Gå til innhold

Dansk moske sender barn og unge ut for å begå innbrud.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja, AB, jeg skjønner at du er kristen og deler verden inn i slemme og snille folk. De gode og de onde :) Her er det ikke interessant hva den enkelte kristne tror på. Det jeg forteller om er makthavernes intelligens og kynisme opp gjennom historien. Hvordan man bevisst bruker religion til å legitimere det å tilegne seg enda mer makt og penger, og hvor funksjonelt og effektivt det er i så måte. Statsmannskunst.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

. Nei, roter ikke. De brukte påskuddet om frelse som en legitimering, for legge afrikanerne under seg. Etter det måtte de betrakte dem som mindreverdige, mer primitive mennesker for å legitimere slaveri. Man må hele tiden rettferdiggjøre for befolkningen hva man skal gjøre, ikke sant? Jeg vet dette er vanskelig å svelge.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Man frelser ikke noen ved å legge de under seg.

Argumentet ditt høres ut som noe man finner på konspirasjons-sites, men jeg kan ta feil

Har du noen lenker eller andre former for dokumentasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jeg som trodde jeg hadde utmerket meg som en sterk kritiker av all organisert religion og av ideen om å la organisert religion få innflytelse i samfunnet og skolene.

Ja, du kritiserer religion, men apologerer i utstrakt grad når det kommer til de handlinger som utspringer av særlig islam.

De kristne nyter ikke helt samme beskytelse fra din side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, si det. Det var forresten en portugisisk prest som kom på ideen om å bruke afrikanske slaver i de amerikanske koloniene. Han var bekymret over farten de slavebundne indianerne kreperte med.

Salte, atter et lite sleivspark til den fæle fæle kristendommen.

Hvem skulle trodd det? :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke konspirasjonsfjas. Har det fra en kombinasjon av religionsvitenskap, statsvitenskap, historie, evolusjon, psykologi, filosofi. La meg gi en leselisten igjen her på KG: The Lucifer Principle av Bloom. Prinsen av Machiavelli, Superklassen av David Rotkopf pluss How The World Works av Noam Chomsky. Pluss litt innsikt i ovennevnte fag. Den eliten jeg referer til konspirerer ikke. Det er de for uenige seg i mellom til. Men de bygger jo nettverk.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sir Winston. Min feil. Var ikke meningen å være apologetisk ovenfor islam. Poenget mitt var bare at begge religionene var like farlige. Ikke misforstå. Jeg liker Kristendommen.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sir Winston. Min feil. Var ikke meningen å være apologetisk ovenfor islam. Poenget mitt var bare at begge religionene var like farlige. Ikke misforstå. Jeg liker Kristendommen.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Leste du mitt svar til sjefs-apologeten, og trodde det var til deg?

Jeg tror ikke jeg har beskyldt deg for å forsvare islam?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du mitt svar til sjefs-apologeten, og trodde det var til deg?

Jeg tror ikke jeg har beskyldt deg for å forsvare islam?

. Okey, da misforstod jeg :)

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager. Hvor mange ganger har du hørt om kristne skoler som sender barn å begå lovbrudd eller oppfordrer til hellig krig mot ikke-kristne? Hvorfor er det alltid moskeer, imamer og muslimer som er innblandet i slike ting? Fordi det ikke har noe med islam å gjøre eller? Fy flate så kvalm blir jeg av snillisme og naivitet ...

Anonymous poster hash: 56c23...557

Eller fordi det er det eneste vestlig media ønsker å fortelle ditt blåøyde tryne om? Ærlig talt, det aller meste av verdens terror, vold og drap skjer i ikke-muslimske hender, men media er ikke akuratt kjent for å spre sannheten heller.

Anonymous poster hash: 889ff...9d5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Ja, men i kristendommen skal man frelse hele verden. Noe som har gjort den til en imperialistisk religion opp gjennom historien. Kristendommen er slik sett ikke bedre enn Islam.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Kristendommen har lagt bak seg "helligkrig", og å stjele er ikke noe kristen dommen oppfordrer til. Heller ikke til å kle kvinnene i burka og nekte de å gå ut døra.

