Gå til innhold

En irakisk student som stakk en mann i brystet ved Gløshaugen


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Veldig trist for ekteparet å oppleve noe sånt. Tenk på å bli angrepet helt uprovosert av en idiot som burde vært sperret inne. Heldigvis går det bra med dem, men gud vet hvor mange tikkende bomber som går fritt blant oss. :(

Det er litt rart at det ikke ble fanget opp at han hadde problemer (hvis det er sant), dette kunne jo vært unngått hadde han fått hjelpen han trengte.

Jeg vil ikke gå rundt og svartmale andre for at de "mulig" er "tikkende bomber". Mange norske soldater er skadet for livet, men jeg nekter å se på de som tikkende bomber for det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er skummelt når slike ting skjer, men heldigvis bor vi i et trygt land hvor slike situasjoner er sjeldne i forhold til mange andre steder. Har selv bodd steder det ikke var trygt å gå alene og vært tilstede da en skulle sprenge en bombe ved et kjøpesenter.



Anonymous poster hash: de600...ce7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Like greit at han er død, så risikerer vi ikke at han skader flere. Heller ham enn meg.



Anonymous poster hash: 099ff...156
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at det ikke ble fanget opp at han hadde problemer (hvis det er sant), dette kunne jo vært unngått hadde han fått hjelpen han trengte.

Jeg vil ikke gå rundt og svartmale andre for at de "mulig" er "tikkende bomber". Mange norske soldater er skadet for livet, men jeg nekter å se på de som tikkende bomber for det.

"Tikkende bomber" kalles folk som har alvorlige psykiske problemer uten å få behandling og er potensielt veldig farlige både for seg selv og for andre. Det er veldig viktig at de får nødvendig behandling i tide før ting går skikkelig galt.

Nå vet jeg ikke om han har snakket med noen om problemene sine. Mulig han ikke har gjort det og tilstanden bare forverret seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er iraner, men jeg har bodd her fra jeg var 2 år. Jeg blir så forbanna på Norge som lar folk fra Iran studere her, mange av de kan være spioner og vi som er imot regimet i Iran føler oss utrygge. Sjekket akkurat FB hans! Hvorfor samarbeider Norge med ett land som Iran!



Anonymous poster hash: d4857...798
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt rart at det ikke ble fanget opp at han hadde problemer (hvis det er sant), dette kunne jo vært unngått hadde han fått hjelpen han trengte.

Jeg vil ikke gå rundt og svartmale andre for at de "mulig" er "tikkende bomber". Mange norske soldater er skadet for livet, men jeg nekter å se på de som tikkende bomber for det.

Hvordan oppdager man at et menneske er psykisj forstyrret - hvilke signaler skal en se etter? Jeg tror ikke det er så enkelt å oppdage dette. Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke disse menneskene oppsøker hjelp.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekket facebooksiden hans og statusene hans er forstyrrende. Hvorfor er det ingen som fanger opp dette? Har han ikke kolleger (som også jobbet på NTNU) og andre mennesker på vennelisten som reagerte på dette? Folk må bli flinkere til å si ifra og oppfordre folk til å oppsøke hjelp.



Anonymous poster hash: b01b9...e12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekket facebooksiden hans og statusene hans er forstyrrende. Hvorfor var det ingen som fanget opp dette? Har han ikke kolleger (som også jobber på NTNU) og andre mennesker på vennelisten som reagerte på dette? Folk må bli flinkere til å si ifra og oppfordre folk til å oppsøke hjelp.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Rettet slurvefeilene mine.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppdager man at et menneske er psykisj forstyrret - hvilke signaler skal en se etter? Jeg tror ikke det er så enkelt å oppdage dette. Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke disse menneskene oppsøker hjelp.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

De rare facebook-oppdateringene hans peker mot det. Enten innså han ikke alvoret eller innså han alvoret, men ikke ville "skade" studiene sine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig trist for ekteparet å oppleve noe sånt. Tenk på å bli angrepet helt uprovosert av en idiot som burde vært sperret inne. Heldigvis går det bra med dem, men gud vet hvor mange tikkende bomber som går fritt blant oss. :(

Ja, de er til og med på KG… :filer:

Anonymous poster hash: da653...263

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rare facebook-oppdateringene hans peker mot det. Enten innså han ikke alvoret eller innså han alvoret, men ikke ville "skade" studiene sine.

Men å oppsøke hjelp hadde jo ikke skadet studiene hans, det ville bare hjulpet ham på flere plan. Forstår ikke at hans facebookvenner ikke reagerte på statusene, men det er til syvende og sist en selv som må sørge for å få hjelp. Jeg forstår ikke hvorfor en ikke oppsøke hjelp når en har det slik - en kan jo skade andre mennesker.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de er til og med på KG… :filer:

Anonymous poster hash: da653...263

Vet du hva, en slik kommentar kan du spare deg for.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan oppdager man at et menneske er psykisj forstyrret - hvilke signaler skal en se etter? Jeg tror ikke det er så enkelt å oppdage dette. Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke disse menneskene oppsøker hjelp.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Det må vel ha vært noen som har lagt merke til noe merkelig ved personen? Det er uansett trist det ble slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men å oppsøke hjelp hadde jo ikke skadet studiene hans, det ville bare hjulpet ham på flere plan. Forstår ikke at hans facebookvenner ikke reagerte på statusene, men det er til syvende og sist en selv som må sørge for å få hjelp. Jeg forstår ikke hvorfor en ikke oppsøke hjelp når en har det slik - en kan jo skade andre mennesker.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Ikke sikkert han oppfattet det slik. Jeg hadde en venninne for mange år siden som plutselig begynte å si sånne helt rare og fjerne ting og endret seg ganske betydelig. Jeg spurte henne flere ganger hva det var som skjedde, om alt var i orden, osv, men hun nektet å svare. Jeg spurte foreldrene hennes, men de visste ingenting. Noen måneder senere ble hun innlagt for behandling, fordi familien hennes hadde reagert på endringene. Heldigvis går det bedre med henne nå, men jeg kan tenke meg at han her kanskje kunne få hjelp hadde noen av hans nærmeste reagert i tide ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må vel ha vært noen som har lagt merke til noe merkelig ved personen? Det er uansett trist det ble slik.

Men da er spørsmålet, hvorfor ikke hjelpe ham da? Trenger ikke å gjøre så mye mer enn å oppfordre ham til å søke hjelp eller bare snakke med ham.
Kan også være slik at han jobbet mye alene med studiene (slik mange på universiteter gjør, spesielt doktorgradsstipendiater) og ikke hadde så mye kontakt med kolleger utenfor jobben\studiene.
Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke de søker om hjelp - på eget initiativ, før en ender opp med å skade medmennesker.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da er spørsmålet, hvorfor ikke hjelpe ham da? Trenger ikke å gjøre så mye mer enn å oppfordre ham til å søke hjelp eller bare snakke med ham.
Kan også være slik at han jobbet mye alene med studiene (slik mange på universiteter gjør, spesielt doktorgradsstipendiater) og ikke hadde så mye kontakt med kolleger utenfor jobben\studiene.
Det jeg ikke forstår, er hvorfor ikke de søker om hjelp - på eget initiativ, før en ender opp med å skade medmennesker.

Anonymous poster hash: b01b9...e12

Det er ikke sikkert at personen selv forstår at h#n er syk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...