Gå til innhold

Russejenter betalt 150000 kr for tre russesanger


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

http://www.nrk.no/kultur/bruker-150.000-pa-russelater-1.11677576

Hva synes dere?

25 jenter som har en russebuss sammen, som de har lagt ut til sammen 1 mill kr for, fikk laget 3 låter fra diverse musikere til russetiden deres.

De betalte 150000 kr for de 3 låtene, som skal spilles fra det enorme musikkanlegget de har i bussen sin.

Synes dere dette er vel anvendte penger?



Anonymous poster hash: 16893...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aner ikke. Har ikke hørt låtene så jeg kan ikke uttale meg.



Anonymous poster hash: f104c...58c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er direkte galskap akkurat som det er direkte galskap at Dagbladets forside i går kveld var om et avlyst russetreff for Bærumsrussen.

Må si jeg frykter Norges økonomiske fremtid når ungdommen åpenbart mangler sans for penger og verdier.

Anonymous poster hash: d7528...d3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pappa betaler.. Klart "normale" ungdommer på 18 år har ikke råd til å punge ut 40-50000 kr på 2 ukers russefeiring.



Anonymous poster hash: 0eee4...72e
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest constance90

De fleste jobber jo 2-3 år med dugnader osv for å få råd til buss og utstyr. Vi har vel alle sløst penger fra tid til annen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For å svi av 40-50000 på to ukers russefeiring? neppe.. Flesteparten av disse har mamma og pappa som sponser.



Anonymous poster hash: 16893...df6
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke satt meg inn i akkurat den saken, men min nevø startet Vgs i år. Han og noen kompisser har satt i gang sparingen og planleggingen. De bruker mye tid på å skaffe penger, og det er vel det mest fornuftige jeg har sett gutten gjøre noen gang. Og dette skal han holde på med i et par år til bussen er ferdig.

Jeg tror han lærer mye om at man faktisk må jobbe for å få til ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Imaginary

De fleste jobber jo 2-3 år med dugnader osv for å få råd til buss og utstyr. Vi har vel alle sløst penger fra tid til annen.

Hadde man tjent nok på dugnader til å kunne sløse 150 000 på noen sanger hadde jeg vært rik i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Latterlig. Jeg brukte ca. 4000 på hele russefeiringen. Russeklær + mat + drikke + transport + billett på 1200kr landstreffet i Stavanger. Var jeg fornøyd? Veldig

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest constance90

Hadde man tjent nok på dugnader til å kunne sløse 150 000 på noen sanger hadde jeg vært rik i dag.

Javel, synd for deg. Men 6000kr pr person i løpet av 2,5 år er ikke umulig å få til. De jobber nok normalt utennom og setter av sparepengene til det. Tror nok ikke de angrer etterpå

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Hver sin smak. To ukers harryfylla i en buss. Deilig..

Tror jeg hadde det morsommere og lærte mer. Jeg jobbet også og sparte. 35000,- husker jeg det var på 90-tallet. Russefeiringen brukte jeg maks 1500,- på. Istedet prioriterte jeg å dra på backpacking i østen i 3 mnd for pengene. Før jeg måtte inn i militæret.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Istedet prioriterte jeg å dra på backpacking i østen i 3 mnd for pengene.

Off topic men: Hvor reiste du? Hilsen "en som har lyst til å gjøre det samme"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Senses 2014 fra Lørenskog og ikke Bærum, men i Bærum begynner folk stort sett forberedelsene første året på VGS, noen begynner også før dette. Deretter er det 3 år med dugnader, sparing, jakt etter sponsorer som gir mye penger. En buss med 25 pers som har budsjett på 1 - 2 mill krever "bare" 40 - 80 000 pr pers, som absolutt er overkommelig selv for VGS elever. Jeg opplever at det er en ytterst sjelden ting at bærumsungdommen får hjelp av foreldre direkte til russetiden, selv om noen kanskje har det lettere enn andre når det gjelder å få penger til andre ting slik at sparing til russetid blir lettere.

I tillegg må man huske at det kan være mye økonomisk læring i dette også. De forholder seg til budsjett og kjenner på egen sparekonto/lommebok når budsjettet sprenges. Det skal heller ikke glemmes at en god buss (spesielt de som har vunnet kåringer) selges for ganske høye summer, og at de der kan få tilbakebetalt en del av investeringene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Off topic men: Hvor reiste du? Hilsen "en som har lyst til å gjøre det samme"

Nepal-Bangladesh -->Thailand-Laos-Kambodsja-Vietnam.

Endret av skravle
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Stjerner og planeter

Nå er Senses 2014 fra Lørenskog og ikke Bærum, men i Bærum begynner folk stort sett forberedelsene første året på VGS, noen begynner også før dette. Deretter er det 3 år med dugnader, sparing, jakt etter sponsorer som gir mye penger. En buss med 25 pers som har budsjett på 1 - 2 mill krever "bare" 40 - 80 000 pr pers, som absolutt er overkommelig selv for VGS elever. Jeg opplever at det er en ytterst sjelden ting at bærumsungdommen får hjelp av foreldre direkte til russetiden, selv om noen kanskje har det lettere enn andre når det gjelder å få penger til andre ting slik at sparing til russetid blir lettere.

I tillegg må man huske at det kan være mye økonomisk læring i dette også. De forholder seg til budsjett og kjenner på egen sparekonto/lommebok når budsjettet sprenges. Det skal heller ikke glemmes at en god buss (spesielt de som har vunnet kåringer) selges for ganske høye summer, og at de der kan få tilbakebetalt en del av investeringene.

40-80000 er overkommeleg?

Kva verd lev du i??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest skravle

Off topic men: Hvor reiste du? Hilsen "en som har lyst til å gjøre det samme"

Du bør definitivt gjøre det. :kul:

Nå vet jeg ikke om du skal være russ, men jeg tror noen venner av meg var misunnelige og angret på valget over å ha svidd av så mye penger på en kort russetid når jeg lå i en hammock mellom to palmetrær på beachen etter videregående, mens de gikk hjemme å sparket stein.

Å dra ut å reise i den store verden etter videregående synes jeg er en fin måte å feire avsluttet skolegang på. Som førstereis lærte jeg jo også mye på en slik reise.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

40-80000 er overkommeleg?

Kva verd lev du i??

For å spare den summen må de spare mellom 13 og 26 tusen i året. Det er selvfølgelig mye penger, men i mine øyne absolutt overkommelig. Dugnad gir vel rundt 1000 kr/gangen, og ellers ville det holdt med en sommerjobb med mye jobbing så hadde de tjent inn summen bare på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...