Gå til innhold

Hadde du godtatt et "ultimatum" som dette?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Tenk deg følgende situasjon:

At daten din, som du har datet av og på ganske lenge og som aldri synes å klare å bestemme seg om han vil ha et forhold med deg eller ikke, skriver følgende melding:

Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner.

Hadde dere synes det var en grei avtale?

Jeg svarte at det var greit, men samtidig gjør denne meldingen meg nervøs.

Vi har riktignok holdt kontakten ganske jevnt, men det er lenge siden vi møttes sist nå. Jeg føler derfor at jeg må gjøre alt riktig på denne daten, og at det er nå eller aldri.Hvis jeg gjør det dårlig er det over og ut... :( og jeg vil hate meg selv etterpå.



Anonymous poster hash: 2279c...cb1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror det er bra for dere begge, jeg?

Å få klarhet en gang for alle er mye bedre enn å gå i uvisshet over lengre tid...

Bli med, og ta det derfra, tenker jeg :)

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg følgende situasjon:

At daten din, som du har datet av og på ganske lenge og som aldri synes å klare å bestemme seg om han vil ha et forhold med deg eller ikke, skriver følgende melding:

Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner.

Hadde dere synes det var en grei avtale?

Jeg svarte at det var greit, men samtidig gjør denne meldingen meg nervøs.

Vi har riktignok holdt kontakten ganske jevnt, men det er lenge siden vi møttes sist nå. Jeg føler derfor at jeg må gjøre alt riktig på denne daten, og at det er nå eller aldri.Hvis jeg gjør det dårlig er det over og ut... :( og jeg vil hate meg selv etterpå.

Anonymous poster hash: 2279c...cb1

Han virker jo å være veldig usikker, så jeg hadde tenkt at det er like greit for begge parter å få klarhet i dette. Blir det ikke dere så er jo begge fri til å se etter andre.

Anonymous poster hash: 7aa4e...a25

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg følgende situasjon:

At daten din, som du har datet av og på ganske lenge og som aldri synes å klare å bestemme seg om han vil ha et forhold med deg eller ikke, skriver følgende melding:

Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner.

Hadde dere synes det var en grei avtale?

Jeg svarte at det var greit, men samtidig gjør denne meldingen meg nervøs.

Vi har riktignok holdt kontakten ganske jevnt, men det er lenge siden vi møttes sist nå. Jeg føler derfor at jeg må gjøre alt riktig på denne daten, og at det er nå eller aldri.Hvis jeg gjør det dårlig er det over og ut... :( og jeg vil hate meg selv etterpå.

Anonymous poster hash: 2279c...cb1

Hva er det du har gjort før som gjør at han er usikker på dere da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg følgende situasjon:

At daten din, som du har datet av og på ganske lenge og som aldri synes å klare å bestemme seg om han vil ha et forhold med deg eller ikke, skriver følgende melding:

Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner.

Hadde dere synes det var en grei avtale?

Jeg svarte at det var greit, men samtidig gjør denne meldingen meg nervøs.

Vi har riktignok holdt kontakten ganske jevnt, men det er lenge siden vi møttes sist nå. Jeg føler derfor at jeg må gjøre alt riktig på denne daten, og at det er nå eller aldri.Hvis jeg gjør det dårlig er det over og ut... :( og jeg vil hate meg selv etterpå.

Anonymous poster hash: 2279c...cb1

Spørsmålet ditt, om jeg hadde godtatt dette: Ja, man har jo ikke annet valg enn å enten godta det eller å evt si fra om at man ikke er interessert i dette avgjørende møtet.

Anonymous poster hash: 7aa4e...a25

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg følgende situasjon: At daten din, som du har datet av og på ganske lenge og som aldri synes å klare å bestemme seg om han vil ha et forhold med deg eller ikke, skriver følgende melding: Jeg tror vi trenger å få klarhet i dette. Vi kan møtes til en øl i neste uke og se hvordan vi trives sammen. Går det bra tar vi det derifra ,går det dårlig forblir vi bare venner. Hadde dere synes det var en grei avtale? Jeg svarte at det var greit, men samtidig gjør denne meldingen meg nervøs.Vi har riktignok holdt kontakten ganske jevnt, men det er lenge siden vi møttes sist nå. Jeg føler derfor at jeg må gjøre alt riktig på denne daten, og at det er nå eller aldri.Hvis jeg gjør det dårlig er det over og ut... :( og jeg vil hate meg selv etterpå. Anonymous poster hash: 2279c...cb1

På meg virker det som det er han som er usikker på deg.

