Gå til innhold

Merkelige, morsomme overskrifter og andre festligheter


Gjest Eurodice

Anbefalte innlegg

Hegres anbefaler at dersom du er på konsert, bør du passe på å ikke stå for nært høyttalerne samtidig som du bruker ørepropper.

Godt råd. Står du for nær høyttalerne, må du passe på å ta ut øreproppene.

Denne Hegres kan vel risikere å bli anmeldt dersom hans anbefaling blir fulgt :kjefte:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går man inn på artikkelen om "suksessfulle" mennesker så blir tittelen på vinduet:

SLIK BLIR DU MER EFFEKTIV - Vet du hva suksessfulle mennesker har til felles? - Penger

Synes det var et ganske bra svar. Faktisk bedre enn det som sto i artikkelen.

Ellers synes jeg at "suksessfulle" er et ganske kronglete ord. Hva er galt med vellykket? Eller til og med suksessrik?

Endret av Kara W
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at brukere på et forum kan tabbe seg ut språklig, noe annet og verre er når journalistene kløner det til. DB har stadig vekk gullkorn, og i dag fant jeg denne bildeteksten (eller egentlig videoteksten da den sto under et videoklipp):

Kun beskyttet av et fuglebur, hopper Shaun ut til haien. Det reddet trolig beinet hans.

Det må da bety at Shaun hadde mistet beinet om han ikke hadde hoppet ut til haien, eller hva?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting er at brukere på et forum kan tabbe seg ut språklig, noe annet og verre er når journalistene kløner det til. DB har stadig vekk gullkorn, og i dag fant jeg denne bildeteksten (eller egentlig videoteksten da den sto under et videoklipp):

Kun beskyttet av et fuglebur, hopper Shaun ut til haien. Det reddet trolig beinet hans.

Det må da bety at Shaun hadde mistet beinet om han ikke hadde hoppet ut til haien, eller hva?

Skulle tro det :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Plutselig full med prikker!

Jeg syns det var litt tidlig på dagen til å være full jeg, men vær sin smak.

Anonymous poster hash: b67b0...020

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går man inn på artikkelen om "suksessfulle" mennesker så blir tittelen på vinduet:

SLIK BLIR DU MER EFFEKTIV - Vet du hva suksessfulle mennesker har til felles? - Penger

Synes det var et ganske bra svar. Faktisk bedre enn det som sto i artikkelen.

Ellers synes jeg at "suksessfulle" er et ganske kronglete ord. Hva er galt med vellykket? Eller til og med suksessrik?

Jeg tenkte også på det. Tror det er enda et eksempel på kronglete direkte oversettelser fra engelsk. "Successful" er jo et vanlig ord på engelsk, men klinger ikke like bra på norsk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

clear.gif
Jeg bestilte et Allersabonnement i dag, og fikk denne meldingen på e-mail:

clear.gifclear.gifEn brukerkonto har blitt opprettet for deg på Allershopping
Endret av Arabella
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes alltid det er gøy nå folk selger billige hester.

"Billig hest til salgs"

Det er (dessverre) en kjensgjerning at verdien på hest er gått veldig ned i det siste, de koster mye mer i drift enn i innkjøp, derav alle disse annonsene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er (dessverre) en kjensgjerning at verdien på hest er gått veldig ned i det siste, de koster mye mer i drift enn i innkjøp, derav alle disse annonsene.

Tror du misforstod poenget mitt. Hester selges gjerne billig nå for tiden, men jeg har ennå til gode å møte en billig hest.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror du misforstod poenget mitt. Hester selges gjerne billig nå for tiden, men jeg har ennå til gode å møte en billig hest.

Åh, sorry :fnise: Ser den nå :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 4 uker senere...

Fra Facebook:

Voksenopplæringa prøver å få til norskkurs for arbeidsinnvandrere på leland. Er du iteressert , ring og få mer inormasjon og meld deg på.
Mob.nr: XXX XX XXX

Man får da inderlig håpe at dette bare er en budbringer og ikke læreren selv.



Anonymous poster hash: a22c1...f7b
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke en overskrift, men jeg tar meg den frihet å legge det ut likevel. I en NRK-artikkel fra i går står det følgende:

"Deretter ble kona dyttet ut hverandredøra."

Kreativt, om ikke annet :)



Anonymous poster hash: 75805...ae2
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Petroleum farget kjole

Når man gjør slike særskrivingsfeil, er det kanskje greiere å bruke det gode, gamle ordet turkis isteden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...