Gå til innhold

Treningsskravling


Klips

Anbefalte innlegg

og nå er det riktignok blitt opphold, men så lenge bakken er så våt spruter det sånn oppover leggene når man løper, gjør det ikke?

:sjenert:

Hehe, noe helt annet, løpekonken min, allerede på dag to er det 80 påmeldte

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og jeg har i hvert fall danset i dag, en hel masse!

Jeg danser svært sjelden når jeg er ute, for jeg er så fryktelig glad i å prate :ler: og blir dessuten litt selv... self conscious = selvbevisst? når jeg danser blant folk, selv om jeg en sjelden gang er dronning på gulvet, men uansett, elsker å danse hjemme. Barna elsker det også. Hopper og spretter og tulledanser :)

Dyttet datter av gårde på fotballtrening hun ikke ville på. Hun har for tiden 0 interesser som ikke foregår på en eller annen elektronisk dings, så jeg nekter henne å slutte med de to tingene hun går på før hun klarer å ha fritid uten data. Og så kommer hun hjem igjen, høy på endorfiner og gøy og har fått lagtrøye hun går med hele dagen for å vise verden at hun er tøff fotballjente :)

Gleden av fysisk aktivitet. Det skal de ha med seg hjemmefra. Unga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk omsider karret meg på denne joggeturen. Glad som lerke etterpå. Rett over 9 km på en time, så ikke besynderlig fort :fnise:

Støtte attpåtil på en kollega som løper i konkurransen min på turen :)

Første halvdel av dagen var jeg på klatreverket med datter og en venninne av henne med hennes mamma, den andre mammaen klatrer selv, ute også, så neste gang skal vi voksne klatre selv, i dag sikret vi bare døtrene. Hadde jo vært så kult å få en klatrekompis! Bare jeg ikke er blitt for engstelig for høyder på mine eldre dager?

:haar:

Hun foreslo å løpe sammen også, men hun er 9 år yngre, sikkert like mange kilo lettere og har fireogtyve meter lange bein, så tipper vi ikke har helt samme hastighet.

:sjenert:

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og jo, litt morsomt, prøvde meg på "mindrekarbo" uken før sommerfest på jobb, klarte ca. 1 dag før jeg ble helt sykt sulten på spaghettirestene. Med smør. Og så spiste jeg dem opp med popcorn til.

:skratte:

Det skjer hver gang, om jeg så er gravid er upasteuriserte oster det eneste jeg har lyst på.

Jeg kan virkelig aldri havne i en situasjon hvor jeg må slanke meg, for jeg er helt DRIT dårlig på restriksjoner.

:ler:

Fatter ikke hvordan folk får det til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, ser at hun jeg møtte på tur har logget 12,5 km på den turen.

PLUSS 14,5 km tre timer senere.

I tillegg til 11,5 i går.

Det er da bare ikke mulig?

Skjønner hvorfor dama har rumpe som to biljardkuler, men likevel? To turer på 12,5 + 14,5 i løpet av en ettermiddag?

Aahhh, uansett hva man selv bedriver så blir det peanøtter sammenliknet med de man har en tendens til å sammenlikne med (=de over).

jajja. Er fornøyd jeg. Faktisk.

(Oppklart, hun hadde bommet på stoppknappen. Tur nummer to var "bare" 4 km ;)

Og egentlig ikke frivillig)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ukesummering:

2 treninger :sjenert: , 1 styrke, 1 løp

Øvrig aktivitet:

1 sykle til jobb (ca 25')

2 gå til&fra skole (ca 30')

1 dansing hjemme (kanskje 30' totalt? no idea)

1 lek & moro på klatreverket, mest stå og sikre, men også slakk line, 1 kroppsheving (med håndflaten vekk fra meg - husker aldri hva som heter hva) & div (1t)

42 min per dag.

Morsomt: Panikprogrammet

Har heldigvis ikke panikk, men gode råd kan man alltids skrive seg bak øret :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoh, lenge siden jeg har løpt 9 km ute kjenner jeg. Men det må bli styrke i dag likevel. Sitter her og smågruer meg litt nå, men er vel bare å hive seg i det.

Hvor mange sett er det best å ta når man tar 4-6 (eller rett og slett 5) repetisjoner?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, dro og løftet ting opp og satte dem ned igjen som de kaller det. Ikke ødelagt i det hele tatt nå, så det må ha vært komboen med litt for høy fart på mølla forrige gang.

72,5 i bøy&strakmark, men kommer ikke videre fra 45 i benk. Fins sikkert triks, men det er ikke så veldig viktig. Lei av tung styrke, bare to uker/fire-fem ganger til nå, så tar jeg en runde max pushups sammen små sightseeingløpeturer på ferie. Og så? Blanke ark og fargestifter :)

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen treningsmulighet i helgen. Løpe i dag (før gubben skal ut, om ikke for varmt) og styrke i morgen eller løpe i morgen og styrke fredag.

Må bli planen. Trenger 7 km for å slå en sjef i challenge og 8 for å slå to. Som det ser ut akkurat nå, de løper jo de også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I morgen og i overimorgen da :ler:

Men jeg er steike fornøyd med sommerkroppen jeg asså. Bare så det er sagt.

:sjarmor:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og noen ganger konspirerer verden bare fullstendig til ens egen fordel. Som når man trenger å løpe rundt 7 km (av konkurransehensyn) og må følge datter til en klarinettøving som varer 45 min.

