Gå til innhold

Hvorfor anonym?


siwhel

Anbefalte innlegg

Gjest HarryDotter

Hvorfor for meg?

Greit... Alle AB'ere her inne ønsker å skjule noe overfor deg. For et idiotisk svar. En blir ikke noe mer anonym av å ha på AB-knappen enn å skjule seg bak et nick. Så da kan jo hele diskusjonen dreie seg om hvorfor vi i det hele tatt har nick her. Hvorfor kan vi ikke bare ha fullt navn? Hvorfor har ikke du fullt navn her?

Anonymous poster hash: 2a736...2ba

Tror du legger mer i det Siwhel skriver enn det hun tenkte.

Er vel vesentlig forskjell på fullt navn og et nick??

Om man skriver om sine seksuelle preferanser her inne er det vel ingen som har mulighet til å pinne det på akkurat deg. Jeg ville heller brukt AB funksjonen dersom jeg skulle skrive noe som potensiellt KAN avsløre. Det er jo bare å tenke nøye over hva man skriver først.

For meg blir det litt som faren for å bli hacket og miste identiteten og alle pengene sine. Ja den sjangsen er tilstede, men duverden å mikroskopisk den er :)

Og uansett...dersom man skulle lese noe man misstenker er en man kjenner så vet man ikke 100% sikkert at det ER den personen....opplevelser og tanker kan være ganske like blandt mange av oss ..just my thoughts :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja om man legger ut konkrete ting som enkelthendelser så vil det naturligvis være mulig å gjenkjenne en bruker...men dersom man bare diskuterer generelle ting og meninger, vil nok sjangsen for det være minimal. :)

Ja, hvis man klarer det, men de aller, aller fleste brukerne her inne legger ut konkrete detaljer iblant. Det kan være "jeg har to katter, og den ene er så søt når den gjør...", "Jeg har vært singel i åtte måneder", "Igår kranglet jeg med kjæresten om..., hvem var urimelig?", "vi betalte ... for huset", eller noe så simpelt som hvis jeg ikke hadde omskrevet hendelsen jeg gjenkjente i forrige innlegg - da kunne vedkommende kjent igjen meg om hun fortsatt var her. Nå vet jeg at hun ikke er det lengre, men. Jeg klarer ikke å holde 100% styr på at absolutt ingen konkrete detaljer sniker seg frem. Og mtp de jeg har gjenkjent så er jeg tydeligvis ikke alene om det.

Anonymous poster hash: bdb80...c44

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BrienneOfTarth

Fordi det ikke er alt man ønsker å skrive med nick fordi det er ting som er lett gjenkjennelige.

Andre er anonyme fordi de har opplevd å bli hetset på forumet. Det er ikke måte på hvor tøffe i trynet enkelte er på nett.

Noen misbruker den kanskje, men det kunne vært løst med strengere moderering for eksempel.

Jeg bruker funksjonen hvis jeg skal skrive om sensitive opplysninger og andre ting som man kan kjenne igjen, for jeg har lyst til å være anonym selv om jeg har nick.

Derfor legger jeg ikke ut bilder av meg selv heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest HarryDotter

Ja, hvis man klarer det, men de aller, aller fleste brukerne her inne legger ut konkrete detaljer iblant. Det kan være "jeg har to katter, og den ene er så søt når den gjør...", "Jeg har vært singel i åtte måneder", "Igår kranglet jeg med kjæresten om..., hvem var urimelig?", "vi betalte ... for huset", eller noe så simpelt som hvis jeg ikke hadde omskrevet hendelsen jeg gjenkjente i forrige innlegg - da kunne vedkommende kjent igjen meg om hun fortsatt var her. Nå vet jeg at hun ikke er det lengre, men. Jeg klarer ikke å holde 100% styr på at absolutt ingen konkrete detaljer sniker seg frem. Og mtp de jeg har gjenkjent så er jeg tydeligvis ikke alene om det.

Anonymous poster hash: bdb80...c44

Ja helt sant det du skriver...da er AB funksjonen svært nyttig. Det er jeg veldig enig i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt noen er anonyme så mye personlig som mange legger ut her. Litt kjipt hvis man har søkt jobb og arbeidsgiver googler deg, så kommer de inn på KG og ser all driten du har skrevet. ;)

Har liksom arbeidsgiver søkt på nicket ditt da?!

Man kan jo ikke google noens fulle navn og få opp alle brukerprofilene vedkommende har?!

Anonymous poster hash: e2fce...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har liksom arbeidsgiver søkt på nicket ditt da?!

Man kan jo ikke google noens fulle navn og få opp alle brukerprofilene vedkommende har?!

Anonymous poster hash: e2fce...c19

Nei, men det kan komme frem hvis man ikke er anonyme over lengre tid likevel. Jeg er blitt nevnt med fullt navn her et par ganger.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, men det kan komme frem hvis man ikke er anonyme over lengre tid likevel. Jeg er blitt nevnt med fullt navn her et par ganger.

Jeg skjønner ikke hvordan det går ann?

Gidder du forklare? :)

Anonymous poster hash: e2fce...c19

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke hvordan det går ann?

Gidder du forklare? :)

Anonymous poster hash: e2fce...c19

Folk har funnet ut at det er meg og så nevnt meg med navn :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Folk har funnet ut at det er meg og så nevnt meg med navn :)

Du har jo nevnt ditt navn i en tråd en gang og?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har jo nevnt ditt navn i en tråd en gang og?

Ikke mitt fulle, vel? Men jeg er ikke anonym, sier bare at det kan skje!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker som oftest AB hvis jeg vet at mitt innlegg vil provosere folk. Etter erfaring pleier noen å henge seg opp i slik, så da er AB greit nok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg legger ikke så veldig skjul på hvem jeg er når jeg skriver under nick, så tror nok noen jeg kjenner har gjenkjent meg (hvis de er på kg, i alle fall). Jeg velger allikevel å bruke ab-funksjonen av to grunner:

  1. Det jeg skriver er veldig gjenkjennelig.
  2. Det jeg skriver er personlig og noe jeg ikke vil dele med alle jeg kjenner
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Trollkarlen

Ikke mitt fulle, vel? Men jeg er ikke anonym, sier bare at det kan skje!

Nei var vel bare fornavn eller noe sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...