokuserer dere på? Her vil jeg egenntlig ikke sjule noen ting av det skriften forteller. Min mann ble lest ordrett fra bibelen på sengekanten da han var barn. Jeg vil gjøre mitt for at barna mine skal få høre.

Hva gjør dere? Hva forteller dere barna deres? Er det cder, fimer o.l som er anbefalt? :-)

Jeg er katolikk, vi ba til Gud til kvelds, dro til kirken ved høytider og jeg gikk i kristen barnehage der vi lærte om Bibelen. Jeg tror det er greit å la religion være noe barna velger selv når de blir eldre, og ikke pushe på for mye. Dere kan jo snakke fritt om tro og hva Bibelen representerer, jeg syntes alltid slike diskusjoner var både spennende, tankevekkende og hyggelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her var de kommet mange kommentarer!! :-)

TIMZA:

Vårt liv er ikke noe annet enn med Jesus! Å derfor blir barna vår også lert opp til å leve med Jesus. Fortelle bibelhistorier, be, gå på møter, synge, fortelle hva som er rett og galt iforhold til bibelen.

ANONYM BRUKER 28.J28.JUNI.128.JUNI.15 :

Jeg går ikke utenom Guds ord, så da vil jeg sefølgelig og fortelle hva Gud tilatte med Lot..osv. og at Jesus levde som oss - på jord bare UTEN SYND.

ANONYM BRUKER 27.JULI.15 :

Jeg vet og trur at bibelen er sann og så lenge den er sann er det ingenting som er bedre for mine barn. Gud presser seg ikke på folk men lar alle få velge mellom han og helvete. Jeg skal gjøre mitt for at mine barn velger evig liv, så får de ta standpunkt når de blir elde.

ANONYMBRUKER - ATEIST :

Jeg er enig med deg når de kommer til at alle er like mye vært uavhengig av sin tro. Dette kommer jeg til å fortelle barna mine også.

PIIIIP:

Godt at å se deg her! :-)

Jeg er vokst opp i en kristen heim og har gått på offentli gskole. Har ikke blitt mobbet for min tro og hvis noen kommenterte at jeg gikk mye på møter hadde jeg støttende foreldre. Det skal jeg også være til mine barn.

Luxlucet:

Takk for din kommentar! :-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...