Gå til innhold

Hvorfor så mange russere og polakker i Oslo?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Synd det ikke er flere russiske kvinner i Oslo. Russiske kvinner er skjønne og vakre. <3 :)

Anonymous poster hash: eef9f...860

De er iallefall lette å peke ut, de er som regel de mest vulgære. Skiller seg ut og de jeg har snakket med er veldig overflatiske. Finner en drøss av de på Kypros..

Anonymous poster hash: 3023e...4be

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polakkene er ingen homogen gruppe. Det er individer med ulike interesser. Mange kommer med familien sin, og flytter hit. Har selv en polsk familie til naboer. De er ikke bare her for å jobbe, de ønsker å bo her for godt, og har virkelig integrert seg. I tillegg jobber de enormt mye. (Ja, de tjener mer enn i Polen, men de betaler jo norske priser, så sånn sett så har de ganske lik levestandard som de hadde i Polen).

Anonymous poster hash: af19e...62c

Muligens jeg formulerte meg litt feil, mange kommer hit for og jobbe, men ikke alle. Og det er ikke til og stikke under en stol at det som i alt annet er lønnen som er drivkraften

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Muligens jeg formulerte meg litt feil, mange kommer hit for og jobbe, men ikke alle. Og det er ikke til og stikke under en stol at det som i alt annet er lønnen som er drivkraften

Veldig så skråsikkert du uttaler deg. Hvor mange polakker kjenner du? Jeg kjenner noen, og der var det faktisk interesse for norsk språk og kultur som var grunnen. Det bor nesten 100 000 polakker i Norge, og de har ulike motiver for å komme hit. Selvsagt er arbeid en grunn for mange, men da ikke utelukkende på grunn av lønnen, men også på grunn av et hardt arbeidsmarked enkelte steder i Polen. (Selv om dette ikke gjelder andre steder i Polen).

Anonymous poster hash: af19e...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig så skråsikkert du uttaler deg. Hvor mange polakker kjenner du? Jeg kjenner noen, og der var det faktisk interesse for norsk språk og kultur som var grunnen. Det bor nesten 100 000 polakker i Norge, og de har ulike motiver for å komme hit. Selvsagt er arbeid en grunn for mange, men da ikke utelukkende på grunn av lønnen, men også på grunn av et hardt arbeidsmarked enkelte steder i Polen. (Selv om dette ikke gjelder andre steder i Polen).

Anonymous poster hash: af19e...62c

Kjenner ikke så altfor mange polske nei, men kjenner haugevis med russiske pluss at jeg kan språket godt og har bodd der borte noen år. Så jeg kjenner folket.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner ikke så altfor mange polske nei, men kjenner haugevis med russiske pluss at jeg kan språket godt og har bodd der borte noen år. Så jeg kjenner folket.

Stor forskjell på russere og polakker. De polakkene jeg kjenner, blir fornærma om jeg setter dem i samme bås. Gjorde det litt til å begynne med, men har lært meg hvor stor forskjellen er (kulturelt og språklig) nå. Blir vel omtrent som forskjellen på nordmenn og f.eks tyskere.

Anonymous poster hash: af19e...62c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Stor forskjell på russere og polakker. De polakkene jeg kjenner, blir fornærma om jeg setter dem i samme bås. Gjorde det litt til å begynne med, men har lært meg hvor stor forskjellen er (kulturelt og språklig) nå. Blir vel omtrent som forskjellen på nordmenn og f.eks tyskere.

Anonymous poster hash: af19e...62c

Eller tyskere og polakker....

:P

Anonymous poster hash: f5cc9...db4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En jeg møtte i Polen tjener ca like mye på en dag som vi tjener på en time. Og er du klar over hvor vanskelig det er å få seg jobb der?

Polakker er søte. Du er deprimerende,



Anonymous poster hash: cf30f...349
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Deprimerende.

Anonymous poster hash: 29a92...6be

Det er ikke deprimerende, mangfold er topp. De er der fordi Oslo er utrolig fint og de er der ofte for å jobbe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...