Siden han vil møte deg å få en klarhet.

Hadde han ikke vært intressert ville han vel bare latt ting skure og gå, eller latt det fade ut.

Jeg tror dere har godt av dette møtet begge to jeg :)

Anonymous poster hash: a5255...f53

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva er det du har gjort før som gjør at han er usikker på dere da?

ts:

Jeg vet ikke riktig. Tror det har mest med ham å gjøre.

Han liker ikke "press og stress" i forhold sier han. Jeg har inntrykk av at han er litt redd for å ha et seriøst forhold (39 år gammel,jeg er 34). Han har også hatt det svært vanskelig på det private plan,

og jeg har støttet ham igjennom noen tunge perioder den tiden vi har kjent hverandre. Noen ganger vil han bare være alene, og jeg har respektert dette. Han setter pris på at jeg har gitt ham tid,har han sagt..

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ønsker å finne ut av dere og hvordan å gå videre, syntes dette virker positivt jeg :) ultimatium da tenker jeg mer som da bestevenninna sa : enten slår du opp med xx eller så snakkes vi aldri igjen, JA ta et valg nåå



Anonymous poster hash: 5da70...9dc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Jeg vet ikke riktig. Tror det har mest med ham å gjøre.

Han liker ikke "press og stress" i forhold sier han. Jeg har inntrykk av at han er litt redd for å ha et seriøst forhold (39 år gammel,jeg er 34). Han har også hatt det svært vanskelig på det private plan,

og jeg har støttet ham igjennom noen tunge perioder den tiden vi har kjent hverandre. Noen ganger vil han bare være alene, og jeg har respektert dette. Han setter pris på at jeg har gitt ham tid,har han sagt..

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Hm.. hvor mye frem og tilbake har det vært? Hvor lenge har dere truffet hverandre? Og hvordan har du hatt det følelsesmessig gjennom denne perioden?

Bare lurer liksom siden det føles ut som at det er han som skal finne ut hva han føler? Eller har du gitt beskjed om at du er usikker?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

han ønsker å finne ut av dere og hvordan å gå videre, syntes dette virker positivt jeg :) ultimatium da tenker jeg mer som da bestevenninna sa : enten slår du opp med xx eller så snakkes vi aldri igjen, JA ta et valg nåå

Anonymous poster hash: 5da70...9dc

ts:

Ja du har vel rett i det. Kanskje jeg overreagerer litt. Jeg bare følte det som et ultimatum fordi jeg sikkert ikke får sjansen til å møte ham mer enn denne ene gangen dersom det skulle gå dårlig.

Nå tror jeg ikke det vil gå skikkelig dårlig da, for vi har det alltid fint når vi møtes (han sier det samme). men siden det er lenge siden sist er jeg redd det kan bli litt kleint og kanskje vanskelig å gli rett inn i den komfortable atmosfæren vi har hatt tidligere.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tassen10

ts:Ja du har vel rett i det. Kanskje jeg overreagerer litt. Jeg bare følte det som et ultimatum fordi jeg sikkert ikke får sjansen til å møte ham mer enn denne ene gangen dersom det skulle gå dårlig.Nå tror jeg ikke det vil gå skikkelig dårlig da, for vi har det alltid fint når vi møtes (han sier det samme). men siden det er lenge siden sist er jeg redd det kan bli litt kleint og kanskje vanskelig å gli rett inn i den komfortable atmosfæren vi har hatt tidligere. Anonymous poster hash: e06a6...78b

Slapp av. Det er bare de første 5 minuttene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På meg virker det som det er han som er usikker på deg.

Siden han vil møte deg å få en klarhet.

Hadde han ikke vært intressert ville han vel bare latt ting skure og gå, eller latt det fade ut.

Jeg tror dere har godt av dette møtet begge to jeg :)

Anonymous poster hash: a5255...f53

Tenkte det samme.

Den som har tatt initiativ vil jo gjerne møtes og har "ansvaret" på en måte.

Du har bare svart greit, og det er hans "problem".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt det der med at det liksom er han som har kontrollen og som bestemmer om dette blir et forhold eller ei. Så må du bare sitte og vente på beskjed. Det skumle med å være deg i en slik situasjon, er at du liksom ikke får noe valg selv. Du blir så opptatt av at han skal like deg, at du glemmer å tenke på om du liker ham. Er dette noe du vil? Han nærmer seg førti år. Jeg ville vært varsom med en såpass voksen mann med slike issues.

