Gå til innhold

50-tallsklær for barn


Silfen

Anbefalte innlegg

De skal ha 50-tallsdager på skolen og ungene skal kle seg som barn gjorde på 50-tallet.

Jeg er ikke helt sikker på hva det går i. Så langt har jeg tenkt på fletter, knestrømper, cardigan og kjole/skjørt. Men hvor får man tak i noe som ligner på noe fra den tiden? Sko, ikke minst.

Hun har en kjole fra HM, som er ensfarget oventil, med små polkadotter på nederste delen av skjørtet, men jeg vet ikke om den er helt Norge på 50-tallet.

Jeg har googlet, men ikke funnet så masse, men er uansett litt lost på hvordan få det så likt som mulig, siden form og stoff og farger ikke akkurat er hva man finner i butikkene i dag.

l1_children_playing_game.jpg

hspot6.jpg

Per+Arne+Ragnhild+Edith+Solveig+B%C3%B8rre+1959-1960.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta en titt på Etsy, de har mye, både vintage fra 50-tallet og håndlaget. Hvis det er dårlig tid til du må ha klærne, så kontakt selgeren og forhør deg om estimert tid for shipping først.

Har du symaskin så kan du kanskje kjøpe mønster og sy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er dette bare til en dag på skolen, så mye penger og tid blir nok ikke lagt i det. Men jeg fant en flott kjole på Kapp Ahl i dag, som iallfall kunne gått under amerikansk 50 tall, men den var noe for liten. Så jeg får lete litt videre. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...