Gå til innhold

Skravletråd for Nov/Des 2009


Malina

Anbefalte innlegg

Min termintvilling. ;) Jeg er også alene hjemme og har kjøpt inn masse sunn mat. :gjeiper:

Hihi, vi lever jo totale tvillingliv for tiden! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heihei.. Gratulerer til alle sammen :) Dette har vært etterlengtet.

Men etter at jeg har lest på div tråder her på KV har jeg blitt beskymret over å miste,

viste ikke hvor vanlig det var :(

Og tingen er at jeg ikke føler meg gravid, og har rosa utflod :(

Jeg er veldig beskymret, og har time hos gynokolog til mandag.

Håper det går bra.

Kjøpte en ny test (digital), for å sjekke at jeg fortsatt er gravid, men fikk vite at om man har mistet så tester man posetiv en stund forde ..

Hold deg fast lille spire!!!

Hei og gratulerer til deg også! :blomst:

Det er dessverre ikke helt uvanlig å miste nei. De fleste som vil bli eller er gravide er jo redde for at dette skal skje, og det hjelper jo ikke når man leser så mye om det. Men; I de alle fleste tilfeller går det jo faktisk bra, og litt blødninger er normalt.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lagt merke til inne i presentasjonstråden at Hordaland er overrepresentert her! Så en spesiell hei til Naerin og Redlady! :vinke: Rart å tenke på at jeg kanskje treffer på dere på butikken, eller noe... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten lagt merke til inne i presentasjonstråden at Hordaland er overrepresentert her! Så en spesiell hei til Naerin og Redlady! :vinke: Rart å tenke på at jeg kanskje treffer på dere på butikken, eller noe... ;)

Du skal ikke se bort i fra at når magene våres begynner å synes at vi kommer til å glytte litt ekstra bort på andre med omtrent samme mage om vi skulle treffe noen på butikken... ;)

Endret av Redlady
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er egentlig bra med meg. Ikke så mye symptomer i dag. Og det er litt skremmende, for fredag for nøyaktig 4 uker siden skjedde det samme, symptomene forsvant og jeg mistet på lørdagen... :sukk:

Skjedde heldigvis hjemme hos foreldrene min, for mannen var i utlandet. Men denne helga er jeg hjemme alene, mannen er på jobbutflukt...

Men, jeg SKAL være optimist! Og har kjøpt inn masse god, sunn mat som jeg skal kose meg med i helga :) Har hatt kyllingsalat til middag og litt senere i kveld skal jeg kose meg med litt sushi. :sikle:

:vinke: til alle dere andre også!

ja det går nok bra :) Har du vært til UL?? Fortsett å være optimist du :)

Ååå jeg vil ha kyllingsalat :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ja det går nok bra :) Har du vært til UL?? Fortsett å være optimist du :)

Ååå jeg vil ha kyllingsalat :P

Har ikke vært på UL nei. Og skal nok ikke før uke 18 heller. Med mindre jeg begynner å blø eller noe, da.

Humøret er bedre i dag :) Vondt i en pupp, supersulten og litt kvalm. Så da er alt slik det skal være :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke vært på UL nei. Og skal nok ikke før uke 18 heller. Med mindre jeg begynner å blø eller noe, da.

Humøret er bedre i dag :) Vondt i en pupp, supersulten og litt kvalm. Så da er alt slik det skal være :fnise:

hehe godt å høre :) Jeg har null symptomer, og føler meg ikke gravid, hadde vært godt med en øm pupp nå haha. Skal til UL på mandag, så det ser jeg frem til.

Blir godt å få vite om alt er bra, og hvor langt jeg er på vei. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillAmalie: UL så tidlig? Går det ann?

Klematis: Kan vi spise sushi? Rå fisk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klematis: Kan vi spise sushi? Rå fisk?

Sushi går heldigvis fint (hvertfall i Norge)! :slurp: Må bare holde oss unna tunfisken, for den kan inneholde kvikksølv tror jeg det var.

Fra matportalen:

"Gravide kan spise sushi, dette framgår av en vurdering foretatt av Vitenskapskomiteen for mattrygghet(VKM).... Gravide bør unngå å spise sushi med tunfiskfilet (se advarsel mot miljøgifter over)."

Hvis du lager selv så må fisken fryses i minst 24 timer først, men det anbefales uansett om en er gravid eller ikke.

Verdens ømmeste pupper i dag... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

LillAmalie: UL så tidlig? Går det ann?

Klematis: Kan vi spise sushi? Rå fisk?

ja hvorfor ikke? vil gjerne vite hvor langt jeg er på vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk dette klippet:

hvorfor tar hun så mange tester når hun har fått fastslått at hun er gravid??

Og hva er DPO?

Og hva mener hun med at hun må følge med siden hun har hatt en spotanabort tidligere??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sjekk dette klippet:

hvorfor tar hun så mange tester når hun har fått fastslått at hun er gravid??

Og hva er DPO?

Og hva mener hun med at hun må følge med siden hun har hatt en spotanabort tidligere??

DPO = Days past ovulation (dager etter eggløsning)

Hun fortsetter å ta tester for å sjekke at de blir sterkere og sterkere. Hvis de ikke blir sterkere er det et tegn på at hun kommer til å miste, og det så hun sist hun mistet.

