Gå til innhold

Bruke handicap-toalett fordi man har med seg barnevogn


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Blåmeis

Skifte raskt, ok, men sminke deg kan du gjøre andre steder med mindre hele sminkeprosessen tar maks ett minutt. Man okkuperer ikke den eneste dassen som er mulig å bruke for en god del folk for å sminke seg. Det er nok en del folk som tenker som du der jeg jobber, for vi har to ansatt-toaletter tilgjengelig i hver ende av bygget (og det er langt imellom dem), og innimellom har jeg stått nærmere 10 minutter og ventet utenfor låste doer fordi enkelte egoister okkuperer dassen i evigheter for å sminke seg, style håret og sjabbe i mobilen. Ikke kult å kaste bort arbeidstiden og risikere ventende kunder fordi noen ikke evner å sminke seg foran speilet utenfor båsene på kundetoalettene.

Anonymous poster hash: 00abe...2f3

Jeg har aldri brukt mer enn to minutter på å sminke meg, bruker ikke hele "maska" bare våt eyeliner og litt mascara og litt blyant på øyenbrynene så er jeg good to go. Ville aldri funnet på å okkupere et sted et kvarter for å dolle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

TS her, til AB klokken 19:45.

Jeg har prøvd å få tak i en så liten vogn som mulig, så det skal være så lett som mulig å få den ut/inn av bilen, men det er dessverre en viss størrelse på dem uansett. Jeg skulle gjerne tatt barnet med inn på det vanlige toalettet, men det var rett og slett umulig. Det hadde nesten ikke vært plass til at en ekstra person kunne stått inne på det rommet en gang.

Jeg mener også at man ikke kan forvente særbehandling, derfor spør jeg: Hva mener du at jeg skulle gjort i denne situasjonen?

Å komme meg hjem hadde jeg ikke rukket.

Jeg hadde vært uansvarlig om jeg hadde satt vogna igjen utenfor toalettet, og det hadde ikke vært så mye bedre å overlate babyen til noen fremmede.

Hva burde jeg, etter din mening, gjort?

Jeg syns for øvrig det er hårreisende å be deg flytte deg når du sitter på cafe, du satt der først. De kan jo spørre, men ikke forvebte at du flytter deg.

Mange kvinner ønsker nok å sitte så skjermet som mulig, også av hensyn til andre. Sitter vi synlig er jo det også galt, for de som ikke liker/tåler å se at et barn ammes. Men uansett, her var det selvfølgelig hun moren som burde sette seg en annen plass, det tror jeg få vil være uenige i.

Anonymous poster hash: 4f227...030

Jeg mener absolutt du kunne bruke HC toalettet, og jeg hadde aldri sakt noe eller reagert om jeg hadde stått i kø selv.

Så det var ikke ment som noe personangrep på deg altså!

Registrerer bare at mange her har den der "selvfølgelig, du har jo en baby!" -holdningen, og jeg ser ikke helt hvorfor det er et stort poeng?!

Du kunne for min del benyttet toalettet uten baby, med baby eller i rullestol...

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At du har dårlige erfaringer med kvinner med barn har i grunn veldig lite relevans her.

jeg svarte på et innlegg jeg hadde skrevet tidligere i tråden!

Er det ikke det som er poenget med å diskutere da?

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om du kunne forlatt vogna med din baby på f.eks 2 mnd utenfor alle toalettene uten tilsyn og risikere at babyen begynner å hyle eller at noen faktisk stikker av med vogna og babyen din, med god samvittighet. Det betyr ikke at alle foreldre i verden er som deg, for de fleste er babyen det kjæreste de har. Regner med at du ikke har barn.

Har lavt blodtrykk og ofte blodtrykksfall jeg og, men lar det ikke gå ut over andre.

Anonymous poster hash: 99b6e...968

Igjen; at du må på do når du er ute på shopping med babyen din -ikke mitt problem!!!

Bra for deg at du har en unge du elsker og vil passe på framfor alt, det hadde sikkert jeg også gjort om jeg hadde barn.

Men for å sitere deg; "men jeg lar det ikke gå ut over andre"!

