Gå til innhold

Pengegave i bryllup


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skal i bryllup til et par som kun ønsker seg penger til bryllupsreisen i gave. Jeg syns det er utrolig kjipt å gi penger i gave, og aner virkelig ikke hva som er en passende sum. Noen som aner hvor mye jeg bør gi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ville ikke gitt mindre enn 500 kr per pers som vanlig gjest. Noe mer som nær venn eller søsken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du synes det er kjipt å gi penger, så synes jeg du skal bruke fantasien og finne en fin gave som du vet de vil bli glade for. Vi fikk mange gaver som ikke sto på ønskelisten, og vi ble glade for alle :D Ønskelisten er bare ment som et hjelpemiddel for de som trenger det.

Angående beløp, så ville jeg gitt litt mer enn 500 hvis jeg var invitert til middag. Spesielt hvis dere er et par som gir.

Endret av Jade
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for svar! Jeg er bare meg, ikke par, og er innvitert på middag. De ønsker seg ikke ting fordi de bor trangt med liten lagerplass og har alt de trenger (vært samboere en stund). I tillegg har de ganske spesiell smak der det meste er designting, så å bare kjøpe noe jeg syns er fint er ingen god ide. Tar gjerne imot flere innspill :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det å gi penger i bryllupsgave er ikke noe særlig. Dessuten synes jeg det er litt tåpelig å ønske seg penger av venner, slik at de kan dra på bryllupsreise. For meg blir det helt feil, det er noe annet å ønske seg penger av foreldre/besteforeldre.

Da synes jeg en sjampis og noen kinobiletter/teater/konsert osv. er mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med gavekort?

ellers hvis det er meget god venn hadde jeg gitt mer enn 500.

Jeg gav 1000 sist.

500 til bruden og 500 til brudgommen

Endret av livsfilosofi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig, det å gi penger i bryllupsgave er ikke noe særlig. Dessuten synes jeg det er litt tåpelig å ønske seg penger av venner, slik at de kan dra på bryllupsreise. For meg blir det helt feil, det er noe annet å ønske seg penger av foreldre/besteforeldre.

Da synes jeg en sjampis og noen kinobiletter/teater/konsert osv. er mye bedre!

For noe tøv!

Takke meg til et bidrag til bryllupsreisen, sofaen en ønsker, nye hvitevarer el i stede for små nipps og servise som en aldri får brukt. Brudeparet har faktisk kostet en fest som kunne ha finansiert en fantastisk bryllupsreise på Maldivene el.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noe tøv!

Takke meg til et bidrag til bryllupsreisen, sofaen en ønsker, nye hvitevarer el i stede for små nipps og servise som en aldri får brukt. Brudeparet har faktisk kostet en fest som kunne ha finansiert en fantastisk bryllupsreise på Maldivene el.

Men det er jo noe de har valgt selv, brudeparet altså. De kunne ha droppet et stort bryllup med masse gjester, hatt et intimt bryllup med bare foreldre og søsken og brukt pengene på en tur til Maldivene.

Men uansett, i seg selv så synes jeg ikke at penger trenger å være så dumt å gi i gave. En kan lage mange fine kort og det blir en gave i seg selv (hvis du ikke kan lage kort selv er dte kanskje noen rundt deg eller på nettet som lager? Personlig lager jeg en del kort.) :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...