Gå til innhold

Hvorfor får de som oppgir ukjent far støtte fra staten?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Eller at menn flest begynner med kondombruk, da blir det nok færre slike svangerskap hvor kvinner føler de må oppgi far ukjent.

Det er kvinners ansvar i dette tilfellet. Det er de som begår lovbruddet, det er ikke ulovlig å ha samleie uten kondom. Du kommer med et veldig dumt argument, det blir som å si at butikkene skal selge færre kviner, for da blir det mindre drap.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Eller at menn flest begynner med kondombruk, da blir det nok færre slike svangerskap hvor kvinner føler de må oppgi far ukjent.

Eller at damene begynner å ligge med menn som bruker kondom, med mindre de vil ha vedkommende som far til sine barn.

Anonymous poster hash: 88940...15c

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinners ansvar i dette tilfellet. Det er de som begår lovbruddet, det er ikke ulovlig å ha samleie uten kondom. Du kommer med et veldig dumt argument, det blir som å si at butikkene skal selge færre kviner, for da blir det mindre drap.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Kvinner har intet ansvar vet du, kun angrerett dersom de angrer dagen derpå.

Anonymous poster hash: 88940...15c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinners ansvar i dette tilfellet. Det er de som begår lovbruddet, det er ikke ulovlig å ha samleie uten kondom. Du kommer med et veldig dumt argument, det blir som å si at butikkene skal selge færre kviner, for da blir det mindre drap.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Men hvorfor er det her ditt problem?? Hvorfor føler du så sterkt for det her??

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller at damene begynner å ligge med menn som bruker kondom, med mindre de vil ha vedkommende som far til sine barn.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Hvor hen er de her mennene som bruker kondom frivillig??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er kvinners ansvar i dette tilfellet. Det er de som begår lovbruddet, det er ikke ulovlig å ha samleie uten kondom. Du kommer med et veldig dumt argument, det blir som å si at butikkene skal selge færre kviner, for da blir det mindre drap.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Det er heller ikke lovbrudd å oppgi far ukjent. Hvis det hadde vært tilfelle så hadde det ikke vært mulig. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men hvorfor er det her ditt problem?? Hvorfor føler du så sterkt for det her??

Jeg synes det er irriterende at vi lovlydige må betale for de som ikke engang har kontroll på hvem som er faren til barna deres, eller lyver. Får man ikke lov til å komme med ideer som gjør at samfunnet sparer penger, og at kvinner må ta mer ansvar?

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er irriterende at vi lovlydige må betale for de som ikke engang har kontroll på hvem som er faren til barna deres, eller lyver. Får man ikke lov til å komme med ideer som gjør at samfunnet sparer penger, og at kvinner må ta mer ansvar?

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Men det er jo ellers så veldig mye rart som vi "lovlydige" må betale for, så hvorfor går du etter kvinner og barn spesielt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor hen er de her mennene som bruker kondom frivillig??

Hvor er de kvinnene som godtar sex uten kondom med menn de enten ikke vet identiteten på eller ønsker å oppgi som far til sine barn?

Hvis du sliter med å finne mannfolk som nekter å bruke kondom så bør du skjerpe screeninga før du drar dem med deg hjem, eventuelt ta en prat med dem før de skrider til verket og ta betalinga på forhånd.

Anonymous poster hash: 88940...15c

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor er de kvinnene som godtar sex uten kondom med menn de enten ikke vet identiteten på eller ønsker å oppgi som far til sine barn?

Hvis du sliter med å finne mannfolk som nekter å bruke kondom så bør du skjerpe screeninga før du drar dem med deg hjem, eventuelt ta en prat med dem før de skrider til verket og ta betalinga på forhånd.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Tror du generelt at kvinner som oppgir far ukjent ikke vet hvem som er far??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er jo ellers så veldig mye rart som vi "lovlydige" må betale for, så hvorfor går du etter kvinner og barn spesielt?

Ja, vi må prøve å få slutt på så mye snylting som mulig. Dette er et forslag for å få slutt på et problem.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi må prøve å få slutt på så mye snylting som mulig. Dette er et forslag for å få slutt på et problem.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Vel, hva med alle de mannelige håndverkerne som jobber svart? Det er jo et større samfunnsproblem enn at kvinner oppgir far ukjent.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, hva med alle de mannelige håndverkerne som jobber svart? Det er jo et større samfunnsproblem enn at kvinner oppgir far ukjent.