Og jeg lar da vel heller ikke mine problemer med blodtrykket gå ut over andre fordi om jeg setter meg ned på en cafe med et glass vann for å svelge en pille?!

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Igjen; at du må på do når du er ute på shopping med babyen din -ikke mitt problem!!!

Bra for deg at du har en unge du elsker og vil passe på framfor alt, det hadde sikkert jeg også gjort om jeg hadde barn.

Men for å sitere deg; "men jeg lar det ikke gå ut over andre"!

Og jeg lar da vel heller ikke mine problemer med blodtrykket gå ut over andre fordi om jeg setter meg ned på en cafe med et glass vann for å svelge en pille?!

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

Heller ikke mitt problem at du sliter med blodtrykk. Ikke mitt problem at folk sitter i rullestol. Ikke mitt problem at folk har diaré. Ikke mitt problem at andre har utlagt tarm

Anonymous poster hash: 44d71...09b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke mitt problem at du sliter med blodtrykk. Ikke mitt problem at folk sitter i rullestol. Ikke mitt problem at folk har diaré. Ikke mitt problem at andre har utlagt tarm

Anonymous poster hash: 44d71...09b

Hvorfor skulle det være ditt problem at jeg har lavt blodtrykk, jeg krever da ingen ting av deg?!

Og nei, det burde ikke være et problem at andre sitter i rullestol heller (altså ingen grunn til at noen skal bli kjefta på for å bruke HC toalett).

Hva er poenget ditt?

Anonymous poster hash: 96e75...0f6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha. Uff!

Ettersom hun påtok seg retten til å være talskvinne for alle i rullestol,

påtar jeg meg min rett til å være talskvinne for alle handikappede / personer med fysisk funksjonshemmelse / personer med funksjonsnedsettelse og andre jævlig politisk korrekte definisjoner av " i was born with really bad karma ":

Jeg / vi blir mer irriterte når dassen er nedpissa/drete,

når det ligger brukt tørkepapir overalt,

når det er fritt for tørkepapir OG dopapir,

når brukte bleier ligger på vasken/gulvet

og når folk har sex der inne. (Jada. Det skjer)

Må uansett være mye bedre for kidsa å være alene med mamma eller pappa, under litt roligere omgivelser på et låst bad, enn blant masse stressa fremmede.

Vi får kanskje gratis rullestol, bil og parkeringsbevis, men nei.

Normal folkeskikk følger ikke med som et eget frynsegode.



Anonymous poster hash: 16e5a...bd7
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heller ikke mitt problem at du sliter med blodtrykk. Ikke mitt problem at folk sitter i rullestol. Ikke mitt problem at folk har diaré. Ikke mitt problem at andre har utlagt tarmAnonymous poster hash: 44d71...09b

Men handlikaptoalettet skal du ha - fordi du har unge.

Anonymous poster hash: d7cb1...d87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

All den tid det ikke hadde vært aktuelt å sette igjen vogna på et sted jeg ikke hadde kunnet holde den under oppsikt, så hadde jeg gått på HC-toalettet uten dårlig samvittighet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha. Uff! Ettersom hun påtok seg retten til å være talskvinne for alle i rullestol, påtar jeg meg min rett til å være talskvinne for alle handikappede / personer med fysisk funksjonshemmelse / personer med funksjonsnedsettelse og andre jævlig politisk korrekte definisjoner av " i was born with really bad karma ": Jeg / vi blir mer irriterte når dassen er nedpissa/drete,når det ligger brukt tørkepapir overalt,når det er fritt for tørkepapir OG dopapir,når brukte bleier ligger på vasken/gulvetog når folk har sex der inne. (Jada. Det skjer) Må uansett være mye bedre for kidsa å være alene med mamma eller pappa, under litt roligere omgivelser på et låst bad, enn blant masse stressa fremmede. Vi får kanskje gratis

rullestol, bil og parkeringsbevis, men nei. Normal folkeskikk følger ikke med som et eget frynsegode. Anonymous poster hash: [acronym="Full hash:

16e5aa794a9e3a53b0f98830ac1a6bd7"] 16e5a...bd7

Hva er forskjellen på HANDIKAPET, og FUNKSJONSHEMMET?

