Gå til innhold

Norske kommuner er lei Asylbarn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest iMariuz

Norges kommuner ønsker ikke å ta i mot flere asylsøkere.

http://www.ba.no/nyheter/irix/article7223223.ece

Men jeg synes det blir feil å skylde på Frp, de fleste kom jo hit under de rød-grønne.Anonymous poster hash: 1bdf4...7a8

Problemet er helt klart en arv etter de rødgrønnes frislipp i asylpolitikken, likevel var det merkelig av regjeringen å kutte i støtten når de ønsker at kommunene skal ta imot flere asylsøkere og flyktninger frivillig og det ikke er snakk om de store summene uansett

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mye dårlig arv fra Stoltneberg & Co. Selvfølgelig vil ikke kommunene ta imot flere. Mangel på ressurser og kapasitet er en side av saken, en annen side er at det finnes en grense på hvor mange som kan integreres godt før en ny gruppe som trenger integrering ankommer.

Istedet for å skylde på kommunene, burde Norge rett og slett redusere kraftig (les nesten stoppe) asyl-innvandringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge burde ha 2 års pause fra å innvilge / gi opphold til asylsøkere.



Anonymous poster hash: 1bdf4...7a8
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Norge burde ha 2 års pause fra å innvilge / gi opphold til asylsøkere.

Anonymous poster hash: 1bdf4...7a8

Du glemte en 0.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror kommunene føler at utgiftene de får med å etablere disse er langt høyere en det de får av tilskudd av staten. Det er kanskje også en pekepinn på at vi har litt høy innvandring til Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fikk ikke Norge kritikk fra resten av verden for å kun ta inn 1000 Syria flyktininger her om dagen? Jeg synes krig er grusomt og skulle ønske vi kunne hjelpe alle som trengte det, men realistisk sett så kan vi jo ikke det. Jeg syns det er bedre om vi tar inn få flyktinger og sørger for at de får skikkelig god oppfølging og en mulighet til å få seg et godt liv og ikke minst hjelp til å bearbeide problemene sine. Veldig mange som kommer hit sliter med posttraumatisk stressyndrom, også barn.

Det har sikkert ikke vært hensikten til AP, men jeg føler de har tatt inn så uendelig mange flere flyktinger enn hva Norge egentlig kan hjelpe, også har de samlet dem sammen uten å sørge for skikkelig integrering og hjelp, også danner det seg ghettoer. Og da oppstår stygge situasjoner som kunne vært unngått om ALLE som kommer til Norge hadde fått den hjelpen de trenger.

Høres kanskje kynisk ut med inntaksstopp, men det er vel bedre at alle får den hjelpen de fortjener?



Anonymous poster hash: 49ca7...ad9
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk ikke Norge kritikk fra resten av verden for å kun ta inn 1000 Syria flyktininger her om dagen? Jeg synes krig er grusomt og skulle ønske vi kunne hjelpe alle som trengte det, men realistisk sett så kan vi jo ikke det. Jeg syns det er bedre om vi tar inn få flyktinger og sørger for at de får skikkelig god oppfølging og en mulighet til å få seg et godt liv og ikke minst hjelp til å bearbeide problemene sine. Veldig mange som kommer hit sliter med posttraumatisk stressyndrom, også barn.

Det har sikkert ikke vært hensikten til AP, men jeg føler de har tatt inn så uendelig mange flere flyktinger enn hva Norge egentlig kan hjelpe, også har de samlet dem sammen uten å sørge for skikkelig integrering og hjelp, også danner det seg ghettoer. Og da oppstår stygge situasjoner som kunne vært unngått om ALLE som kommer til Norge hadde fått den hjelpen de trenger.

Høres kanskje kynisk ut med inntaksstopp, men det er vel bedre at alle får den hjelpen de fortjener?

Anonymous poster hash: 49ca7...ad9

Selvfølgelig er det bedre å ta imot få, men hjelpe dem ordentlig, enn å ta imot hele verden og hjelpe ingen. På tide at Norge våkner opp og innser at den uansvarlige politikken av de rødgrønne gir helt forferdelige konsekvenser i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke plass og ressurser nok. Norge kan dessverre ikke hjelpe hele verden, og i hvert fall ikke redde alle på samme tid. De rød-grønne slapp inn for mange asylsøkere.



Anonymous poster hash: 8b01d...ce6
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er mest tro på å hjelpe de der nede.



Anonymous poster hash: 1a16d...7a5
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hjelp de heller i hjemlandene, evt med asyl til nærliggende land.

Hvordan rettferdiggjør du at fattige land skal ta imot asylsøkere fremfor rike?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KrissyHart

trenger jeg rettferdiggjøre det? kultur og språk, man kan hjelpe MANGE flere Der enn HER da det er billigere med mat og hjem der enn i norge.

hvorfor må alle hit? når det finnes rolige land i nærheten? kanskje på tide å finne noen løsninger som hjelper bedre enn de vi ser her til lands, som tydeligvis IKKE fungerer

Endret av KrissyHart
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel ikke helt barn. De fleste mellom 15 og 18, da regnes de som voksen i mange land.



Anonymous poster hash: 06889...095
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...