Anonymous poster hash: 44e4d...842

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hm.. hvor mye frem og tilbake har det vært? Hvor lenge har dere truffet hverandre? Og hvordan har du hatt det følelsesmessig gjennom denne perioden?

Bare lurer liksom siden det føles ut som at det er han som skal finne ut hva han føler? Eller har du gitt beskjed om at

du er usikker?

ts:

Vi ble kjent for ca. 2 år siden. Har datet 6-7 ganger.Det har vært mye frem og tilbake fra hans side, og han kommer ofte med forsag til å møtes og avlyser dagen før.Han har et par ganger sagt han elsker meg, vil ha et forhold med meg,osv. og deretter bare unngått å ta kontakt på en stund.akkurat som om han har fått kalde føtter.

En stund etterpå kommer han alltid tilbake, og unnskylder dette med at han sliter personlig. Jeg vet at dette stemmer, og at det har pågått i nesten hele tiden vi har kjent hverandre.

Som du forstår: mye frem og tilbake :/ Jeg har hatt det veldig vanskelig i denne perioden. Føler på en måte at jeg må danse etter hans pipe hele tiden. Kanskje derfor denne siste meldingen også føles som et ultimatum for meg .At jeg ikke har noe medbestemmelses-rett liksom :/

Jeg har prøvd (siden han har virket så usikker) å fremstå som veldig sikker i håp om at dette kan gjøre han tryggere på meg. Sagt at det er han jeg vil ha og ingen andre.Dette har til en viss grad virket, for han har åpnet seg mer for meg, selv om det går tregt. Når jeg sier at jeg vil ha han,så er det sant men usikkerheten hans gjør jo noe med meg.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Liker ikke helt det der med at det liksom er han som har kontrollen og som bestemmer om dette blir et forhold eller ei. Så må du bare sitte og vente på beskjed. Det skumle med å være deg i en slik situasjon, er at du liksom ikke får noe valg selv. Du blir så opptatt av at han skal like deg, at du glemmer å tenke på om du liker ham. Er dette noe du vil? Han nærmer seg førti år. Jeg ville vært varsom med en såpass voksen mann med slike issues.

Anonymous poster hash: 44e4d...842

ts:

Godt spørsmål :( Du beskriver veldig godt mye av det jeg tenker akkurat nå.Jeg vet ikke helt hva jeg vil, og om jeg kan stole på ham.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kjipt a føle at han har "overtaket" men dersom en person vil ha et forhold, og den andre er usikker sa er det jo den som er usikker det hviler på. Den som bryr seg minst har essensielt overtaket, og om man så velger å spille mindre interessert, så endrer ikke det situasjonen.

Husk at så lenge du strekker deg for å få en så attraktiv mann som mulig, så vil han ha overtaket. Dersom du vil ha muligheten til å trille en mann rundt lillefingere, så må du date nedover, og det er ikke alltid heller så interessant. Det å bli dumpet er en del av datinggamet, og et symptom på at man vil ha den beste partneren man kan få. Ergo ingenting å miste selvtilliten av.

Du sier ikke noe om hvor lenge dere har datet, hvor involvert dere er i hverandres liv eller om dere har hatt sex. Men dersom dere er ganske involvert vet han jo nå om han vil ha deg eller ikke. Jeg går utfira at dette treffet er for å få det på bordet. Du blir jo ikke vurdert etter en enkelt date når dere har datet en stund.

Synes det er bra at han tar ansvar her, dersom du vil ha et forhold skulle du jo våget å ta initiativ til denne samtalen selv. Han vet kanskje at du vil ha noe mer, og det ansvarlige er da å ta den viktige samtalen, ikke bare la det drive og gå.



Anonymous poster hash: 81500...c97
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er kjipt a føle at han har "overtaket" men dersom en person vil ha et forhold, og den andre er usikker sa er det jo den som er usikker det hviler på. Den som bryr seg minst har essensielt overtaket, og om man så velger å spille mindre interessert, så endrer ikke det situasjonen.

Husk at så lenge du strekker deg for å få en så attraktiv mann som mulig, så vil han ha overtaket. Dersom du vil ha muligheten til å trille en mann rundt lillefingere, så må du date nedover, og det er ikke alltid heller så interessant. Det å bli dumpet er en del av datinggamet, og et symptom på at man vil ha den beste partneren man kan få. Ergo ingenting å miste selvtilliten av.

