Gå til innhold

Hvorfor får de som oppgir ukjent far støtte fra staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei vent, kreftforskning er jo enda viktigere enn folk som unndrar skatt til statskassa så egentlig burde man gitt beng i både barnetrygdsnyltere og svartarbeidere og bare forsket på kreft..

Anonymous poster hash: 88940...15c

Nu er det ikke snylting siden alle med barn har krav på barnetrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor hen blir samfunnet vårt bedre av at vi tar fra barn noe bare pga far ikke er oppgitt?

Kvinner vil da bli mer obs på hvem de har sex med, hvis de vet at det er konsekvenser av å ikke engang vite hvem faren kan være.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har jeg jo. Og jeg må få lov til å komme med min mening, du kommer jo ikke med noe argumenter i mot, bare at andre mennesker også opptrer uetisk. Man må få lov til å komme med forslag for å gjøre samfunnet bedre, uten at man har alle slags mulige forslag. Det er ganske dårlig gjort av deg å si at jeg ikke har tenkt godt nok over ting, bare for at jeg ikke har en løsning på svart arbeid.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Stakkars, såret på nett. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvinner vil da bli mer obs på hvem de har sex med, hvis de vet at det er konsekvenser av å ikke engang vite hvem faren kan være.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Eller menn kan oppgi rett navn når de har ONS etter ei fyllekule. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, såret på nett. :fnise:

Jeg blir ikke direkte såret, jeg blir bare oppgitt over at du er så barnslig. Men sånn er det vel på dagens nettfora, det er så mange som ikke er interessert i å diskutere seriøst, bare trolle, sånn som du gjør.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller menn kan oppgi rett navn når de har ONS etter ei fyllekule. ;)

Det blir bare mer og mer vanskelig å ta deg seriøst, kan jeg spørre hvor gammel du er?

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nope, det her er samme sak i og med det at det at skattebetalerne er de som får regningen. Og jeg synes at barna skal få de usle 1200kr i månedene når far ikke er oppgitt også, rett og slett fordi at vi som samfunn har kollektivt ansvar for barna. Dog ser jeg dere uelegant hopper over barneperspektivet i deres iver etter og straffe kvinner.

Niks, det er ikke samme sak og det er uansett irrelevant for diskusjonen, så "stay on track".

Ved å oppgi far ukjent så får man generelt mindre enn om man hadde oppgitt far, da barnebidraget er større enn 1200kr. For å være realistisk her så kan man jo kanskje anta at dette er en avtale mellom faren til barnet og moren, mot at faren bidrar økonomisk "på siden", mot at han slipper å stå som den formelle faren på papiret av grunner som man kan spekulere videre i. Utroskap kanskje?

Anonymous poster hash: 88940...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ikke direkte såret, jeg blir bare oppgitt over at du er så barnslig. Men sånn er det vel på dagens nettfora, det er så mange som ikke er interessert i å diskutere seriøst, bare trolle, sånn som du gjør.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Ganske fiffig å beskylde folk for trolling når de ikke mener det du mener. ;)

Det blir bare mer og mer vanskelig å ta deg seriøst, kan jeg spørre hvor gammel du er?

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Nei.

Niks, det er ikke samme sak og det er uansett irrelevant for diskusjonen, så "stay on track".

Ved å oppgi far ukjent så får man generelt mindre enn om man hadde oppgitt far, da barnebidraget er større enn 1200kr. For å være realistisk her så kan man jo kanskje anta at dette er en avtale mellom faren til barnet og moren, mot at faren bidrar økonomisk "på siden", mot at han slipper å stå som den formelle faren på papiret av grunner som man kan spekulere videre i. Utroskap kanskje?

Anonymous poster hash: 88940...15c

Hvor mye penger det er snakk om er irrelevant, barn har universale rettigheter som ikke skal krenkes, uansett om far er oppgitt eller ei. Fatt det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror dette viser at forslaget om å kutte alle støtte til de som oppgir ukjent far kanskje kan være et godt forslag. De eneste motargumentene er useriøse og barnslige. Kondomer og fyll kan ikke brukes som unnskyldning i disse tilfellene.



Anonymous poster hash: 05f6e...91f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars, såret på nett. :fnise:

..og der kom du i mål som den første som ikke bidrar konstruktivt til debatten. Gratulerer.

Nu er det ikke snylting siden alle med barn har krav på barnetrygd.

Det vil jo si at man ved å oppgi ukjent far faktisk bidrar til at barnet får mindre penger, ettersom barnebidraget ellers vil være betydelig høyere enn barnetrygda.

Det blir bare mer og mer vanskelig å ta deg seriøst, kan jeg spørre hvor gammel du er?