:)

Sunnheten noe ødelagt av naboer som hadde champagnefeiring på terassen og nødet oss over...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller når man er alenemamma i tre dager, men barnet plutselig blir invitert bort :)

Rett til styrkerommet, enda det begynner å by meg litt i mot. Som alltid når jeg har kjørt styrke seriøst i rundt 6 uker :ler:

Dessuten var jeg svakere enn vanlig, ikke minst i benk, der jeg ikke fikk opp 45 kg mer enn fire ganger, selv om jeg har kjørt det på 5x5 de siste fire gangene!

:klo:

Nåvel, samma det, gikk ned til 40 og kjørte 3x8 i stedet. Og så tok jeg maskin til mageøvelsene denne gangen, inspirert av tråden her inne om hun som får orgasme av det, men det var dårlig utbytte, gitt

:fnise:

Fikk i hvert fall mine tre økter denne uken, og har syklet til jobb fire av dagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Eller når man er alenemamma i tre dager, men barnet plutselig blir invitert bort :)

Rett til styrkerommet, enda det begynner å by meg litt i mot. Som alltid når jeg har kjørt styrke seriøst i rundt 6 uker :ler:

Dessuten var jeg svakere enn vanlig, ikke minst i benk, der jeg ikke fikk opp 45 kg mer enn fire ganger, selv om jeg har kjørt det på 5x5 de siste fire gangene!

:klo:

Nåvel, samma det, gikk ned til 40 og kjørte 3x8 i stedet. Og så tok jeg maskin til mageøvelsene denne gangen, inspirert av tråden her inne om hun som får orgasme av det, men det var dårlig utbytte, gitt

:fnise:

Fikk i hvert fall mine tre økter denne uken, og har syklet til jobb fire av dagene.

Haha, den tråden har jeg ikke sett gitt. Hvilken maskin var det? :gjeiper:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løpe tirsdag, 8-9 km

Styrke torsdag (nest siste)

Løpe lørdag eller søndag, 10 km

Styrke mandag eller tirsdag (siste. Kanskje løpe den andre dagen)

I en annen by: løpe annenhver dag, 5 km?

HOHOHO, jeg er glad jeg ikke lot meg lure til å sykle til jobb i dag!

///////////////////////////////////////

//////////////////////////////////////////

/////////////////////////////////////// <- øsregn

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Løpe tirsdag, 8-9 km. Check. GØy var det også, Kunne fint holdt på lenger.

Styrke torsdag (nest siste)

Løpe lørdag eller søndag, 10 km

Styrke mandag eller tirsdag (siste. Kanskje løpe den andre dagen)

I en annen by: løpe annenhver dag, 5 km?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint vær, tror jeg må løpe før styrke. Ligger nemlig bare 5,5 km bak sjefen :ler:

I fjor dro han jo helt fra, sniken, men enn så lenge kan jeg kanskje rekke å lede.

25 stk. ligger mindre enn 10 km bak meg - de er skumle! Jeg kan raskt rase ned fra min ikke så imponerende 34. plass.

Jeg har per i dag 135 påmeldte, det er fler enn jeg hadde på slutten i fjor. 102 har vært ute og løpt (eller gått).

I tet ligger to stk som har løpt over 115 km siden vi startet for under to uker siden.

:sjokk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter tre skritt hadde jeg kjent opptil flere dråper, så jeg feiga ut. Ingen mørke skyer, men frykt for å stå ute på Bygdø et sted i en sånn sjuk skur som vi har hatt i det siste.

Så styrke, knebøy: klarte ikke å få opp 75 kg skikkelig, gikk heller ned til 70 for å få riktig teknikk og komme dypt nok ned. Strakmark: klarte ikke hode stanga samme hvor mye jeg tok av. Ga opp, tok step ups på benk, 3x12 for å få mer på bena. Benk: gad ikke engang prøve 45 kg, gikk heller ned til 40 og 3x8 reps. Ble informert om at stangen veide 3,5 kg mer enn vanlig, så da løftet jeg altså 43,5? Forrige gang jeg var der ble jeg informert om at samme stang veide 1,5 kg mer enn vanlig, så ikke godt å si.

Etc.

Litt av en roteøkt med andre ord, men fikk da løftet en del til slutt.

NÅ starter ferien om kun få timer. Ikke en hvit dag i sikte med andre ord :sjenert:

Men 30 min tvungen fysisk aktivitet daglig. Minimum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, rundt en time på "nabolagets" trampoline i går. Alle naboene er bortreist, eller tør jeg aldri, for da kommer alle barna fykende, og tilstandene blir ville, men med bare mine to har jeg en viss kontroll. Og får plass til å gjøre triks :fnise:

Er jo så gøy. Sveve rundt.

Ikke løpevær i dag, dro og løftet, ville ha koseøkt, så kjørte 3x8, 65 kg på bøy & mark, 40 i benk.

Tok noen, orker ikke google hva det heter, er det olympisk løft hvis frivending og så helt opp i skulderpress?

Med tom stang, bare for å kjenne etter teknikken. Elsker den, tror den skal med når jeg skal lage vedlikeholds/moroprogram.

Skulle ønske jeg fant en mageøvelse jeg ikke hatet, er det virkelig nødvendig med mageøvelser når man kjører masse annet?

Mage og utfall, asså, de to er det ingen elsk på.

Endret av Klips
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...