Gå til innhold

Herregud for en temperatur!


Fame

Anbefalte innlegg

Sukk,skulle ønske jeg enda bodde ved havet. Da hadde jeg lagt meg på et svaberg med ei god bok og slappet av. Badet når jeg ble for varm. Men neida! Her har det vært rundt 30 grader i snart en måned, i innlandsklima, tett luft og klamt. Tar en kald dusj og er like svett før en rekker å få på seg klær. Jeg elsker sommer og varme, men dette er forferdelig.

Anonymous poster hash: 4287c...b58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vinter er jo så deilig! Stå på ski og ikke ha konstant hodepine :D

Nei, æsj. Snø, slaps, kulde, mørke og konstant tørre, sprukne hender. :fryser:

Tror kanskje jeg er født i feil land.. :fnise:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, æsj. Snø, slaps, kulde, mørke og konstant tørre, sprukne hender. :fryser:

Tror kanskje jeg er født i feil land.. :fnise:

Jeg elsker sommeren, men akkurat denne sommeren har vært litt for drøy for min del. Jeg kunne ALDRI hatt det sånn her hver sommer :P

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vurderer å emigrere til Svalbard! Jeg er rett og slett ikke et menneske som tåler varme. Jeg begynner å slite allerede ved 18-19 grader. Jeg trives med sne, is og -10 er herlig. Jeg dauer i varmen!

Anonymous poster hash: 9423b...bce

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror jeg smelter. Må være den verste sommeren.. Ikke orker jeg være ute heller så holder meg hjemme med vifta på fullt og 14 flasker kaldt vann. EG DØYR

Her er det over 30 grader inne, men heldigvis har vi akklimatisert oss nå. Husk at vinteren kan plutselig være her med kulde, slaps og snø, så selv om det er varmt og vi sliter nå, vil vi sette pris på denne sommeren når vinteren kommer :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her er det over 30 grader inne, men heldigvis har vi akklimatisert oss nå. Husk at vinteren kan plutselig være her med kulde, slaps og snø, så selv om det er varmt og vi sliter nå, vil vi sette pris på denne sommeren når vinteren kommer :)

Jeg vil ikke sette pris på denne sommeren når vinteren kommer. Det er lettere å kle seg for kaldt vær, enn for varmt vær. I alle fall for meg.

____________

Jeg finner det på grensa til provoserende at mange som synes varmen er helt strålende absolutt mener at vi som ikke trives nå må "nyte og sette pris på" dette været. Jeg klarer ikke å nyte å føle meg syk. Jeg liker å få puste skikkelig og å sove om natta. Det klarer jeg ikke spesielt bra i varmen. Hvorfor ikke bare innse at folk er forskjellig?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det låter som om dere har en tøff sommer. Det er noe helt annet å bo i innlandet eller midt i en norsk by med 30 grader enn å bo her i Rodos by med 28-29 grader. Her er det tross alt luftig, og havet er i gangavstand. Faktisk har vinden vært mer plagsom enn varmen denne sommeren; vi har bare hatt én eneste dag med 35 grader, men et utall dager med stiv kuling. Men for to år siden besto sommeren av en serie små hetebølger (mellom 35 og 40 grader og stort sett ganske vindstille), så da var løsningen å holde seg hjemme med vifte og AC.

Man klager over været og klimaet uansett hvor man bor. For noen år siden så jeg at en peruaner skrev at hans hjemby Lima hadde et helt umulig klima (utilsiktet rim). Temperaturen er sjelden under 12 grader og sjelden over 29. For mange låter det paradisisk, men trøbbelet er at de er plaget med en enorm luftfuktighet. Denne mannen hadde dessuten astma, så hver sommer (spesielt januar og februar) måtte han flykte til en fjellandsby for å overleve.

Det er forresten spådd tordenvær og lavere temperaturer i Sør-Norge om noen dager, så det kan kanskje gjøre det mer levelig. Blir det likevel for varmt, kan dere kanskje gjøre som en del italienere: ta en tur til en gresk øy for å kjøle dere ned. :ler:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Og jeg som tenkte at det endelig ble sommer for en gangs skyld.

Kan faktisk ikke huske sist jeg badet i Norge, men nå kan jeg det. Mulig at det har vært sommer andre steder i Norge, men her på vestlandet har det ikke vært skikkelig sommer på mange år.

Så jeg er veldig fornøyd.

Klart det kan jo bli litt vel varmt, men snart kommer regnet og kulda så jeg nyter det.

Har for første gang på årevis badet i Norge og det har jeg savnet. Før har vi måttet reise bort for å i det hele tatt få farge på kroppen.

Men kan tenke meg at det er verre i innlandet for der blir det jo jævlig varmt og lufta står vel stille.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har heldigvis fått kjøpt meg en vifte, så jeg kan tilbringe fritiden innendørs med sval luft og nett-tv. Grilling, sa du? Strand? Hahaha, ikke denne jenta, ikke i dette været!

GLEDER med til høsten kommer, med iskald vind og regn! Hjemmelaget kakao, pledd, god bok.. Ahh!



Anonymous poster hash: 5084a...e83
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LUV IT!!! Selv om jeg er av de som ikke tåler verken varme eller UV-strÆling best...

Kom deg på stranda, Fame! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

LUV IT!!! Selv om jeg er av de som ikke tåler verken varme eller UV-strÆling best...

Kom deg på stranda, Fame! :)

Never

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er ikke så varmt ved sjøen! Frisk vind og delig tempereret vann!!! Whats not to like :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har ringt til alle som fører varmepumper i hele byen i panikk, men ingen kan gi meg kald luft før i slutten av neste uke :jolie:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste at salget av vifter og griller skyter i været. Grill? Man trenger da ikke grill nå, kan grille rett på asfalten.



Anonymous poster hash: 9a862...943
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja til høst og vår hele året!

Høst og vinter, mener du.

Anonymous poster hash: 5084a...e83

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst og vinter, mener du.

Anonymous poster hash: 5084a...e83

Jeg er ingen storfan av vinteren heller jeg da. Foretrekker høst og vår :jepp: Liker best temperaturer på rundt +5º - +22º max. Altså ikke de helt store yttetpunktene.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...