Jeg vet, men ser ut til at folk her inne bruker begrepene uten noen som helst forståelse for forskjellene.

Parkeringsbeviset er ikke gratis å få, må betale ekstra for legeerklæring, annet hvert år

Bilen min er heller ikke gratis, selv om den er en NAV bil,. Rullestol har jeg ikke, enda, så det vet jeg ikke om jeg får gratis.

At flere funksjonshemmede får tilrettelagt bil med innebygd toalett fra NAV, er ikke vanskelig å forstå behovet for når en leser her i tråden.

En ting til Handicapdoene blir brukt til er kjøp, salg og bruk av dop. Sprøytene ligger strødd enkelte plasser. Andre steder blir doene låst og ingen får nøkkel fordi doene blir

Brukt til dop og sex.

Mange, mange uttalelser kommer fra mennesker totalt blottet for innsikt i hvilke sykdommer og tilstander som kan gjøre det nødvendig å komme seg inn på en do ASAP. Kulle alle sittet i rullestol for å synliggjøre at de har behov for å gå på den tilrettelagte doen, så hadde det jammen vært mange ute og trillet i stol gitt.

Noen kan faktisk ikke ta sjangsen på å gå på kjøpesenteret før klokken har bikket 18 og de allerfleste barnevognstrillerne har kommet seg hjem, så vi vet at muligheten for å komme seg på do om behovet melder seg er der der.

Å gå på et kjøpesenter i beste barnevognstrilletid på formiddagen kan vi bare glemme.

I perioder når jeg har vært veldig dårlig, har jeg måtte la være å spise dagen før jeg må ut og til lege, for å unngå å måtte på do. Jeg begrenser og inntak av væske i timene før jeg går ut, i håp om å komme meg hjem igjen før jeg må på do.

Selv om man er barnevognstriller så kan man jo planlegge en smule før man går ut.

.

Anonymous poster hash: d5b37...425

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er forskjellen på HANDIKAPET, og FUNKSJONSHEMMET?

Jeg vet, men ser ut til at folk her inne bruker begrepene uten noen som helst forståelse for forskjellene.

Parkeringsbeviset er ikke gratis å få, må betale ekstra for legeerklæring, annet hvert år

Bilen min er heller ikke gratis, selv om den er en NAV bil,. Rullestol har jeg ikke, enda, så det vet jeg ikke om jeg får gratis.

At flere funksjonshemmede får tilrettelagt bil med innebygd toalett fra NAV, er ikke vanskelig å forstå behovet for når en leser her i tråden.

En ting til Handicapdoene blir brukt til er kjøp, salg og bruk av dop. Sprøytene ligger strødd enkelte plasser. Andre steder blir doene låst og ingen får nøkkel fordi doene blir

Brukt til dop og sex.

Mange, mange uttalelser kommer fra mennesker totalt blottet for innsikt i hvilke sykdommer og tilstander som kan gjøre det nødvendig å komme seg inn på en do ASAP. Kulle alle sittet i rullestol for å synliggjøre at de har behov for å gå på den tilrettelagte doen, så hadde det jammen vært mange ute og trillet i stol gitt.

Noen kan faktisk ikke ta sjangsen på å gå på kjøpesenteret før klokken har bikket 18 og de allerfleste barnevognstrillerne har kommet seg hjem, så vi vet at muligheten for å komme seg på do om behovet melder seg er der der.

Å gå på et kjøpesenter i beste barnevognstrilletid på formiddagen kan vi bare glemme.

I perioder når jeg har vært veldig dårlig, har jeg måtte la være å spise dagen før jeg må ut og til lege, for å unngå å måtte på do. Jeg begrenser og inntak av væske i timene før jeg går ut, i håp om å komme meg hjem igjen før jeg må på do.

Selv om man er barnevognstriller så kan man jo planlegge en smule før man går ut.

. Anonymous poster hash: d5b37...425

Er du seriøs? Selv om det er krav om tilgang til handikaptoalett, har jeg aldri sett et krav om at dette alltid skal være ledig. Hva hvis det er en annen handikappede der?

