Gå til innhold

Spørsmål om Gardeball (jeg er håpløs)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

  • Jeg er 19, hvordan blir "etterfesten" da? er det 20 års grense?
  • Er det fy fy og fikse håret selv? (simpel fiksing)
  • Jeg er ikke flink til å gå pent med høye heler, blir det teit om jeg velger litt kortere heler?
  • Hvordan bør jeg gjøre sminken min?

Jeg er rett og slett redd for å ikke være fin nok.

Jeg er typisk vimsete, og med lang kjole og høye heler vil jeg vel drite meg ut en eller ti ganger i løpet av kvelden.

Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse håret på en enkel måte? har ganske kjedelig og tynt hår fra før av.. så blir jo ikke pent uansett sikkert.

Andre ting jeg bør vite om?

Rotete innlegg med masse spørsmål vet jeg, men hadde vært fint om noen kunne veilede meg litt, jeg er helt håpløs!

Anonymous poster hash: 1c681...937

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Slapp av.. Det er ikke sosieteten du skal på ball med. Er bare vanlige folk i militærklær (dog galla).

Noe du bør vite? Ikke skuff kavaleren som har invitert deg på ball med å ikke gi han pulings etterpå..

Jeg er ex-gardist, og inviterte en jente der det ikke endte med pulings. Veldig skuffende!



Anonymous poster hash: fc938...06e
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slapp av.. Det er ikke sosieteten du skal på ball med. Er bare vanlige folk i militærklær (dog galla).

Noe du bør vite? Ikke skuff kavaleren som har invitert deg på ball med å ikke gi han pulings etterpå..

Jeg er ex-gardist, og inviterte en jente der det ikke endte med pulings. Veldig skuffende!

Anonymous poster hash: fc938...06e

Jeg tror ikke du er ex-gardist for da hadde du vært voksen, og det er du jo ikke.

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta på deg en ekstremt kort kjole, så blir det nok populært for gardisten du skal henge med, skal du se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du er ex-gardist for da hadde du vært voksen, og det er du jo ikke.

Man er ikke nødvendigvis voksen tidlig i 20-årene. Ungdommen varer lenger og lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke du er ex-gardist for da hadde du vært voksen, og det er du jo ikke.

Jeg har ikke sett en eneste voksen person i førstegangstjenesten.

Anonymous poster hash: 74deb...15e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Smink deg og stell håret som du vil:) Og som du vanligvis gjør til større anledninger.

Jeg var med på gardeballet for noen år siden, og ærlig talt så er det ikke så ekstremt "stas" som mange gjerne tror. Jeg gikk ganske spesielt kledd og sminket, og fikk bare positive kommentarer fra andre :)

Etterfesten er bare på hotellrommene og der er det jo ingen aldersgrense.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Jeg er 19, hvordan blir "etterfesten" da? er det 20 års grense?
  • Er det fy fy og fikse håret selv? (simpel fiksing) Nei, ingen vil se på deg som simpel om du fikser håret selv. Alternativet til frisør er jo å spørre en venninne. Hvis du bestemmer deg for å gjøre det selv, øv mye. Søk på youtube for å lære hvordan du setter opp håret.

  • Jeg er ikke flink til å gå pent med høye heler, blir det teit om jeg velger litt kortere heler? Du bør helst ha lav hæl, et sted mellom 3 og 7 cm.

  • Hvordan bør jeg gjøre sminken min?
Jeg er rett og slett redd for å ikke være fin nok. Jeg er typisk vimsete, og med lang kjole og høye heler vil jeg vel drite meg ut en eller ti ganger i løpet av kvelden. Noen som har tips til hvordan jeg kan fikse håret på en enkel måte? har ganske kjedelig og tynt hår fra før av.. så blir jo ikke pent uansett sikkert. Andre ting jeg bør vite om? Rotete innlegg med masse spørsmål vet jeg, men hadde vært fint om noen kunne veilede meg litt, jeg er helt håpløs! Anonymous poster hash: 1c681...937
Ikke oversmink deg. Smink deg pent, ikke moteriktig.

Lær deg bordmannerer om du ikke allerde kan det.

Ikke føl deg presset til å gi kavaleren din noe i retur som beskrevet i et annet innlegg her.

Hvis du er veldig usikker så kan det kanskje være en idé å øve litt på dansene hjemme? Sjekk youtube.

Ikke drikk deg kanondritings.

Du behøver ikke kjøpe en kjempedyrkjole, bare den er lang nok. Eventuelt lån en bunad.

Galla er anledningen for lange hansker (må taes av ved bordet, men ikke ved håndhilsning) og flotte smykker. Spør om å få låne mors og bestemødres smykker.

Ikke ankom skrubbsulten da er det fort gjort å hive i seg maten.

Det viktigste er å ha det gøy.

Anonymous poster hash: f31ce...b3c

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Hei!

Jeg skal på gardeball selv nå i august, og har et spørsmål angående kjole... Jeg vet at den skal være lang, ikke svart, ikke for dristig osv.. Men er det noen som vet om det er veldig strengt på hvor mye hud som kan vises bakpå ryggen? Kjolen min har ikke helt åpen rygg, men litt hud vises. Så tenkte jeg skulle høre tilfelle jeg må gå til innkjøp av en ny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg skal på gardeball selv nå i august, og har et spørsmål angående kjole... Jeg vet at den skal være lang, ikke svart, ikke for dristig osv.. Men er det noen som vet om det er veldig strengt på hvor mye hud som kan vises bakpå ryggen? Kjolen min har ikke helt åpen rygg, men litt hud vises. Så tenkte jeg skulle høre tilfelle jeg må gå til innkjøp av en ny :-)

Hvor langt ned og ut på siden er ryggen bar?

Anonymous poster hash: f31ce...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Gardeball er temmelig stivt, men har du en fin og flink date kommer det til å gå veldig bra :)

Kjolen jeg brukte hadde litt åpen rygg, men ikke så åpen at det så dristig ut. Håret hadde jeg nedslått med krøller.

Jeg hadde med 2 par sko - dog fordi daten min hadde booket et hotellrom, slik at vi kunne legge fra oss der. Det ene paret var lave mens det andre var litt høyere. Men ikke tenk på høyden på skoene dine - det har virkelig ingenting å si. Finn deg et par sko du liker og som er komfortable :)

Jeg tror ikke det var 20-årsgrense, da de kun solgte øl og vin, etter det jeg husker. Men det kan variere ettersom hvor ballet holdes.

Også tenker jeg: Smink deg som du vil :) Veldig mye sminke er dog kanskje ikke det beste alternativet, det passer nok bedre når man skal ut på byen. Hva med å prøve brune, sotede øyne? :) Se det an på kjolen din ;)

Middagen er litt stiv, men maten er nok veldig bra :)

Kos deg masse! Det blir nok veldig gøy! (Det synes i hvert fall jeg). ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke du er ex-gardist for da hadde du vært voksen, og det er du jo ikke.

Fjortis er ingen alder, det er en tilstand!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes at den var fin og den så ikke dristig ut.

Anonymous poster hash: ff6bb...ea1

Oki, da satser jeg på den! Takk for svar! :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Bruk et sjal så får du dekket deg litt. :)

Anonymous poster hash: f31ce...b3c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...