Gå til innhold

Er Tyrkia i ferd med å bli et Islamsk diktatur?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Godt spørmsål. Erdoğan gjør og sier mye som ikke er bra, men samtidig har han gjort mye bra mens han har sitti de tolv siste årene. Men Erdoğan drar Tyrkia i en annen retning enn hva Atatürk ville ha gjort, og det er ikke bra..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er islamsk/muslimsk.

Styrefomen er mer diktatorisk enn demokratisk. Dette er ikke noe nytt.

De har pyntet seg for EU i mange år men veien til medlemskap er (heldigvis) lysår unna.

Et bøllete land som gir jamt f..... i menneskerettigheter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia er islamsk/muslimsk.

Styrefomen er mer diktatorisk enn demokratisk. Dette er ikke noe nytt.

De har pyntet seg for EU i mange år men veien til medlemskap er (heldigvis) lysår unna.

Et bøllete land som gir jamt f..... i menneskerettigheter.

Alt det er sant nok, men inntil den siste regjeringen ble valgt, har de hatt en sekulær styreform. Atatürk skilte religion og stat. Antakelig det beste som har skjedd landet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt det er sant nok, men inntil den siste regjeringen ble valgt, har de hatt en sekulær styreform. Atatürk skilte religion og stat. Antakelig det beste som har skjedd landet.

:jepp: Det er riktig. Men var nok et hvileskjær i den store sammenhengen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror det til slutt blir helt umulig for Tyrkia å bli medlem av EU.

Jeg tror ikke Tyrkia hadde tjent så mye på å blitt EU-medlem.

Alt det er sant nok, men inntil den siste regjeringen ble valgt, har de hatt en sekulær styreform. Atatürk skilte religion og stat. Antakelig det beste som har skjedd landet.

At sultanatet ble avskaffet var veldig på tide..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gunfreak

Blir miilitært styrt statskupp får det får for langt, var det som skjedde sist når staten ble for muslimsk.

Han generalen som ledet kuppet(og gå fra seg makten)

Sa noe som at Tyrkia er en sekulær stat, og forsvarets oppgave er ikke bare å beskytte landegrenser men også den sekulære staten.

Så basicly toppene i forsvaret ser på det som min oppgave å stoppe Tyrkia fra å bli en muslimsk stat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tyrkia har beveget seg i islamistisk retning de siste årene. Så lenge Erdogan er statsminister tror jeg ikke den utviklingen kommer til å snu.



Anonymous poster hash: b4d55...2a1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så basicly toppene i forsvaret ser på det som min oppgave å stoppe Tyrkia fra å bli en muslimsk stat.

Din oppgave? Det var da voldsomt! Jeg håper du kan tyrkisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Cartman

Ak partiet har ødelagt mye, men tviler på at det blir lett for dem å transformere Tyrkia til et islamsk diktatur. Mange tyrkere er fremdeles kemalister.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ak partiet har ødelagt mye, men tviler på at det blir lett for dem å transformere Tyrkia til et islamsk diktatur. Mange tyrkere er fremdeles kemalister.

Deriblant de militære, under Gunfreaks kapable ledelse. Jeg har alltid hatt tro på den gutten.

Endret av Mann 42
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ak partiet har ødelagt mye, men tviler på at det blir lett for dem å transformere Tyrkia til et islamsk diktatur. Mange tyrkere er fremdeles kemalister.

Sant, så mye av det Atatürk bygde opp er på vei ned igjen. Så lenge Erdogan har støtte fra de mer konservative muslimene og kurderne i øst, de uten utdannelse og reell kunnskap om andre alternativer, så går det dessverre bare én vei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes vi skal være glad for at de ikke alt er medlem av EU og i ettertid ble mer islamistiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...