Gå til innhold

mye bagasje på fly?


Gjest påreisefot

Anbefalte innlegg

Gjest påreisefot

Mye bagasje kan man ha med på flyet, både håndbagasje og innsjekket per person? og hva skjer om vi har for mye?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det spørs på selskapet du flyr med og hvor du skal, sjekk hjemmesida til flyselskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mye bagasje kan man ha med på flyet, både håndbagasje og innsjekket per person? og hva skjer om vi har for mye?

Varier fra selskap til selskap. Om du har for mye så må du enten legge igjen/kaste eller betale overvekt! Vær obs på at man som regel må kaste dersom man har med seg for mye håndbagasje gjennom Heathrow.

Om du skal mellom lande så kan de godt nekte deg samme kvantum videre selvom det var greit på første flyet dersom du har for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hos f.eks norwegian som jeg skal fly med nå så måtte man kjøpe bagasjeplass for å si det enkelt. Man måtte betale pr koli for hvor mye man skulle ha med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Du "kjøper" en kolli 50 kr og kan ha med 20 kg. du kan ha med 2 kolli om ønskelig, dvs 100 kr for 50 kg! (inkl 10 kg håndbagasje)

Det er da mye billigere enn overvekt og ikke noe en burde klage over.

hos norwegian altså

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk siden til flyselskapet for info om hvor mye du har lov til aa ha med deg.

Hva du maa betale om du har for mye bagasje varierer fra flyselskap til flyselskap. Noen skal ha flere hundre kr pr kilo og andre bruker en flat rate for ekstra 10 kilo eller pr ekstra kolli.

Sist jeg floey saa hadde jeg med med en ekstra bag paa 32 kilo og maatte betale 600 kr i gebyr.

Har vanligvis ikke maattet betale noe som helst naar jeg har hatt opp til 7 kg overvekt, men kan hende jeg bare har vaert heldig med den som har staatt i innsjekkingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Vanligvis kan du ha med deg 20-25kg innsjekket bagasje og 8kg i kabinen.

Overvekt kan bli svært dyrt, opp mot 30euro pr. kilo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest
Mye bagasje kan man ha med på flyet, både håndbagasje og innsjekket per person? og hva skjer om vi har for mye?

Det slutter ALDRI å forbause meg hvor late enkelte mennesker er. Her gidder ikke engang trådstarter å skrive inn hvilket flyselskap de skal bruke :ler:

Sikkert tips til neste gang: Sjekk flyselskapets hjemmeside!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Floey SAS hjem akkurat naa, hadde tre kofferter, en ryggsekk og en veske. Betalte ingenting, viste studentkortet mitt da jeg sjekket inn. Og maa ha hatt minst 65/70 kilo....

Var utrolig nervoes, men det gikk bra. juhuuuuuuuu

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...