Jeg gjør akkurat det samme. Tester annenhver dag for å sjekke at jeg får mer og mer hormoner i kroppen, og heldigvis blir strekene mine sterkere og sterkere :) Ikke at jeg kan gjøre noe fra eller til om de IKKE blir sterkere, men det er veldig betryggende å se at alt ser fint ut. Og jeg vil heller ha et forvarsel om noe skulle være galt enn å plutselig oppdage blod... For det var IKKE noe gøy sist...

En annen grunn til å fortsette å teste etter de første positive testene er at hun (og jeg og mange andre) har kjøpt sånne billigstrips over internett og de kommer f.eks. i pakker på 20 stk. (eller 100!). Og de har bare holdbarhet på et år. Så det er jo ikke noe i veien for å bare bruke dem opp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

åååå ja takk for svar.

jeg har time til UL imorgen så da trenger vel ikke jeg å gjøre det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke noe noen trenger å gjøre, jeg synes bare det er betryggende. Hvis du ikke har sånne billigtester liggende, tror jeg at jeg ville latt være. Jeg gjøre det som sagt fordi jeg har mistet tidligere og hadde 10 tester 'til overs', men gjorde det ikke da.

Har legen/gynekologen sagt at dere helt sikkert kommer til å se noe på UL i morgen? Jeg synes det høres veldig tidlig ut om du er bare 4-5 uker på veg, har lest om mange hvor de ikke klarer å se noe som helst da. Men kommer kanskje an på hvor bra utstyr de har...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det er ikke noe noen trenger å gjøre, jeg synes bare det er betryggende. Hvis du ikke har sånne billigtester liggende, tror jeg at jeg ville latt være. Jeg gjøre det som sagt fordi jeg har mistet tidligere og hadde 10 tester 'til overs', men gjorde det ikke da.

Har legen/gynekologen sagt at dere helt sikkert kommer til å se noe på UL i morgen? Jeg synes det høres veldig tidlig ut om du er bare 4-5 uker på veg, har lest om mange hvor de ikke klarer å se noe som helst da. Men kommer kanskje an på hvor bra utstyr de har...?

nei det fikk jeg ikke vite. fikk bare timen jeg.

tok det liksom som en selvfølge.

men da er det ikke sikkert at jeg får vite noe som helst imorgen da??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei det fikk jeg ikke vite. fikk bare timen jeg.

tok det liksom som en selvfølge.

men da er det ikke sikkert at jeg får vite noe som helst imorgen da??

Det kan være du er heldig og de kan se noe. Men jeg tror ikke det er 100% sikkert, nei. Ikke for å ta motet ifra deg, men kan være greit å forberede seg på?

Lykke til! Håper selvfølgelig at du FÅR se noe :) Gleder meg til å høre hvordan det gikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sannsynligvis være lurest for deg å ringe i morgen tidlig, og få flyttet frem UL litt. Vet ikke helt når du hadde mens sist, og når din EL var, men det absolutte minimum for å kunne se noe som helst som indikerer liv på UL er jo at din siste mens var f.o.m ca 25. januar. Og sannsynlig bør du ha hatt siste mensen før det igjen.

Det er først i uke seks at hjertet begynner å slå, men har EL vært litt sen, eller at det har tatt ting før egget har fått festet seg, kan det jo gå noe lengre tid.

Legger ved noen linker om tidlig UL:

http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=18439

http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-4631.html

http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-14288.html

http://www.onskebarn.no/forum/archive/index.php/t-18439.html

http://forum.snartgravid.com/archive/index.php/t-2728.html

Siden at du har tegna deg opp på nov/des klubben, så skal det holde veldig hardt at du får se noe i morgen som sier noe om hvor langt du er kommet, og om det er liv laga. Men om du har penger nok, så er det jo bare å dra i vei.

Men, det kan være lurt, og langt triveligere til å vente til du minst etter sannsynlighet må være i uke seks, for da kan det være hjerteslag på gang, og når man har sett dem, er det høy statistikk på at det går bra.

Lykke til, du får holde oss informert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det vil sannsynligvis være lurest for deg å ringe i morgen tidlig, og få flyttet frem UL litt. Vet ikke helt når du hadde mens sist, og når din EL var, men det absolutte minimum for å kunne se noe som helst som indikerer liv på UL er jo at din siste mens var f.o.m ca 25. januar. Og sannsynlig bør du ha hatt siste mensen før det igjen.

Det er først i uke seks at hjertet begynner å slå, men har EL vært litt sen, eller at det har tatt ting før egget har fått festet seg, kan det jo gå noe lengre tid.

Legger ved noen linker om tidlig UL:

http://www.onskebarn.no/forum/showthread.php?t=18439

http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-4631.html

http://forum.snartmamma.com/archive/index.php/t-14288.html

http://www.onskebarn.no/forum/archive/index.php/t-18439.html

http://forum.snartgravid.com/archive/index.php/t-2728.html

Siden at du har tegna deg opp på nov/des klubben, så skal det holde veldig hardt at du får se noe i morgen som sier noe om hvor langt du er kommet, og om det er liv laga. Men om du har penger nok, så er det jo bare å dra i vei.

Men, det kan være lurt, og langt triveligere til å vente til du minst etter sannsynlighet må være i uke seks, for da kan det være hjerteslag på gang, og når man har sett dem, er det høy statistikk på at det går bra.

Lykke til, du får holde oss informert.

første dag i siste mens min var 20jan. før det var det 23, og før det var det 28.

hva betyr det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...