Gå til innhold

Hvorfor får de som oppgir ukjent far støtte fra staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje fordi det i svært mange saker ikke er reelt at far er ukjent. Da er det å utnytte et system. Er det andre ting du ikke har noe i mot? Trygdesvindel? Rike familier som flytter litt verdi for å hente ut studiestøtte til sine bortskjemte barn?

Anonymous poster hash: 9e123...020

Men hva som er oppgitt eller ikke er irrelevant i og med det at barnetrygden ikke regnes ut fra andre stønader.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blondie65

Enkelte vil ikke oppgi far fordi de frykter for eget, eller barnets liv. Er ikke det god nok grunn? Det finnes også tilfeller hvor kvinner blir voldtatt, og gravid som følge. Hva mener dere at kvinner skal gjøre i de tilfellene egentlig? Det er ikke akkurat sånn at menn pleier å oppgi navn og personnummer når de voldtar en kvinne. I alle fall ikke ved overfalls voldtekt. Jeg håper at selv de mest kyniske av dere innser at det er galt å nekte kvinner bidrag i de situasjonene.

Om man først skal snakke om å snylte på staten bør man vel heller diskutere de mannfolka som har så mange barn (ofte med forskjellige kvinner) at de ikke lenger behøver å betale bidrag for de selv, men at staten overtar det ansvaret.

Så ... hvis det ble obligatorisk DNA registrering av alle barn for å fastslå/utelukke farskap og man i en annen voldtektssak får frem DNA slik at den nye voldtekten kan knyttes sammen med den gamle som medførte svangerskap og barn, er det av det onde?

Jeg synes det er en ærlig sak å oppgi far ukjent når en ikke vet hvem faren er. Dette fordi man hadde en ONS som man ikke vet navnet på eller lignende. Og selvsagt også ved en voldtekt. Men jeg må også få si at jeg foretrekker at voldtekter anmeldes slik at det på sikt kan være mulig å forhindre flere voldtekter.

Barnet kan beskyttes mot å vite om sitt voldelige opphav ved lov. Men ONS problematikken der det er frivillig sex og barnet blir frarøvet alle muligheter til å bli kjent med begge sine foreldre fordi mor setter opp "ukjent" far når hun vet veldig godt hvem det er eller at det er en av tre eller lignende aksepterer jeg ikke helt.

Forøvrig er det vel kun snakk om barnetrygd for et barn mer enn man faktisk har og ikke bidrag. Det offentlige gir vel ikke ut bidragsforskudd uten at det er i det minste en teoretisk sjanse for å innkreve dette igjen hos en bidragspliktige. Ukjent far = ingen bidragsplikt. Jeg klarer bare ikke se hva fordelen for mødre er i gjøre dette all den tid hun blir sittende med barnet alene og alle utgifter mot et slunkent kr 9XX / mnd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forøvrig er det vel kun snakk om barnetrygd for et barn mer enn man faktisk har og ikke bidrag. Det offentlige gir vel ikke ut bidragsforskudd uten at det er i det minste en teoretisk sjanse for å innkreve dette igjen hos en bidragspliktige. Ukjent far = ingen bidragsplikt. Jeg klarer bare ikke se hva fordelen for mødre er i gjøre dette all den tid hun blir sittende med barnet alene og alle utgifter mot et slunkent kr 9XX / mnd.

Vel, jeg kan tenke meg flere grunner til at far kke oppgives, frihet f.eks.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av, skattepengene dine går til langt kjipere ting også :kose:

Ja, for eksempel statlig beskyttelse av hans eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damned if you do, damned if you don't. I en haug av tråder her på KG så er det ramaskrik om man skriver opp far til barnet dersom far ikke ønsker å ha noe med det å gjøre. I en annen haug av tråder er det ramaskrik der mor ikke gjør det.

Jeg er ganske sikker på at mange av disse "ukjente" fedrene er helt kjent for mor, og fedrene vet selv at de har barn. De har bare klart å lure seg unna ansvaret for ungen, og lagt det på staten i stedet. Prater om snylting.



Anonymous poster hash: 7589a...0e7
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Damned if you do, damned if you don't. I en haug av tråder her på KG så er det ramaskrik om man skriver opp far til barnet dersom far ikke ønsker å ha noe med det å gjøre. I en annen haug av tråder er det ramaskrik der mor ikke gjør det.

Jeg er ganske sikker på at mange av disse "ukjente" fedrene er helt kjent for mor, og fedrene vet selv at de har barn. De har bare klart å lure seg unna ansvaret for ungen, og lagt det på staten i stedet. Prater om snylting.

Anonymous poster hash: 7589a...0e7

Her er det først og fremst liberalister som lager ramaskriket fordi mor ikke gjør det, da de ikke ønsker at staten skal bruke skattepenger på andre formål enn å beskytte privat eiendom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...