Mhm, men akkurat her har jeg ikke noe forslag, såvidt jeg vet jobber politiet og skatteetaten mot disse. Men det kan naturligvis være andre som har gode forslag mot dette. Men her har jeg et konkret forslag, og jeg mener at vi bør slutte å gi penger til mødre som skriver ukjent far. Hvis jeg hadde hatt et forslag mot svart arbeid, så ville jeg postet det.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du generelt at kvinner som oppgir far ukjent ikke vet hvem som er far??

Jeg tror generelt at kvinner som har blitt gravide, faktisk vet hvem faren er hvem faren kan være, med mindre det er noe kriminelt inn i bildet, som f.eks overfall.

Vel, hva med alle de mannelige håndverkerne som jobber svart? Det er jo et større samfunnsproblem enn at kvinner oppgir far ukjent.

Ikke sammenlignbart. Håndverkeren gir deg som kunde en billigere tjeneste i retur for unndragelse av inntekt til samfunnet. En ukjent far skyver kostnadene ved å følge opp et barn over på alle andre.

Stay on track.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, men akkurat her har jeg ikke noe forslag, såvidt jeg vet jobber politiet og skatteetaten mot disse. Men det kan naturligvis være andre som har gode forslag mot dette. Men her har jeg et konkret forslag, og jeg mener at vi bør slutte å gi penger til mødre som skriver ukjent far. Hvis jeg hadde hatt et forslag mot svart arbeid, så ville jeg postet det.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Vel, men du har ikke tenkt godt nok over det her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, men du har ikke tenkt godt nok over det her.

Jo, det har jeg jo. Og jeg må få lov til å komme med min mening, du kommer jo ikke med noe argumenter i mot, bare at andre mennesker også opptrer uetisk. Man må få lov til å komme med forslag for å gjøre samfunnet bedre, uten at man har alle slags mulige forslag. Det er ganske dårlig gjort av deg å si at jeg ikke har tenkt godt nok over ting, bare for at jeg ikke har en løsning på svart arbeid.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror generelt at kvinner som har blitt gravide, faktisk vet hvem faren er hvem faren kan være, med mindre det er noe kriminelt inn i bildet, som f.eks overfall.

Ikke sammenlignbart. Håndverkeren gir deg som kunde en billigere tjeneste i retur for unndragelse av inntekt til samfunnet. En ukjent far skyver kostnadene ved å følge opp et barn over på alle andre.

Stay on track.

Anonymous poster hash: 88940...15c

Nope, det her er samme sak i og med det at det at skattebetalerne er de som får regningen. Og jeg synes at barna skal få de usle 1200kr i månedene når far ikke er oppgitt også, rett og slett fordi at vi som samfunn har kollektivt ansvar for barna. Dog ser jeg dere uelegant hopper over barneperspektivet i deres iver etter og straffe kvinner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mhm, men akkurat her har jeg ikke noe forslag, såvidt jeg vet jobber politiet og skatteetaten mot disse. Men det kan naturligvis være andre som har gode forslag mot dette. Men her har jeg et konkret forslag, og jeg mener at vi bør slutte å gi penger til mødre som skriver ukjent far. Hvis jeg hadde hatt et forslag mot svart arbeid, så ville jeg postet det.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Hei vent, kreftforskning er jo enda viktigere enn folk som unndrar skatt til statskassa så egentlig burde man gitt beng i både barnetrygdsnyltere og svartarbeidere og bare forsket på kreft..

Anonymous poster hash: 88940...15c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det har jeg jo. Og jeg må få lov til å komme med min mening, du kommer jo ikke med noe argumenter i mot, bare at andre mennesker også opptrer uetisk. Man må få lov til å komme med forslag for å gjøre samfunnet bedre, uten at man har alle slags mulige forslag. Det er ganske dårlig gjort av deg å si at jeg ikke har tenkt godt nok over ting, bare for at jeg ikke har en løsning på svart arbeid.

Anonymous poster hash: 05f6e...91f

Hvor hen blir samfunnet vårt bedre av at vi tar fra barn noe bare pga far ikke er oppgitt?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor stort er dette problemet egentlig? Siden det engasjerer så veldig, så høres det ut som om halvparten av alle enslige mødre har oppgitt fra ukjent...

Nå har jeg ikke satt meg inn i disse reglene, og om det er lov eller ikke. Men dersom TS mener at dette er lovbrudd og vet om konkrete tilfeller, så er det jo ikke noe i veien for at man melder vedkommende til NAV for svindel (eller hva det nå måtte gå under). Akkurat som når man vet om folk som får andre utbetalinger de ikke kvalifiserer til.



Anonymous poster hash: e624b...6c8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...