Anonymous poster hash: 407ea...e8a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eneste retningen av islam som jeg kommer på som ikke holder på med selvmordsaksjoner og annen dritt er Alawitter som igrunn ligner mer på katolikker. (ja vet at presidenten i Syria er alawitt men syntes han har GOD grunn til å drive med deg han gjøre! For hindre at landet ikke blir tatt over av en gjeng med apeskaller)

Anonymous poster hash: e7b6c...129

Finnes over 1 000 000 000 muslimer, og ´alt du kommer på´ handler om terroraksjonene til noen ti tusen mennesker? Det sier vel mer om deg (og hvor godt media har lykkes i å indoktrinere folket, likner nesten på hjernevaskingen lederne for terrorgruppene driver med) enn den milliarden med mennesker du klandrer for terror og dritt.

Anonymous poster hash: 889ff...9d5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristendommen har lagt bak seg "helligkrig", og å stjele er ikke noe kristen dommen oppfordrer til. Heller ikke til å kle kvinnene i burka og nekte de å gå ut døra. Anonymous poster hash: 407ea...e8a

. Nei, kreasjonistene er mange, opptil 60 prosent av kristne i USA. De folkene får du med på hellig krig.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes over 1 000 000 000 muslimer, og ´alt du kommer på´ handler om terroraksjonene til noen ti tusen mennesker? Det sier vel mer om deg (og hvor godt media har lykkes i å indoktrinere folket, likner nesten på hjernevaskingen lederne for terrorgruppene driver med) enn den milliarden med mennesker du klandrer for terror og dritt. Anonymous poster hash: 889ff...9d5

. Enig. Det er en oss mot dem retorikk i media som er skremmende.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

. Nei, kreasjonistene er mange, opptil 60 prosent av kristne i USA. De folkene får du med på hellig krig.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Mange av de folka tror at Armageddon vil komme etter at staten Israel er opprettet og Israels folk er samlet der. For mange kristne neocons er det en av de viktigste grunnene til at de støtter Israel. Og der er ikke redd for en krig i Midt-Østen. De tror at det er sånn den andre tilbakekomsten av Messias vil begynne. Og dette ser de frem til. George Walker Bush, som satt med fingeren på knappen i 8 samfulle år, trodde på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, du kritiserer religion, men apologerer i utstrakt grad når det kommer til de handlinger som utspringer av særlig islam.

De kristne nyter ikke helt samme beskytelse fra din side.

Nevn et eksempel, da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Neida, er enig...og for mye folk på jorda er ikke bra. Jeg tenkte mer i et konkurranseperspektiv mellom grupper. Kulturer som legger vekt på det kollektive samarbeidet framfor det individuelle kommer til å utkonkurrere oss. At noen luringer i en moské oppfordrer til å stjele, er bare en liten bit av helheten.

Sovjet? Nord-Korea? Nazi-Tyskland? Kina under Mao? Cuba? Venezuela?

Lol.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Mange av de folka tror at Armageddon vil komme etter at staten Israel er opprettet og Israels folk er samlet der. For mange kristne neocons er det en av de viktigste grunnene til at de støtter Israel. Og der er ikke redd for en krig i Midt-Østen. De tror at det er sånn den andre tilbakekomsten av Messias vil begynne. Og dette ser de frem til. George Walker Bush, som satt med fingeren på knappen i 8 samfulle år, trodde på dette.

Kilder på at dette faktisk er utbredt? De aller aller fleste konservative amerikanere som støtter Israel støtter dem nok siden det er en vestlig "utpost" med lignende kultur og økonomi. Hadde Israel vært et land med fascistiske tendenser ovenfor egne innbyggere og truet vesten i hytt og gevær hadde de neppe fått mye støtte.

Endret av meh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller fordi det er det eneste vestlig media ønsker å fortelle ditt blåøyde tryne om? Ærlig talt, det aller meste av verdens terror, vold og drap skjer i ikke-muslimske hender, men media er ikke akuratt kjent for å spre sannheten heller.

Anonymous poster hash: 889ff...9d5

Men, da er det bra vi har deg her på KG, som kan opplyse oss sheeple.

Gi gjerne et par eksempler på den ikke-islamske terroren, som media fortier?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

. Nei, kreasjonistene er mange, opptil 60 prosent av kristne i USA. De folkene får du med på hellig krig.

Anonymous poster hash: e29fb...1cb

Så kreasjonistene driver hellig krig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...