Gå til innhold

JULEKONGEN!


Hoppetaujenta

Anbefalte innlegg

Er det noe spesielt den 16?

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

I Ridderdalen er det den dagen Kong Sølve pleide å sette i gang sneen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ok, spennende. Spørs om de får det til ja. Kanskje Kevin kan få inn venninna si, siden hun er kongelig. Sølve sa det selv, de kongelige virket den på.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva skjedde i dag? Får ikke sett noen episoder før mandag.

Alle episodene kan sees på nett-TV om du har internett. nrk.no legger dem ut etter at de er vist på TV, men på nrksuper.no legges de ut fra morgenen av.

Om du likevel vil vite hva som skjedde idag:

Peder la skylden på Kevin for tyveriene av julekulene. Kevin skulle akkurat til å ta med seg Eiril og hansken til ridderdalen når moren hans kom og hentet ham, og nekter å slippe ham før han inrømmer at det var han som stjal dem. Snerk har tatt Sølve til fange og venter på Kevin og hansken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bare meg som synes det var veldig irriterende at de aldri viste hva som skjedde med de to ridderene som satt i fengsel?:O

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns generelt det var en irriterende slutt.

Anonym poster: 27ace982ed874b2c3438e0dd86c7ca46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det var en lei slutt. Mange er misfornøyd, les på facebook Julekongen

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg falt desverre ikke for historien, men det var litt småfiksfakserier som var artig innimellom.

Kommer ikke til å kjøpe om den kommer på dvd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns den var allright i begynnelsen, men så begynte mye å svikte med tanke på det logiske.

I tillegg syns jeg ikke ting ble avslutta, og syns det var teit at det ikke ble en totalt lykkelig slutt med julefeiring på slottet og ordentlig stemning.

Synes generelt at det har vært lite julestemning gjennom serien.

Anonym poster: 27ace982ed874b2c3438e0dd86c7ca46

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, synes det er litt teit med voksne som går på seriens Facebook-side og klager over at de ikke får julestemning. Dette er BARNE-TV. Det er ikke laget for voksne. Sett på Skomakergata-dvd-en og se den for 144. gang i stedet.

Anonym poster: 7150b0b4ba746378e071aa7959938493

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jul i Svingen var da ikke julesteming i heller. Kun Portveien 2, Skomakergata, Teodors julekalender og vertshuset den gyldne hage. DET var JUL det. Føler ikke ungene finner juleroen jeg. De er så stresset av mobiler, ipad, data og annet.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synd at Kevin ikke fikk nye klær til jul, det hadde han trengt! Han skiftet ikke klær én eneste gang iløpet av serien jo.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ikke søstrene heller, de satt i gymdressene sine på julaften de og moren i politiuniform. Til og med skomaker Andersen skiftet til dress på julaften.

Serien sluttet rart. Hulen raste sammen og Kevin og Eirill ble skilt for alltid. Ingen jul på slottet, ridderene havnet i fengsel og Kevin arvet huset til dronningen og Eirill. Med Peder vet vi ikke hvordan det gikk. Så sluttet det med at de satt i stuen og delte ut gaver, så stod Eiril utenfor slottet og så på sølvdrysset på himmele, og det samme gjorde Kevin fra huset i skogen. Så ble Julekongen sangen spilt og det hele var egentlig veldig trist.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Wilhelmine

Synes det var en sterk og trist avslutning. Synes på den ene siden det var veldig fint, men samtidig vemodig, og jeg ble sittende igjen med en del spørsmål. Hva skjer videre i Ridderdalen, blir Peder og venner, hva med ridderne som ble igjen i den vanlige verden, hvordan går det med alle osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tviler jeg på. Neste år er det nok Blånissene som skal vises.....igjen.

Anonym poster: 1519206d96c684fa6b06f66d2d451082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...