For øvrig er jo, som tidligere nevnt, stellerommene svært ofte på HC-toalettene. Du etterlyser planlegging før man går ut med barnevogn. Hva ser du for deg at vi skal gjøre? La være å gi babyen mat, slik at den i alle fall ikke tisser eller bæsjer mens man er ute? Virkelig?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner deg godt! Har også gjort det samme, altså tatt med barnevogn inn på handicap toalett når mannen min ikke var der på IKEA feks. Hvordan i alle dager skal man få bedt noen ansatte passe babyen mens man går på do!? De har vel bedre å gjøre. Er heller ikke så bekvem med fremmede som passer min lille baby. Hvis de på senteret vil at vi skal kunne gå på do med en liten baby og er alene får de heller lage romslig do inne på stellerommet... Skal ut og reise med han snart og må ha han i bæresele. Må sikkert legge han på et teppe eller noe på gulvet mens jeg går på do og på et vanlig toalett tipper jeg det ikke blir plass til det så tipper jeg også blir nødt til å benytte meg av handicap toallettet. Ser ikke noe feil i det. Er ikke bare og bare med liten baby heller. Handicap damen har sikkert ikke barn og hørtes veldig bitter ut ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle som ikke har mulighet til å bruke vanlige toaletter til å gjøre sitt fornødne, synes jeg skal bruke handikaptoalettet uten dårlig samvittighet, men slippe andre foran seg i køen om det ikke er krise.

Dopsalg og sminking og lignende synes jeg man kan gjøre andre steder.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ca. 153 millioner foreldreløse barn i denne verden. Bare i Norge trengs det hvert år over 1000 fosterhjem. Velger man å få barn selv, er man altså, om ikke mentalt handicapet, så ihvertfall følelsesmessig og medmenneskelighetsmessig handicapet. Så det er helt greit at du brukte handicap-toalettet.

:fnise::fnise::fnise:

Anonymous poster hash: 2b53d...87a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker HC toalettet titt og ofte, foretrekker jo større plass, har ingen dårlig sanvittighet for det. Jeg ville selvfølgelig sluppet både handicappede og folk med barnevogn forran meg, men når toalettet uansett står tomt, så ser jeg ikke hvorfor ikke alle for ønsker skal kunne bruke det...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ofte HC do jeg. Opplever for ofte helt urolig ekle offentlige toalett, som f.eks. er tilgrist med brukte bind, blod og dritt. I tillegg er de ofte så små at de ikke har en knagg for jakke/veske.

Har aldri opplevd at noen HC-brukere måtte vente, bortsett fra en gang da jeg brukte lang tid pga gågips på ankelen og skulderen i fatle. Da smilte bare damen i rullestol hyggelig til meg når jeg kom humpende ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Eneste gangen jeg reagerer på slikt, er når jeg tar fergen. Der er det ett eneste handicap-toalett/stellerom. Overgangen tar 30 minutter. Sist jeg var der var det en dame med baby som okkuperte rommet i et kvarter!!! Og ikke hadde hun med noe annet enn våtservietter og en liten stellematte ut, så lite trolig at det var gigabæsj som måtte tas hånd om. Tipper hun ammet. DET er IKKE greit! Endte med at jeg bare rakk å skifte på ene barnet mitt. Om det hadde vært noen i rullestol eller med pose som ventet kumne det gått galt for dem...

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke det var greit av deg, jeg. Du er ikke handikappet og bruker et toalett som er for handikappede, synes det er utrolig frekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som mener at vekter kunne passet barnet: når de ikke har anledning til å passe på butikken (som betaler for vakttjenester) når ansatte som er alene må på do, hvorfor i all verden skal man forvente at de passer på kunders barn, når de har full anledning til å trille de med inn på toalettet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var damen i rullestol som hadde et problem her, ikke du.

Mange rullestolsbrukere tror de er universet. Å måtte vente 10 min for å komme seg inn på do er helt vanlig!



Anonymous poster hash: 9291f...ab8
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...