Gå til innhold

Meningen med livet


Gjest Trolletrine

Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...

Fortsetter under...

Meningen med livet er Jesus. Og for å finne den må man fokusere på ham også. man er skapt av Gud for at han ønsker å bruke oss.

Hensikten med livet vårt er mye mer enn vår egen personlige tilfredstillelse, familie, kariere osv.

menneskene har ikke skapt seg selv, så vi kan på ingen måte fortelle oss selv hvorfor vi er skapt.

Kan jo ta et eksempel vist man får en oppfinnelse man aldri har vært borti før, vil man ikke forstå meningen med den, og oppfinnelsen vil heller ikke være i stand til å fortelle deg det. Bare skaperen kan avsløre hensikten. Vi er skapt av Gud og for Gud.

:Nikke: helt enig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest synseren

Det er så mye vakkert i livet. Kjærlighet, vennskap, lykkefølelse og nestekjærlighet. Vi har hobbyer som beriker livene våre og har et utall med muligheter til å gjøre livene våre fullkomne!! Vi har fire vakre årstider som vi kan nyte og ingenting er vel så fint å se naturen våkne til liv om våren!! Selv om hver sin årstid har sin sjarme. Vinterlandskap, ingenting er så nydelig som det.

Det finnes ikke nødvendigvis en dypere mening med livet. Men alt det vakre vi omgir oss med beriker livet og gjør oss lykkelige. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest marthepia
Hva tror du er meningen med livet?

For meg er meningen med livet (og dette blir flåsete :ler: )å vise kjærlighet og omsorg ovenfor andre mennesker,samt å gjøre det beste ut av hver dag jeg har.

Bra sagt det der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest muslimah4ever

For meg som er muslim er meningen med livet å tilbe Allah og bare han. Han har skapt oss og han vet hva som kan skje eller ikke skje den dagen jeg dør.

Før jeg ble muslim tenkte jeg ofte på hvorfor jeg levde. Hvordan kunne det ha seg at vi var her pga av en tilfeldighet og hvorfor nettopp meg med mine tanker og meninger.

Jeg hadde mange runder med meg selv hvor jeg som oftest endte opp med å frykte døden. For hvis det var slik at det ikke fantes noe etter døden ja da villl alt bare være trist og alt ville være forgjeves. Hvorfor skulle jeg føre slekten min videre hvis det bare var for at mann på et bestemt punt skulle dø og det var det liksom.

Den dagen jeg bestemte meg for at det var muslim jeg var og at Islam var alt det kristendommen ikke var så ble jeg et nytt menneske. Endelig kunne jeg med trygg forvissing leve med god samvittighet og vite at om jeg var et godt medmenneske, og fulgte Guds lover så ville jeg ha en plass i Paradiset og leve et evig liv. Ikke bare dø og det var det.

Jeg prøver nå å leve etter Guds lover. Jeg prøver å være Gud fryktig som betyr at jeg må ta vare på mine medmennesker, snakke høflig til dem, spise og drikke bare det jeg har lov til, være god mot dyrene, hjelpe de foreldreløse og de fattige, be daglig til Allah, være respektfull overfor mine foreldre, ikke gå mett til sengs om min nabo er sulten, tale med et pent språk, ikke snakke usant eller baksnakke, ikke fortelle videre en hemmelighet sagt i fortolighet, vise at jeg er til å stole på, ikke snike i andres privatliv enn om det bare var for å se hvordan de hadde det hjemme, jeg må prøve å komme meg på pilgrimsreise til Mekka en gang i livet om jeg har råd og er frisk nok til det, jeg må betale av min rikdom til de som trenger det mer enn meg, jeg må faste fra soloppgang til solnedgang i måneden ramadan for å lære meg å være uselvisk, ha standhafighet, sympatisere med de som ikke blir mette slik som jeg hver dag, og lære meg tolmodighet.

Bare Allah kan gi meg nøkkelen til Paradisets porter og jeg håper at jeg gjør meg fortjent til det, jeg ønsker nemmelig ikke å ble en av dem som er lenket til helvete for ugjerninger begått i egoisme. For livet er som reklamen sier "fordi jeg fortjener det", men kluet er HVA ER DET VI FORTJENER?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På èn måte tror jeg at alle må finne sin egen mening med livet,-det som passer for meg,trenger ikke nødvendigvis passe for deg.

Enig her! Ellers må jeg si at jeg tror meningen er at man skal være fornøyd og lykkelig- gjøre det man trives med sammen med de man elsker og er glad i ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ingen mening, like lite som det finnes en gud, juelnisse og tannfe....

Vi lever hver dag som best vi kan for å kunne se tilbake og smile over livet vi har levd den dagen vi blir gamle, og har tid til å sitte.

Vi streber etter å kommer oss fremover og ikke se bakover på annet enn de gode minnene, vi forsøker å alltid gjøre det "rette" for å bli sett på, og føle oss som gode mennesker.

Vi ler og gråter, spiser, sover, har sex og føder... Så dør vi, og *plopp* så er det over.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest King James VI

Til det der vil jeg bare si dette for og sitere Voltaire

Jeg er uenig i din mening men skal til min død forsvare din rett til og si det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...