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

La det ligge og rett heller oppmerksomheten til de som vil diskutere temaet.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil jo si at man ved å oppgi ukjent far faktisk bidrar til at barnet får mindre penger, ettersom barnebidraget ellers vil være betydelig høyere enn barnetrygda.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Hvorfor tror du kvinnene er økonomisk motivert når de oppgir far ukjent?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hen blir samfunnet vårt bedre av at vi tar fra barn noe bare pga far ikke er oppgitt?

Hvor mye penger det er snakk om er irrelevant, barn har universale rettigheter som ikke skal krenkes, uansett om far er oppgitt eller ei. Fatt det.

Her motsier du deg selv, ref innlegget sitert ovenfor. Ved å oppgi far ukjent så får altså barnet kun barnetrygd, i motsetning til barnebidrag dersom far oppgis.

Hvorfor tror du kvinnene er økonomisk motivert når de oppgir far ukjent?

Se innlegg #47.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her motsier du deg selv, ref innlegget sitert ovenfor. Ved å oppgi far ukjent så får altså barnet kun barnetrygd, i motsetning til barnebidrag dersom far oppgis.

Se innlegg #47.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Motsier meg selv? Feil tall bare.

Bare spekulasjoner. Og hvis sånt skjer, så skal jo mannen som sterrer kvinnen til å la ham unslippe ansvar i fengsel.

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Enkelte vil ikke oppgi far fordi de frykter for eget, eller barnets liv. Er ikke det god nok grunn? Det finnes også tilfeller hvor kvinner blir voldtatt, og gravid som følge. Hva mener dere at kvinner skal gjøre i de tilfellene egentlig? Det er ikke akkurat sånn at menn pleier å oppgi navn og personnummer når de voldtar en kvinne. I alle fall ikke ved overfalls voldtekt. Jeg håper at selv de mest kyniske av dere innser at det er galt å nekte kvinner bidrag i de situasjonene.

Om man først skal snakke om å snylte på staten bør man vel heller diskutere de mannfolka som har så mange barn (ofte med forskjellige kvinner) at de ikke lenger behøver å betale bidrag for de selv, men at staten overtar det ansvaret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man først skal snakke om å snylte på staten bør man vel heller diskutere de mannfolka som har så mange barn (ofte med forskjellige kvinner) at de ikke lenger behøver å betale bidrag for de selv, men at staten overtar det ansvaret.

Godt poeng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Motsier meg selv? Feil tall bare.

Bare spekulasjoner. Og hvis sånt skjer, så skal jo mannen som sterrer kvinnen til å la ham unslippe ansvar i fengsel.

Hva annet enn spekulasjoner kan man støtte seg på?

Det er uansett hevet over enhver tvil at både mor og barn kan ha interesse av å holde det faktiske farskapet skjult - og før du spør: av grunner jeg har skrevet over.

Litt usikker på hva du mener i siste del av innlegget, men la gå. Har ikke tid til mer av dette nå.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hva annet enn spekulasjoner kan man støtte seg på?

Det er uansett hevet over enhver tvil at både mor og barn kan ha interesse av å holde det faktiske farskapet skjult - og før du spør: av grunner jeg har skrevet over.

Litt usikker på hva du mener i siste del av innlegget, men la gå. Har ikke tid til mer av dette nå.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Hjelpes...

Siden du vil ta fra barn universale rettigheter så er kun fakta godt nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at menn flest begynner med kondombruk, da blir det nok færre slike svangerskap hvor kvinner føler de må oppgi far ukjent.

Takke seg til at du kommer med enda et fordummende svar. Du har et problem med statlig finansiert og obligatorisk dna-test av alle barn. Ikke "faen" om dine skattepenger skal gå til slik, men ikke "faen" om du har et problem med å betale for de 3500 barna som hvert år registreres uten kjent far. Flink du er...

Anonymous poster hash: 9e123...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takke seg til at du kommer med enda et fordummende svar. Du har et problem med statlig finansiert og obligatorisk dna-test av alle barn. Ikke "faen" om dine skattepenger skal gå til slik, men ikke "faen" om du har et problem med å betale for de 3500 barna som hvert år registreres uten kjent far. Flink du er...

Anonymous poster hash: 9e123...020

Hvorfor skulle jeg ha et problem med at alle barn i Norge får de stønadene de har krav på iht loven?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle jeg ha et problem med at alle barn i Norge får de stønadene de har krav på iht loven?

Kanskje fordi det i svært mange saker ikke er reelt at far er ukjent. Da er det å utnytte et system. Er det andre ting du ikke har noe i mot? Trygdesvindel? Rike familier som flytter litt verdi for å hente ut studiestøtte til sine bortskjemte barn?

Anonymous poster hash: 9e123...020

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...