Du sier ikke noe om hvor lenge dere har datet, hvor involvert dere er i hverandres liv eller om dere har hatt sex. Men dersom dere er ganske involvert vet han jo nå om han vil ha deg eller ikke. Jeg går utfira at dette treffet er for å få det på bordet. Du blir jo ikke vurdert etter en enkelt date når dere har datet en stund.

Synes det er bra at han tar ansvar her, dersom du vil ha et forhold skulle du jo våget å ta initiativ til denne samtalen selv. Han vet kanskje at du vil ha noe mer, og det ansvarlige er da å ta den viktige samtalen, ikke bare la det drive og gå.

Anonymous poster hash: 81500...c97

ts:

Nei,du har vel rett i at dette er en del av gamet. det føles bra litt sårt siden jeg er forelsket og føler mye står på spill. Vi vet en god del om hverandres liv, både de bra og de mindre bra tingene. Vi har hatt sex vet ett tilfelle. Har også vært hjemme hos ham flere ganger uten at det har blitt sex.han er ikke typen som kun er ute etter det tror jeg for vi har også møtt hverandre ute på pub, cafe etc. der han klemmer og holder rundt meg i offentligheten.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Nei,du har vel rett i at dette er en del av gamet. det føles bra litt sårt siden jeg er forelsket og føler mye står på spill. Vi vet en god del om hverandres liv, både de bra og de mindre bra tingene. Vi har hatt sex vet ett tilfelle. Har også vært hjemme hos ham flere ganger uten at det har blitt sex.han er ikke typen som kun er ute etter det tror jeg for vi har også møtt hverandre ute på pub, cafe etc. der han klemmer og holder rundt meg i offentligheten.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

bare * skulle det stå:)

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns at dette "forholdet" eller hva jeg skal kalle det, er litt dødt allerede. Det høres i hvert fall sånn ut for meg. Hvis det hadde vært full klaff og følelser og kjemi fra starten, hadde dere vel tilbragt mer tid sammen til nå og ikke vært så i tvil?

Jeg vet i hvert fall at det er noe jeg streber etter - den sterke kjemien med en gang, og den følelsen av at det er riktig. Men det er nok fordi mine erfaringer tilsier at dersom det er usikkerhet der fra starten av, vil det aldri fungere ordentlig i fremtiden heller.



Anonymous poster hash: 3de69...648
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ts:

Vi ble kjent for ca. 2 år siden. Har datet 6-7 ganger.Det har vært mye frem og tilbake fra hans side, og han kommer ofte med forsag til å møtes og avlyser dagen før.Han har et par ganger sagt han elsker meg, vil ha et forhold med meg,osv. og deretter bare unngått å ta kontakt på en stund.akkurat som om han har fått kalde føtter.

En stund etterpå kommer han alltid tilbake, og unnskylder dette med at han sliter personlig. Jeg vet at dette stemmer, og at det har pågått i nesten hele tiden vi har kjent hverandre.

Som du forstår: mye frem og tilbake :/ Jeg har hatt det veldig vanskelig i denne perioden. Føler på en måte at jeg må danse etter hans pipe hele tiden. Kanskje derfor denne siste meldingen også føles som et ultimatum for meg .At jeg ikke har noe medbestemmelses-rett liksom :/

Jeg har prøvd (siden han har virket så usikker) å fremstå som veldig sikker i håp om at dette kan gjøre han tryggere på meg. Sagt at det er han jeg vil ha og ingen andre.Dette har til en viss grad virket, for han har åpnet seg mer for meg, selv om det går tregt. Når jeg sier at jeg vil ha han,så er det sant men usikkerheten hans gjør jo noe med meg.

Anonymous poster hash: e06a6...78b

Dette er noe vi ofte gjør feil. Vi prøver å si det som vi tror den andre vil høre, for at den andre skal føle seg tryggere eller på en annen måte gi oss det vi ønsker fra dem. Kontra at du egentlig bare er ærlig og sier at usikkerheten hans gjør deg usikker også.

Jeg tenker litt sånn..... hva er det DU tjener på å være i et forhold med han? Hva er det DU har fått ut av disse to årene med han? Hva er det HAN har å gi deg som gjør at du er villig til å hoppe når han sier hopp og være rolig når han ønsker det?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...